Jag vill inte komma i kläm någonstans, men hur kommer man upp i 370K för en ERF-satsning på en gammal R6?
Du kanske inte tittade på lördagen när R1an körde in på en 7:de plats trotts en gaffel med 50% olja..
Nä, den e inte skrot, men eftersom vi fick reda på 4 veckor innan tävling att inget var gjort vid R6an så fick det bli sprint för att komma till kval ens, och vissa saker har missats.
Gaffeln har en läckande packning på skruven som håller innanmätet på plats.. En kopparbricka.. Så det syntes inte att den hade för lite olja förrän dom körde...
R1 med lättare modifikationer, plus R6 med en hel del utlägg under dessa fyra veckor som gått, däck, reservdelar, bakdämpare, styrdämpare, gaffelfjädrar m.m.m.m.m.m = 370 000:-
Ville du inte komma ikläm kanske du kan välja smidigare sätt att påpeka att det var mörk bromsvätska i behållaren och att den har en bula i tanken än att säga att det är skrot..
Jag ser ingen annan som vågade satsa på ett tjejteam innan jag gjorde det. Att sedan Ducati Malmö gjorde det månaden efter ser jag som en vinst för min del då alla dessa så kallade "VETARE" får fel..
Och för alla dom "VETARE" så NEJ, jag drar inte igång ett tjejteam för att ragga, det är för att bevisa alla ägg att dom har sååå fel gällade tjejers köregenskaper på hoj.
Mina tjejer låg på 14-13 plats innan vurpan.. Mer behöver jag inte säga om saken...
JO!!! Vi har nu C@rro med i teamet!!! Riktigt skoj.
Som sagt målet är inte att vinna, skaffa erfarenhet och det är att komma i mål och ha skoj.. ERF står för...... Endurance Racing ?????????????
Det är inte sagt att hon inte ska vara med...?
Hon ska köra visst.. men vi behöver en reserv och om inte Blommans nacke läker måste vi ha reserv till reserven..
Man lär sig av att vår reserv sliter sönder tummen dagen innan tävling så jag vill vara händelserna i förväg..
Ullis körde skitbra...
Jag ville påpeka vikten av att snacka smidigt, särskillt då mina team blir mitt företags ansikte utåt.. Man får förbise sina egna åsikter lite och tänka på följderna av gnäll.. Detta ska den som säker styrning veta.. Därav...
Jag tycker att helgen gick över förväntan på alla håll med tanke på hur pass sent ute vi blev med förberedelserna.. Gustav, Lee, Johan och Jenny gjorde sena kvällar och helger för att få det ens rullbart..
Nu e de ett par veckor till för de sista som ska göra "SKITET" till vinnar hojar..
Tycker det är synd att Ullis inte är med i SSR längre. Med den tjejen i teamet hade ni och hon garanterat utvecklats. Att Ullis kan vara lite sur och vrång på tävlingar är inget konstigt, hon är alltid det på tävlingar.
Det kallas "tävlings nerver" Man kan inte alltid vara till lags för alla, hon körde bäst i hela teamet, räcker inte det? Måste era förare vara utbildade mekaniker också?
I vårt lilla team är det bara jag som kan meka hyffsat, men förarna är inte där för att meka, utan köra.
Att det klagas på hojjen kan jag förstå. Att köra utan några instrument är inte direkt bra, om olja börja läcka och det inte finns oljelampa - vad händer då? Jo, en massa otrevligheter. Att sen då köra med orginalblås som är så tyst att det är omöjligt att höra varvtal är inte heller speciellt bra.
Det fanns faktiskt en hel del vad jag såg som kunde bli betydligt bättre! Inte för att Maffan ska betala allt, det tycker jag faktiskt dom i teamet (förarna) skall dela på. Det är inget proffs team där förarna skall tro dom är några primadonner. Men att ta för givet att hjälpa till med mek är lite för bra. Alla kan inte meka, men köra kan förhoppningsvis alla som tävlar.
Nu kanske det var Ullis egna beslut att inte vara med mer, det vet inte jag.
ULLIS, får du inget nytt erbjudande kan du vara reserv för oss i Karlskoga då vi saknar en förare