Vart bänkar man billigast och bäst i sthlm?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Ja, vart bänkar och justerar man in hojen man billigast och bäst i Stockholm enligt ER?

Nu vet jag inte om tråden ligger i olämpligt forum och om jag har varit sjukt dålig på att söka, jag ber isåfall om ursäkt för den extra bördan som läggs på moderatorerna.

Var vänlig och svara inte i tråden om du inte känner att du tillför något.

mvh

SB

Last edited:
Bänkat samma hoj på både Mc-varuhuset och Din MC. Den blev 5 hästar vassare på din MC. 500 kostade det på båda ställena. Senare var jag på en "bänkningsonsdag" på Din MC med en annan hoj. Då tog dom 250:- och bjöd på korv. Mycket trevligt.

Bänkat samma hoj på både Mc-varuhuset och Din MC. Den blev 5 hästar vassare på din MC. 500 kostade det på båda ställena. Senare var jag på en "bänkningsonsdag" på Din MC med en annan hoj. Då tog dom 250:- och bjöd på korv. Mycket trevligt.

Ok men då har du jämfört 5 hk skillnaden i samma bänk eller är det bara olika pappershästar?

Ja, vart bänkar och justerar man in hojen man billigast och bäst i Stockholm enligt ER?

Nu vet jag inte om tråden ligger i olämpligt forum och om jag har varit sjukt dålig på att söka, jag ber isåfall om ursäkt för den extra bördan som läggs på moderatorerna.

Var vänlig och svara inte i tråden om du inte känner att du tillför något.

mvh

SB

NC Racing

Men de ligger i Enköping iofs.
Dock bäst.
Men du får inga skrythästar då deras bänk visar verkliga hästar.
Men vill du hellre ha en hög siffra så kan vilken annan bänk somhelst duga.
En duktig operatör jag hört om, men inte testat, är på Din Mc i Sollentuna.
Sen har ju iofsTurbo Andersson börjat på Hondacenter... om de har nån bänk vet jag inte. Men isf skulle jag lämna hojen till honom.

Last edited:
Annars kan du ringa Jörgen på Super-Twin i Älvsjö och fråga.
08-6412418

Det jag är intresserad av är inte några effektsiffror egentligen, jag vill ju bara ha hojen perfekt injusterad, då det är en dr350s med 440 kit som iofs inte går totalt skit, men skulle kunna gå mkt bättre med en perfekt blandning.

Det jag är intresserad av är inte några effektsiffror egentligen, jag vill ju bara ha hojen perfekt injusterad, då det är en dr350s med 440 kit som iofs inte går totalt skit, men skulle kunna gå mkt bättre med en perfekt blandning.

Youre my man!

En hoj som är optimerad. Inte siffror att läppspela med!
HELT rätt tänkt! :tummenupp

Mcvaruhuset låter ju bra, bor ju riktigt nära dem, men blir man skinnad o lurad där eller är det nåt att rekomendera?

Youre my man!

En hoj som är optimerad. Inte siffror att läppspela med!
HELT rätt tänkt! :tummenupp

Såklart ;)

Mcvaruhuset låter ju bra, bor ju riktigt nära dem, men blir man skinnad o lurad där eller är det nåt att rekomendera?
Såklart ;)

Trådlåning ...
Letar efter precis samma sak i Sthlm, ett bra ställe som kan optimera hojen så den går perfekt utan en massa pappershästar hit å dit.

Fick tips om MC-Verkstaden som väl är stället bredvid MC-Varuhuset!?
Någon med erfaranhet av dem? Andra rekommendationer?

Fredrik på Schneiders har ju oerhört gott rykte, fast det är ett drygt år sedan jag hörde någon köra där så det kan ju ha ändrats.

NC Racing

Dock bäst.
Sen har ju iofsTurbo Andersson börjat på Hondacenter... om de har nån bänk vet jag inte. Men isf skulle jag lämna hojen till honom.

Dr.Bike.

Har du ngn kontaktperson på NC racing och vart i enköping ligger dom ??

Då skulle jag rekomendera en WideBand Commander eller en Innovate Motorsports loggutrustning för att mäta A/F och andra data. Då kan du på egen hand hålla koll på blandningen och själv justera den som du vill. Håller man på ett tag så lär man ju sig en hel del om just detta oxå......vilket inte är fel. Utrustningen kan du sedan flytta till nästa hoj för att göra samma sak.

/J

Lånar tråden, hoppas det är lugnt.

Kör en ZX6R som 25kW, har Micron bolt-on på. Om jag ställer in den i bänk nu och funkar bestyckningen efter att jag tar bort strypningarna?

Stypningarna sitter mellan förgasaren och motorn.

Jag bumpar min fråga lite som jag skrivit två inlägg upp.
Har lite problem med att den är inte vill varva när den är kall, gasar man för mycket dör den. Sen efter att den gryllat ett tag så släpper det bara och den går hur bra som helst, som att man slår på en strömbrytare med effekt av och på. Det tar ungefär 2 min för den att börja gå bra.
Jag antar att det har med bestyckningen att göra.

Hjälp!

NC Racing

Dock bäst.

Bänkrumet håller på färdigställas

Fläktarna har just blivit instalerade men saknar styrning
vilket kommer ordnas under nästa vecka

Sen lär ju lite intrimning behövas innan man kan köra seriöst
Men bra lär det bli

Bifogat

• honda-bänk.jpg
    honda-bänk.jpg
    60.6 KB · Visningar: 201
  • honda-bänk2.jpg
    honda-bänk2.jpg
    62.4 KB · Visningar: 200
Bänkrumet håller på färdigställas

Fläktarna har just blivit instalerade men saknar styrning
vilket kommer ordnas under nästa vecka

Sen lär ju lite intrimning behövas innan man kan köra seriöst
Men bra lär det bli

Ah! Great News!
Jag har en hoj som behöver trimmas in och kan lämna den till dig som "försöksobjekt" och intrimningsinstrument för bänken!
Det är ett billigt pris mot reklamen jag just spred! ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg