rs125 toppar 140?!

Jag har en rs125 på 35hk, arrow, stora förgasarn och annat smått & gott. Om jag får lita på min mätare (som stämmer exakt med båda våra bilar) har jag varit uppe på minst 180 på rakan..

Alltså detta är lite skummt. Sista jag var ute och åkte så åkte jag en del motorväg och när jag ligger i 120 så drar den bra samt svarar fint på gasen men sen när jag gasar på lite till så jag kommer upp i runt 130-135 så tappar den allt kraft och ljudet förändras, detta måste vara när den uppnar avgasporten? När den uppnar avgasporten så ska den ju ge effekt men istället tappar den draget. Vad kan vara fel?
När jag sen släpper lite på gasen tills den sjunker under 8k så känner man hur den börjar skjuta på igen när avgasporten stängs. Jag tycker nästan att det verkar vara tvärt om på min att den stänger avgasporten när den ska uppna osv. Fast när jag axxar på lägre växlar och varvar ur den friskt till rödmarkeringen så axxar den hur bra som helst och avgasporten gör sitt jobb.

Nån som upplevt samma problem?

Jävla strul med elektronisk avgasport.... på crossen sitter det en mekanisk som styrs steglöst till motorvarvet med centrifugalkraft (stavning?) och detta fungerar alltid felfritt...

Grabbens RS125 -06 (strypt) går med mig (85 kg) drygt 150 på mätaren.

Vid en kontroll på verkstaden så fanns det inte någon strypning över huvut taget...

Det förklarar ju ett och annat!

Och, nej grabben hade inte tagit bort den, det gjorde tydligen återförsäljaren efter registreringsbesikningen.

aja men asså jag förstår ej varf alla 125 förare bara är ute efter att köra så fort som möjligt.

För att dom har dålig självkänsla och liten kuk och måste hävda sig med att skryta om hur fort dom kan köra? :D

Seriöst, lägg ner den här skiten mot Ahlvik, visst fan gillar inte jag den skiten han skrev i "Tankeväckande-film" tråden. Men seriöst? What's up med er egentligen? Lättast är väl ändå att ignorera, men visst fan! Det va ju så att ni hade liten kuk och dålig självkänsla och va tvunga att hävda er på andra sätt!

Damn! Moraltant is fun to be!! :D

Alltså detta är lite skummt. Sista jag var ute och åkte så åkte jag en del motorväg och när jag ligger i 120 så drar den bra samt svarar fint på gasen men sen när jag gasar på lite till så jag kommer upp i runt 130-135 så tappar den allt kraft och ljudet förändras, detta måste vara när den uppnar avgasporten? När den uppnar avgasporten så ska den ju ge effekt men istället tappar den draget. Vad kan vara fel?
När jag sen släpper lite på gasen tills den sjunker under 8k så känner man hur den börjar skjuta på igen

Du är säker på att den inte går lite magert??
Jag har varit med om cyklar som har haft ok drag i tidiga accet, men som inte gått alls när man börjat belasta dom.

räcker inte 140 hehe??

Om man har en cykel som borde göra mer är det väl ganska intressant eftersom någonting då är FEL

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...