Tjej med B licens?

Status
Ej öppen för fler svar.
Mr K, jag tror inte att någon ens hade tanken att sabba tråden, däremot reagerade vi nog på tonen i "annonsen".
Det är strålande att ni ställer upp för tjejerna på det här sättet, men det hade kanske varit bättre att ni låtit någon av dem formulera "annonsen" :)

Var själv uppe i Anderstorp nu i helgen och för blotta ögat
kan jag ju inte hålla med om att hojen är farlig.
Har visserligen inte kört den själv eller tagit en mera ingående
titt på den...
Även om det nu skulle vara så att den är skitfarlig, är det inte
upp till förarna själva att välja om de vill köra den eller inte?!

Båda huvudparter i denna diskussionen skulle kanske ha kunnat
uttryckt sig bättre. Hur som helst så hoppas jag i alla fall
att SSR-teamet får tag i en tredje förare.

Tack till er i SSR som hjälpte till när det behövdes, ni är pärlor!

Ses igen på nästa race (och då inte bara i kvalet)
/Johanna

Last edited:
klart hojen är farlig,ta vilken idiot från golfbanan så säger han att den är farlig hojen,sedan att han säger det om alla motorcyklar kanske är en sak vi får se emellan fingrarna på.
kul att bingo kommenterar i en tråd där slitz redan nämnts...:)
nyfiken på vad som vart farligt.

Var själv uppe i Anderstorp nu i helgen och för blotta ögat
kan jag ju inte hålla med om att hojen är farlig.
Har visserligen inte kört den själv eller tagit en mera ingående
titt på den...
Även om det nu skulle vara så att den är skitfarlig, är det inte
upp till förarna själva att välja om de vill köra den eller inte?!

Båda huvudparter i denna diskussionen skulle kanske ha kunnat
uttryckt sig bättre. Hur som helst så hoppas jag i alla fall
att SSR-teamet får tag i en tredje förare.
Personligen kom jag bra överrens med alla (så vitt jag vet) och hade
en riktigt rolig helg trots min lilla fadäs.

Tack till er i SSR som hjälpte till när det behövdes, ni är pärlor!

Ses igen på nästa race (och då inte bara i kvalet)
/Johanna

hur gick de me foten en förlust att inte få se dig köra mer :( hoppas få ser av dig nästa race :tummenupp

kul att bingo kommenterar i en tråd där slitz redan nämnts...:)
nyfiken på vad som vart farligt.

nja men bingo äger moore inte slitz :tungan

Last edited:
hur gick de me foten en förlust att inte få se dig köra mer :( hoppas få ser av dig nästa race :tummenupp

Tack sweetie ;)
Jodå, det gick väl sådär. Till en början så gjorde det faktiskt inte så ont.
Senare på kvällen svullnade foten upp och började pulsera som bara den.
Tack och lov visade det sig att ingenting var brutet. De två läkarna som
undersökte mig var eniga om att ett ledband gått av.
Upp i sadeln igen som man säger, ska köra bana nu på söndag igen.
Men då med gathojen eftersom racehojen behöver justeras lite :rolleyes:

Jag gläder mig ofantligt åt att så många tjejer har licens och kör RR :tummenupp

I slutet av 60-talet fanns det ett par tjejer som var burkslavar i sidvagn, de fick inte ta egna licenser.
En Svemo-representant svarade på frågan varför vi inte fick ta licens: "det är så otäckt att se kvinnor blöda" varpå Marianne Kjellmodin-Hansen replikerade "är det inte samma färg på vårt blod som på killarnas?"

Inget svar på det, men licens fick vi inte ta :gnissla

Jag gläder mig ofantligt åt att så många tjejer har licens och kör RR :tummenupp

Kan bara hålla med...
Är nästan själv så mycket nybörjare man bara kan bli och har inget
att jämföra med hur det sett ut tidigare år. Blev positivt överraskad
över hur många tjejer det ändå var som tävlade.
Riktigt roligt att se!

Tycker det är synd att Ullis inte är med i SSR längre. Med den tjejen i teamet hade ni och hon garanterat utvecklats. Att Ullis kan vara lite sur och vrång på tävlingar är inget konstigt, hon är alltid det på tävlingar.
Det kallas "tävlings nerver" Man kan inte alltid vara till lags för alla, hon körde bäst i hela teamet, räcker inte det? Måste era förare vara utbildade mekaniker också?

I vårt lilla team är det bara jag som kan meka hyffsat, men förarna är inte där för att meka, utan köra.

Att det klagas på hojjen kan jag förstå. Att köra utan några instrument är inte direkt bra, om olja börja läcka och det inte finns oljelampa - vad händer då? Jo, en massa otrevligheter. Att sen då köra med orginalblås som är så tyst att det är omöjligt att höra varvtal är inte heller speciellt bra.

Det fanns faktiskt en hel del vad jag såg som kunde bli betydligt bättre! Inte för att Maffan ska betala allt, det tycker jag faktiskt dom i teamet (förarna) skall dela på. Det är inget proffs team där förarna skall tro dom är några primadonner. Men att ta för givet att hjälpa till med mek är lite för bra. Alla kan inte meka, men köra kan förhoppningsvis alla som tävlar.

Nu kanske det var Ullis egna beslut att inte vara med mer, det vet inte jag.

ULLIS, får du inget nytt erbjudande kan du vara reserv för oss i Karlskoga då vi saknar en förare:)

Jag vill inte komma i kläm någonstans, men hur kommer man upp i 370K för en ERF-satsning på en gammal R6?

Du kanske inte tittade på lördagen när R1an körde in på en 7:de plats trotts en gaffel med 50% olja..

Nä, den e inte skrot, men eftersom vi fick reda på 4 veckor innan tävling att inget var gjort vid R6an så fick det bli sprint för att komma till kval ens, och vissa saker har missats.

Gaffeln har en läckande packning på skruven som håller innanmätet på plats.. En kopparbricka.. Så det syntes inte att den hade för lite olja förrän dom körde...

R1 med lättare modifikationer, plus R6 med en hel del utlägg under dessa fyra veckor som gått, däck, reservdelar, bakdämpare, styrdämpare, gaffelfjädrar m.m.m.m.m.m = 370 000:-

Ville du inte komma ikläm kanske du kan välja smidigare sätt att påpeka att det var mörk bromsvätska i behållaren och att den har en bula i tanken än att säga att det är skrot..

Jag ser ingen annan som vågade satsa på ett tjejteam innan jag gjorde det. Att sedan Ducati Malmö gjorde det månaden efter ser jag som en vinst för min del då alla dessa så kallade "VETARE" får fel..

Och för alla dom "VETARE" så NEJ, jag drar inte igång ett tjejteam för att ragga, det är för att bevisa alla ägg att dom har sååå fel gällade tjejers köregenskaper på hoj.

Mina tjejer låg på 14-13 plats innan vurpan.. Mer behöver jag inte säga om saken...

JO!!! Vi har nu C@rro med i teamet!!! Riktigt skoj.

Som sagt målet är inte att vinna, skaffa erfarenhet och det är att komma i mål och ha skoj.. ERF står för...... Endurance Racing ?????????????

Det är inte sagt att hon inte ska vara med...?

Hon ska köra visst.. men vi behöver en reserv och om inte Blommans nacke läker måste vi ha reserv till reserven..

Man lär sig av att vår reserv sliter sönder tummen dagen innan tävling så jag vill vara händelserna i förväg..

Ullis körde skitbra... :tummenupp

Jag ville påpeka vikten av att snacka smidigt, särskillt då mina team blir mitt företags ansikte utåt.. Man får förbise sina egna åsikter lite och tänka på följderna av gnäll.. Detta ska den som säker styrning veta.. Därav...

Jag tycker att helgen gick över förväntan på alla håll med tanke på hur pass sent ute vi blev med förberedelserna.. Gustav, Lee, Johan och Jenny gjorde sena kvällar och helger för att få det ens rullbart..

Nu e de ett par veckor till för de sista som ska göra "SKITET" till vinnar hojar..:tummenupp

Tycker det är synd att Ullis inte är med i SSR längre. Med den tjejen i teamet hade ni och hon garanterat utvecklats. Att Ullis kan vara lite sur och vrång på tävlingar är inget konstigt, hon är alltid det på tävlingar.
Det kallas "tävlings nerver" Man kan inte alltid vara till lags för alla, hon körde bäst i hela teamet, räcker inte det? Måste era förare vara utbildade mekaniker också?

I vårt lilla team är det bara jag som kan meka hyffsat, men förarna är inte där för att meka, utan köra.

Att det klagas på hojjen kan jag förstå. Att köra utan några instrument är inte direkt bra, om olja börja läcka och det inte finns oljelampa - vad händer då? Jo, en massa otrevligheter. Att sen då köra med orginalblås som är så tyst att det är omöjligt att höra varvtal är inte heller speciellt bra.

Det fanns faktiskt en hel del vad jag såg som kunde bli betydligt bättre! Inte för att Maffan ska betala allt, det tycker jag faktiskt dom i teamet (förarna) skall dela på. Det är inget proffs team där förarna skall tro dom är några primadonner. Men att ta för givet att hjälpa till med mek är lite för bra. Alla kan inte meka, men köra kan förhoppningsvis alla som tävlar.

Nu kanske det var Ullis egna beslut att inte vara med mer, det vet inte jag.

ULLIS, får du inget nytt erbjudande kan du vara reserv för oss i Karlskoga då vi saknar en förare:)

Last edited:
Det är som situationen i själva temaet den helgen.. Det blev sura toner utan att det var menat så. Klagomål om utrustningen förstorades av som Zilversurfer säger, tävlingsnerver och för alla som aldrig varit på tävling..

Pålle har kanske inte ordets gåva eller kanske saknar lite pedagogisk logik, men jag tror heller inte har med mening försökte dissa. Han fick höra en version den helgen av personer med tävlingsnerver.

Vi kan släppa denna tråden nu tycker jag då den fyllt sitt syfte.. :tummenupp

Anmärkningsvärt trist attityd från Pålle att skriva ner någons team publikt här på forumet. Hade kanske kunnat tagits privat istället om han nu ansåg att förarna var i fara (och kan dom inte avgöra det själva?)

Last edited:
Ville du inte komma ikläm kanske du kan välja smidigare sätt att påpeka att det var mörk bromsvätska i behållaren och att den har en bula i tanken än att säga att det är skrot..

Läs vad jag skriver innan du gapar, JAG har aldrig sagt att hojen är skrot!

Men Maffan, du kan väl medge att om du uttryckt dig lite tydligare i ditt första inlägg så hade inte tråden blivit så lång :)

Jag önskar ditt tjejteam och Ducceteamets tjejer lycka till på racen, och glöm inte att ha ROLIGT också :yoparty

Last edited:
F-n jag vill ju inte hamna i kläm men gör det kanske ändå nu! :huvet

Att det handlar om Ullis lär ju inte vara en hemlighet även om hennes namn inte står utskrivet. Jag TROR att Pålle reagerade över uttalandet "då reserven presterade på bana men inte annars" och därmed kände att det var dags att försvara henne. Maffan hade kanske bara helt enkelt kunnat säga att de behövde en ny förare. Om det är fel av Pålle att skriva ner SSR publikt så är det lika fel av dem att "dolt" skriva ner Ullis.

Hoppas ingen tar illa upp av min analys nu! :gnissla

Kläm kläm... :pannkyss

På torsdagen innan tävlingen fick man lämna tillbaka lunchen för kontot var tömt (-27Sek) på denna satsning.. Alla vet inte den bakrunden för då hade det inte gnällts om saker som inte var 100%. Som pålle så utrycker sig folk klumpigt ibland.. Inte minst jag...

Saken är den att jag måste vara med på banan så det kan styras upp direkt när missförstånd och buttra miner dyker upp..

Ullis är med i teamet, men en reserv måste vi ha och eventuellt en extra reserv som sagt på grund av skador..

Läs vad jag skriver innan du gapar, JAG har aldrig sagt att hojen är skrot!

hahahaha.. denna tråden är en flopp...

Andra har sagt att den är skrot,, inte du... :pannkyss

STÄNG TÅDEN PLEASE!!! GUSTAV?

Last edited:

Nej, han kunde gjort en betydligt bättre "platsannons" utan att antyda att reservförarens uppträdande i depån inte dög i helgen, det är där felet ligger :mad:

Håller HELT med faktiskt!!

Men efter ca 7 samtal från olika håll i landet så blir man besviken att saker har tolkats så fel av så många.. Jag försöker bara ge folk en chans att ha skoj och skaffa sig erfarenhet, och det som blir min betalning är den reklam dom gör för mitt företag...

Tråden har väl spelat ut sitt syfte så vi tar nya tag igen på annat håll. Hoppas alla blir nöjda och glada.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...