ESC-tråden

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Finns det ingen sån?

Jag tycker det var en vettig låt som vann, hon sjöng riktigt jäkla bra och låten var bra. Alles gut. Diskussionen kommer gå om kompisröster fram och tillbaka och vore det inte för kompisrösterna skulle Sverige ha 2 poäng. Skönt va?

Musikmässigt bättre final än på många år - lika många bottennapp som vanligt men de få som var bra var bättre än vad de brukar vara. Moldavien tyckte jag var bäst iaf men man kan ju inte få allt.

Bra final i år, riktigt schyssta mellansekvenser och en riktigt snygg scenografi, bra jobbat Finland. :tummenupp

Sverige kom (tack och lov) inte bättre än 18:e. Serbien vann med en riktigt schysst ballad. :tummenupp

Kan ju inte fatta att The Ark kom med överhuvud taget:va
Men låten som vann var ju riktigt hyffsad faktiskt, trots att man inte fattade ett ord av vad hon sjöng!
Sen tycker jag att det var lite mysko att dom länder som åkt ut fick rösta.

Jag njöt när jag läste aftonblaskan precis där det stod om hur "OlaSalo" tjurade över att de inte blev bättre placerade. Tacka fan för det, de är en jävla skam för Sverige! Räcker det inte med schlagerbögar nu? Så jävla trött på skiten och förra året var ju enda gången det var bra med Finland i spetsen, då var det ju lite skoj iaf.
Skänk skiten till bättre behövande!

"Sveriges största rockband gjorde jättefiasko"

När fan blev The Ark sveriges största rockband :va :confused: :gnissla

Last edited:
Jag tycker det som Aftonbladet skriver om nu är skit roligt :D Jävla dåliga förlorare, hade vi skickat nåt bättre än The Ark hade vi ju vunnit! Och jag menar, hur svårt är det inte att hitta nåt som är bättre än The Ark liksom?! :D

"Sveriges största rockband gjorde jättefiasko"

När fan blev The Ark sveriges största rockband :va :confused: :gnissla

När blev The Ark rock? :va

Sen förstår jag inte hur folk kan fortsätta säga att The Ark är det bästa som sverige kunde skickat, eftersom dom hamnde på en 18:e plats är det ju itne det! :D

Sen klagar dom på grannlandsröster, hur fan kunde då Finland vinna förra året?! För dom hade en bra låt så klart! :D

Nä fan, sätt ihop ABBA igen till nästa år för det är väl egentligen det enda vettiga Sverige producerat till ESC?

det enda jag såg igår var snabbgenomgången, och på den lilla delen lät the Ark riktigt uselt...

Klart som fan att vilket land som helst har en chans om dom har en bra låt, tyvärr hade ju inte sverige det.

Kan ju inte fatta att The Ark kom med överhuvud taget:va
Men låten som vann var ju riktigt hyffsad faktiskt, trots att man inte fattade ett ord av vad hon sjöng!
Sen tycker jag att det var lite mysko att dom länder som åkt ut fick rösta.

The Ark vann den svenska uttagningen eftersom schlagerbögen Christer Björkman ville det. Den svenska uttagningen är korrumperad till max, det är ett välkänt fenomen att det är en stor fördel att starta sist eftersom det är den låten man lättast kommer ihåg. Självklart placerar CB då sin favorit sist i startfältet, och med tillhörande mediahype var det klart långt innan låtarna ens hade visats, att The Ark skulle gå vidare.
The Ark är, och har alltid varit, pinsamma attention whores med kass musik. Folk (läs: unga flickor, samt pojkar med osäker sexualitet) röstar på dem för att det är den enda artist de kände till. De röstar på artisten och inte på låten. Att hypen fortsatte inför den europeiska finalen och The Ark skrevs upp som självklara vinnare är bara ytterligare ett tecken på den svenska viärbäst-mentaliteten. Fjanten Salos kommentar efter fiaskot stöder detta. Om det nu är en dyngtävling, varför ställa upp? "Vi är fortfarande världens bäst band" jo, tjenare.

Nåväl, den serbiska låten var faktiskt helt ok, även om inte jag heller fattade nåt. Men nu har jag lyssnat på den engelska motsvarigheten (finns även på ryska och finska, samt instrumental och med diverse dancemix-varianter) och den är fortfarande helt ok.

Här finns vinnarlåten i diverse tappningar:

http://ww1.rts.co.yu/euro/molitva.asp

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...