Pris för en v70

Läste precis en artikel i DN om den nya V70n. Där hade dom med en liten text om prisbilden på den "gamla" modellen. En V70 från 2000 som har gått ca 10000 mil ska du ge 111000 för, enligt artikeln.

/paco

Finns hur många V70 som helst för under 50 på blocket, men då är det i regel fram till -99 års modell och så har de gått ett gäng extra tusen mil.

Beroende på färg och utrustning samt motor givetvis, men det är väl första årsmodellen av den nya=skitgammal nu ju. Men är det en vanlig 2.4 170hk så inte mer än 90k, en 2.4t kanske 100k. Men då är den inte heller röd eller vit...

En liten fingervisning är min kompis som köpte en 2,4t -02 med 15000 mil på mätaren.

ljus/isblå-metallic
tele
gps
xenon
skinn
taklucka
delbart drag
takvinge
17"
mm.

Han gav 100k jämnt. tror iof dett var ett jävligt bra pris. Men det finns så många så det är bara att pruta tills du får tag på en billig.
Själv väntar jag på nya V70:n, den är fin den!:)

Du kan få köpa min!

150.000 kr

T5, 250 hk. All utrustning inkl. navigation.

Det är en glorifierad ford Mondeo........

Jag Åkte/provkörde den nya V70'n i Torsdags, Riktigt kul familjen känner inköpschefen på volvo så han hade en sådan hemma en D5a.

Själv tycker jag bilen va helt kanon hur skön som helst. Både att åka med i och köra. Riktigt roliga funktioner också tex när man låg på motorvägen så la man in farthållaren på 110 så om det kom en bil framför så bromsade bilen in själv och höll framförandes hastighet med bra avstånd sen när man bytte fil och de va ledigt framför så drog den upp till 110 igen osv. Fanns flera sånna men förutom funktionerna osv i bilen tycker jag den va riktigt skön.

Både jag och farsan tyckte det va en bättre bil en den "Gammla" V70.

Sen när vi körde runt inne i gbg så va det rätt många som tog upp mobilerna och tog kort på bilen också:D

Det blir nog nästa bil efter 9-5an:)

Last edited:
Adaptiv farthållare är inga nyheter,både Honda,Audi/VW,BMW,Range rover mfl har det.

Det lilla jag har kört med det så tyckte jag bara att det var irriterande,tanken bakom en farthållare är ju att den skall hålla konstant hastighet.

Adaptiv farthållare är inga nyheter,både Honda,Audi/VW,BMW,Range rover mfl har det.

Det lilla jag har kört med det så tyckte jag bara att det var irriterande,tanken bakom en farthållare är ju att den skall hålla konstant hastighet.

Självklart är det flera som har dessa funktioner det va ju flera andra också. Men det jag försöker säga är bara att själv tycker jag det är en helt ny bil istället för typ bara en liten face lift eller vad man ska säga. + en klar förbättring.:)

dyra?

menar man kan få en 99a aero sedan för 50.... same shit, familjebil http://www.blocket.se/vi/10632029.htm?ca=11_s typ samma allt.... "nyttjande fordon" men ena hälften av det andra priset, och då mer motor å bättre kvalitet.

kör ju taxi, vårat bolag åker mest saab, kanske inte så konstigt då de rullar 24,000 mil per år med bara oljebyte. i flera år.

(ok, man byter belägg, och däck också, men det är ju slitage-grejjer)

själv, om jag va du, så skulle jag köpa en fd taxi, som gått 2 år i trafik, för halva pengen... ca 50-60 för en 05a, och mint condition förutom miltalet, sen du har ju fortfarande garantier..

"uj uj 45000 mil tänker du, helt vrickat" - men den har aldrig startats kall maskin, automatare med låda varpå oljan aldrig blivit kall. inredningen ofta intakt, hälften tomma mil, hälften någon som sittat höger baksäte utan att röra inredningen...

på 2 år i taxitrafik ~45k mil utan kallstarter är maskin/låda lika bra skick som en familjeägd 10k milare med kallstarter, lastskador, bucklor & parkeringsskador osv.

bara ett tips.

snittar 0,67 milen diesel dessutom...

Last edited:
Mummel, mummel taxibilar bra mummel...

Hrm, så alla fyllon som spytt, ollat och allmänt äcklat sig i bilen räknas inte? Fulla fjårtisar som kladdat med spritpenna på ryggstödena och skrivit "taxibög" överallt. Gamla tanter med utslitna tena ladybindor som läcker. Småkidz som kletat tuggummi under sätena. Gubbar som pillar näsan och öronen och sedan smetar ut det på sidan av stolen när chaffisen inte ser.
Sen har vi alla chaufförer som kör som idioter och sniker mellan bilar där det knappt finns någon plats, "jaja, det är ändå inte min bil". En repa här, en backning där, en betonggris här. Mint condition, nja vettefan asså.

Sen finns det drivor med V70:s till salu, borde finnas ganska bra prutmån på dom, kanske inte så lättsålda.
Eller så kan du flippa och köpa en japanare bara för att skilja dig från mängden.

Lycka till med köpet!

Svårt att tänka mig att Volvo skulle släppa ut dynga på marknaden med tanke på vad lyckades åstadkomma med både gamla och nya v70'n. Inte ett rykte som de vill skita ned direkt...

Sist volvo släppte något på marknaden som inte var helt egenutvecklat så var det väl S/V40 och den var ju måttligt bra.

En ford Mondeo som är en Jaguar X-type som är en Volvo V70, vad talar för att volvo skulle göra bilen så mycket bättre än Ford som alla häcklar för sin bristande kvalite? Och framförallt varför skall jag betala för en Volvo när det är en förklädd Ford.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back