Filöverföringsplats på nätet?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har en släkting i USA som vill föra över en fil via nätet. Storlek ca 800 Mb, nån som vet nåt bra sätt? FTP är inte så lyckat, hon är nyburjare på datorer. Vet att det finns dropload och liknande sajter, nån som har erfarenhet av gratisalternativen?

Ftp är bäst men...

http://www.skickafilen.se/ borde ju funka.

Jag tror jag skulle kört med FTP men är det som du säger så är det så.

Berätta gärna hur det funkade så jag vet om jag vågar prova!

Skapa ett fejkat mailkonto på Google eller Yahoo eller vilka det nu är där du får 2gb i lagringsutrymme, och maila det till dig själv så kan hon ju få inloggningsuppgifterna och plocka upp mailet....

Skapa ett fejkat mailkonto på Google eller Yahoo eller vilka det nu är där du får 2gb i lagringsutrymme, och maila det till dig själv så kan hon ju få inloggningsuppgifterna och plocka upp mailet....

Är ganska säker (ok, inte säker alls) på att man inte kan bifoga filer som är 800mb stora trots att dom tillåter 2gb i lagringsutrymme.

Jag är väldigt säker på att du inte kan skicka 800 megs filer med gmail eller hotmail. Lösningen på problemet är väl däremot extremt simpel. Har ni windows båda två? MSN messenger är väl en utmärkt lösning på problemet?

då får man rara upp den i 10mb bitar

ska ffa ett konto på box.net (1gb) och dela med dig ...... rara upp den i mindre bitar för säkerhetsskull

Löste inte jag problemet i andra inlägget?

Som jag fattar det så var det VÄLDIGT enkelt. Men jag kan ha fel, det har hänt förr en gång.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg