Aprilia rs 154cc

2911463 De var billigare, om man inte ville köpa lagade orginalcylindrar förståss..

Egentligen var det vevstakslagret som orsakade det, losnade ngn bit, gick upp genom vevhusventilationen och pajade cylindern..
Tror han syfta på att den är ännu känsligare...

2941955 Köpt en powerbox annars. mkt enklare att instalera och höjjern effekten en hel del. bara å koppla in.
Utveckla vad en powerbox är enligt dig? Powerbox på 2taktare är annars ett expansionskärl på insuget som inte gör specielt mkt utom möjligen sänker soppa förbrukningen lite.

Det som står på geiwiz: att cyllen ska ge 37 hp, stämmer det? Och i så fall på veven eller på slangen? Och menar dem med orginalförgasare och orginalrör då?

Det kan väl stämma rätt bra? Det är i så fall 32% effektökning om det är 28hk orginal. Och cylindervolymen är 23% större. Antar att portningen är mycket bättre då.

Det kan väl stämma rätt bra? Det är i så fall 32% effektökning om det är 28hk orginal. Och cylindervolymen är 23% större. Antar att portningen är mycket bättre då.

är det inte runt 30-32 hk i en aprilia? eller är det i dem äldre det är 28?:va

23% större cylindervolym behöver inte betyda 23% mer hp utan snarare 23% högre Nm.

är det inte runt 30-32 hk i en aprilia? eller är det i dem äldre det är 28?:va

Jag vet faktiskt inte hur mycket hk det är i en rs.. Men det lär ändå vara samma kraft i alla rotax 122or. Dem ännu äldre med rotax 123 kanske har mindre, men jag vet inte.

Är det inte 34hk på veven på FP-modellerna? Och så är det ju en viss procentuell effektförlust till slangen också (kommer inte ihåg men tror det var 14%). Om det är 14% så är det 29hk på slangen på en FP-hoj. Men min med 28mm förgasare har väl antagligen åtminståne kanske en häst mindre. Alltså runt 28hk. Men det här är vad jag kommer ihåg, jag kanske har helt fel..

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025