Vilka belägg passar till Brembooket på 660SMC

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
KTM försäljarna i sthlm suger, måste finnas belägg till andra hojar som passar i oket på SMC modellerna!?

Kolla med hojbutiken i Kallhäll i närheten av hydromacken. De har tydligen ett stort sortiment. Suger Olle på Mcsport också?

Dom beläggen jag krängde på när vi var på Åland hette "Newfren" om jag inte minns tokigt. På baksidan var det en hel hög med italienska hojar uppradade som dom skulle passa till.

Stod inget om KTM men dom passade finfint och känns jäkligt bra oxå.

Jag köpte mina av Ragnar på Lelles. Inte sthlm men inte helt långt bort heller.

/Lucky9

Kolla med hojbutiken i Kallhäll i närheten av hydromacken. De har tydligen ett stort sortiment. Suger Olle på Mcsport också?

Ska kolla med han, kanon! Servade min 625 vid 100mila på olle ohlsson, sista gången jag besökte det stället.

Bör vara samma belägg till den som en kasse med Ducati, Guzzi, Apriliamodeller som har samma Brembo-ok.
Kolla så att du får belägg med rätt form för din modell bara då det kan skilja lite mellan olika Brembovarianter.

Kolla med Ducati Sthlm tex. om du vill kolla centralt i Sthlm.

Har en 660-05 där beläggen fram börjar bli slitna. Vad ska man köpa? Är det KTM-original eller finns det ngt som är bättre?

Nu ska jag inte förvara honom på nåt sätt men är väldigt nyfiken vad som gick fel?

Det har varit lite mycket tillfälligheter från honom vid samtliga av mina besök för att mitt förtroende ska sjunka.
Exempel vid 100mila... De skrev en lista med saker som var fel, bland annat bakdämpare trasig, kedja på tok för spänd och därmed utsliten, oljeläckage utgående drev samt att de listade några saker till som jag inte har i huvudet.
Jag blev lite konfunderad och sa att det inte kunde stämma.
Gubben var dock tvärsäker på sin sak och ville laga allt (mot att jag betalade).
Jag sa att jag ville ta det med Lelles där jag köpt den men att de ev. kunde få göra garantijobbet.
När jag kom ut i deras garage kollade jag genom hojen. Bakdämparen fjädrade inte ut som den skulle, jag sa att jag skruvat på den och att det nog var felet, men jag blev dumförklarad så jag sa inget mer utan tänkte experimentera hemma med inställningarna.
När jag sedan kollar på oljeläckaget så är det bara skit från kedjespray som samlats vid utgående axeln.
Sedan ska han visa mig kedjan som var för spänd tidigare och nu har korrekt spel. Jag tror först han skämtar med mig, för nu är den verkligen för spänd. Men han vidhåller att den är korrekt och den tidigare var mkt värre.
Jag sätter mig på hojen och pekar på kedjan som nu är som en fiolsträng och undrar om han tycker det ser bra ut. Då erkänner han att det kanske var "lite" för spänt. Jag slackar kedjan med deras verktyg tills spelet är som när jag kom med hojen, ser att gubben skäms lite.
När jag lossade bakhjulet ser jag att de haft sönder mina krashpuckar, KTM org som är rätt hårda, de har spruckit och de har lagat det jäkligt fult.
Är mer eller mindre skitförbannad och drar hem och justerar stötdämparen bak tills den är bra, inget fel på den och kedjan höll ett bra tag till den med.
Sedan när jag skulle sälja hojen ville man ju inte visa servicepappret där de mer eller mindre förklarat hojen som skrot. Och servicestämpel i boken hade de glömt, fick jag propsa på.
Så mitt förtroende är i bott för dom, har ringt några gånger efteråt och frågat om delar men de verkar alltid lika inkompetenta.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...