RRR #63 - ERF 1 2007 Anderstorp

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Anderstorp 11-12 maj 2007

Dags för årets första ERF.

Lämpar av grejorna i boxen som delas med Big Boys, Big Toys Racing och Allt i Däck.

Åker sedan till sedvanlig fredagsuppladdning i Gisleparkens stugby. Där var för övrigt väldigt glest med racingteam den här gången.
Ursprungligen skulle jag dela stuga med Magnus (Valmers) och Fredrik (Zoulfly), men eftersom en flicka i teamet även visade sig vara Valmers flickvän, behövde de en mer "kn*llvänlig" miljö och tog en egen stuga. Zoulfly hade också flickvän med sig, men han är för gammal för sånt där.

Miss_Orchidee förgyllde vår kväll med nervöst, osammanhängande babbel. Hon skulle begå rejsdebut under helgen.
Mot midnatt dök tyvärr även Mr K upp.

Efter byråkratiövningarna i sekretariatet kunde vi besiktiga hojen. Den gick igenom utan anmärkning - de märkte inte ens att det satt fel siffror på den!

Vi saknade en HurtigTankeDunke (norska för snabbtankningsanläggning) och pålitlig transponder, så GSXR1100BÄNKAD fixade det åt oss. Tyvärr läckte snabbtanken, och transpondern (som vi fick 30 minuter före kvalet) var oladdad. Tack Micke.
Vi chansade på att min transponder skulle funka, vilket den inte kan ha gjort. Den visade alldeles för låga tider.

Jag körde bara 5-6 varv på kvalet, mest för att mina goda vapendragare inte hade suttit på en hoj sedan final-ERF:et på mossen förra året.
Kvalet gick i alla fall bra, vi fick en lovande 10:e plats.


Race.

Förutsättningarna var goda - fint väder och torr bana.

Planen var att från vår framskjutna startposition bara öka, och varva Lindström ungefär 2 gånger per timme. :tungan

Det sket sig DIRECKT!!!111 :crash

Jag fick ta starten den här gången, och var ganska laddad.
Alla springer över banan mot sina cyklar, våran snurrar igång som den ska, men sen lyckas jag få i tvåan med ett kärringstopp som följd. Försöker hitta friläget så att den kan övertalas att starta igen. Kommer iväg NÄST SIST av 36 startande. Inte så bra.

Jag skriker japanska stridsrop i hjälmen och sätter iväg. Lyckas plocka tillbaka nio positioner innan första varvet är till ända, och ytterligare fem positioner under andra varvet. Sedan blir det svårare, men tar någon då och då.
Efter fem varv på reserven går jag in för tankning och förarbyte, då på position nio!
Tankstoppet blev misslyckat - efter att rejset startat har någon kommit på den briljanta idén att bygga om tankdepån. :tummenner
Det medförde att våran tankstation behövde flyttas, så när jag kommer in hittar jag inte var jag ska vara!
Vi fick backa hojen genom tankdepån för att komma till våran ruta! Det "varvet" gick inte fort.

Zoulfly fick börja om från position 18, men körde snabbt och säkert hela stinten, och kunde lämna av till Valmers på en elfteplats. Riiiiispäckt!
Valmers kämpar i det allt mer utspridda fältet och lyckas under ett långt pass ta tillbaka platserna som bytet kostade.

Allt flyter på bra, och helt i linje med fulracingtraditionen struntar vi i att byta däck eller bromsbelägg. Det senare borde vi nog ha gjort när allt kommer omkring. Med 45 minuter kvar känns bromsarna svampiga och börjar snabbt förlora bett.

Vi tar målflagg med en tolfteplats som slutresultat!
Vi fick även våra första placeringspoäng! Wooohooo! :2cool

Slutsatsen är att afasilogistik ger bättre utdelning än GSXR1100R:s Stasi-strategier. :smasha

Efterkontroll av hojen visade att bromsbeläggen inte höll sex timmar.


Många tack till Valmers och Zoulfly för att de ger allt, flickvänsdepåteamet för att de roddade med allt från tankning till att vattna urlakade förare, arrangörer och funktionärer för ett väloljat arrangemang. :bow


Eder Hugo.

:Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan
 

Bifogat

  • ERF-belägg.jpg
    ERF-belägg.jpg
    130.3 KB · Visningar: 115
Vi saknade en HurtigTankeDunke (norska för snabbtankningsanläggning) och pålitlig transponder, så GSXR1100BÄNKAD fixade det åt oss. Tyvärr läckte snabbtanken, och transpondern (som vi fick 30 minuter före kvalet) var oladdad. Tack Micke.

Jag fick ta starten den här gången, och var ganska laddad.
Alla springer över banan mot sina cyklar, våran snurrar igång som den ska, men sen lyckas jag få i tvåan med ett kärringstopp som följd. Försöker hitta friläget så att den kan övertalas att starta igen. Kommer iväg NÄST SIST av 36 startande. Inte så bra.

Allt flyter på bra, och helt i linje med fulracingtraditionen struntar vi i att byta däck eller bromsbelägg. Det senare borde vi nog ha gjort när allt kommer omkring. Med 45 minuter kvar känns bromsarna svampiga och börjar snabbt förlora bett.

Vi tar målflagg med en tolfteplats som slutresultat!
Vi fick även våra första placeringspoäng! Wooohooo! :2cool

Slutsatsen är att afasilogistik ger bättre utdelning än GSXR1100R:s Stasi-strategier. :smasha

Efterkontroll av hojen visade att bromsbeläggen inte höll sex timmar.


Eder Sugo.

Kära herr Sugo

Ni hade bara tur :mad: Transpondern var laddad för en månad sedan, hoppas dina bromsskivor har slagit sig nu när du snålar på beläggen.

Jag hatar dig :mad:

/Bänke
 
Snygga bromsbelägg!!! Det gav juh tydligen fart IN i krökarna iaf!!! Lysande resultat!!:tummenupp
 
Snygga bromsbelägg!!! Det gav juh tydligen fart IN i krökarna iaf!!! Lysande resultat!!:tummenupp
Det lustiga är att jag under mitt sista pass tyckte bromsarna började bli lite svampiga, men då jag lämnade över till Hugo för tävlingens sista pass hojtade jag "Bromsen tar lite längre in nu, men de tar helt okej. Bara att ladda." Säger kanske en del om hur mycket och hårt jag bromsar. :rolleyes: :mad: :gnissla
 
Anderstorp 11-12 maj 2007

Dags för årets första ERF.

Lämpar av grejorna i boxen som delas med Big Boys, Big Toys Racing och Allt i Däck.

Valmers flickvän, behövde de en mer "kn*llvänlig" miljö och tog en egen stuga. Zoulfly hade också flickvän med sig, men han är för gammal för sånt där.
:Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan


Vilken lysande insats Hugo. Hur kändes det för Sölis att vara tillbaka o skrota i depån? Snygga belägg:-) :tummenupp
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top