Slippa p-bot, hur göra?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fick en parkeringsböter för fyra dagar sen på bilen då jag parkerade utanför trappuppgången till lägenheten. Var i full fart med att bära upp flyttkartonger.

Är Europark helt hänsynslösa när det gäller flytt?

Om jag ska försöka slingra mig ur det ska jag betala boten och sen skriva brevet och försöka förklara eller hur gör man?

Fick en parkeringsböter för fyra dagar sen på bilen då jag parkerade utanför trappuppgången till lägenheten. Var i full fart med att bära upp flyttkartonger.

Om jag ska försöka slingra mig ur det ska jag betala boten och sen skriva brevet och försöka förklara eller hur gör man?

Du ska betala boten o nu när du läst detta så vet du till nästa gång att du ska ringa kommunen eller hyresbolaget och få ett tillfälligt tillstånd för parkering vid flytt. Klart.

Just vid inflytt så tror jag det ska finnas chanser att slingra sig. Kan du visa upp hyreskontraktet och skriver ett brev med förklaring så borde det rimligtvis finnas bra chanser. www.pbot.nu har färdigskrivna överklagan-brev, fungerade dock inte för mig när jag försökte, flyttade dock inte in vid tillfället jag blev lappad.

Sen ska man väl ha klart för sig att europark, carpark osv är riktiga svin att ha att göra med.

Lycka till!

Du ska betala boten o nu när du läst detta så vet du till nästa gång att du ska ringa kommunen eller hyresbolaget och få ett tillfälligt tillstånd för parkering vid flytt. Klart.

Trodde p-kärringen kunde fatta det när bilen stod öppen med kartonger. Men de är väll så man ska göra då:rolleyes:

Är uppe för sent på kvällen :P
Hur känns det med morfar o så nu?
Är du i Spanien fortfarande?
Vad msn-igt det blev nudå ;)

Edit..såg tillbaka i Kstad nu :P

Jo det går bra, alla i familjen har väll accepterat det.

Jo kom hem för två veckor sen och har flyttat in i ny lya med tjejen nu så de är skönt:)

Börjar jobba kl 18 i morgon så sent är de inte för mig:)

Det finns så himla många allvetare på detta forum som kan allt om allting och som ständigt påpekar hur idiotiska mina inlägg är så....

vänd dig till dem istället. Jag vågar inte svara på din fråga och riskera syrliga och löjliga påhopp... :rolleyes:

Nu vet jag inte om det är så överallt. Jag ringde till parkeringsbolaget och förlarade att jag flyttat in därför stod jag utanför. De tog mitt personnummer och kollade så jag verkligen var skriven på adressen och sen tog de bort boten.

Lycka till! :tummenupp

Det är någon som saknas här. Ska scrolla ner & se om det nappat ännu :D

edit: å visst nappar det, dock med en viss försiktighet.
Hur är det Kia, har du lagt av dej? Tål du inte när vi andra är lite ironiska. Å varför jublar du inte & sjunger högt av glädje nu när pojken åkt på en bot från dina sk kollegor?? Du gör väl inte skilland på folk & folk, eller??

Last edited:
Jaaaa, men titta. Här glider ju en av dem in. :D

Kan inte du ta och svara stackarn hur han ska göra för att slippa p-boten??

:corn :corn :corn

Ta mej fan om du inte var först. Jaja, nu ska jag lämna datorn så du får fritt utrymme att spamma ner mej.

edit: Du får hela dagen på dej, så le stoooort nu.

Have a nice day :arsele

Last edited:
Just vid inflytt så tror jag det ska finnas chanser att slingra sig. Kan du visa upp hyreskontraktet och skriver ett brev med förklaring så borde det rimligtvis finnas bra chanser. www.pbot.nu har färdigskrivna överklagan-brev, fungerade dock inte för mig när jag försökte, flyttade dock inte in vid tillfället jag blev lappad.

Sen ska man väl ha klart för sig att europark, carpark osv är riktiga svin att ha att göra med.

Lycka till!

Ringde nu och det var att skicka in kontraktet som du sa. Sen att jag fyttat in tidigare kommer väll säkert ställa till med mer problem:huvet

Behövde inte betala boten i förväg när det var privat mark.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg