Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Det ser ju riktigt bra ut, reespekt:tummenupp

Nu så gott folk, så är den klar. :)

Jag köpte den i Januari med ett olackat kåpset med en massa dekaler på, har slipat och lackat och passat och skruvat och haft mig, så nu är hon klar.

Helt orginal i fjädring + motor sånär som på en nymonterad slirkoppling (tack bror), Yoshi slipon, stålomspunnet fram, Valtermoto fotpinnar.

Bytt från en 2000 R6:a och det ska bli ruskigt kul att testa en modern 1000cc, samt att lära sig åka med slirkoppling.

Har inte varit ut och provkört än dock, kommer vilken dag som helst när vädret tillåter, och sedan 22 maj är det upp till Härnösand och Midlanda som gäller.
 
Tackar för kommentarerna! :)
Jag är asnöjd, ska bli så galet kul att få komma upp till ett soligt midlanda och testa den på riktigt! :rock
 
visst är det 15 kuggar som är standard fram ?
har läst mycket om att det blir lite roligare att gasa om man går ner en kugg fram, dvs. ner till 14 ???

vart kan man få tag på ett 14 kuggars fram drev lite snabbt ?
 
visst är det 15 kuggar som är standard fram ?
har läst mycket om att det blir lite roligare att gasa om man går ner en kugg fram, dvs. ner till 14 ???

vart kan man få tag på ett 14 kuggars fram drev lite snabbt ?

16 fram är standard.
 
Någon som monterat Kraschpuckar från NGC-Racing på CBR1000RR -04-05?
Bilder? Instruktion?
Puckarna är av No cut modell, alltså monteras utan åverkan på kåpor.


Ingen?! :va
Börjar bli desperat nu, & eftersom försäkringen e´ svindyr är det ännu viktigare att få dit puckarna, vid ev. halvförs..
 
Min stod precis likadant igår.. Nykollat ventilspel och allmän översikt. Idag ska jag hämta oljefiltret och lacka sista kåpan. Äntligen bröjar det likna en hoj igen.:yoparty

Då hinner du inte få ut den idag då.
Sitter just på jobbet och inte ett moln och årets premiär på åsen :)

/Martin
 
Tack o adjö, nu MÅSTE nån ha en svart sidkåpa te en 600rr 03 att sälja te mig annars lägger jag ner dehär me hojåkandet för gott.

Körde på en jävla GREN nyss o slog sönder kåpan nertill, de händer ju bara inte för helvete!!!!
 
hummm, har precis suttit och haft en sådan där onödig diskussion med grannen....(som tar hem MC o Bil från tyskland)....

Han påstod att 1000rr och 600rr är mycket vanliga att det skruvas med på mätarna så dessa va inte smarta att importera ???? Nu är inte jag någon kung på området, men hävdade att det inte går att fippla med detta då allt sitter i databoxen osv. Men jag förmodar att detta är som vilken nyare bil/MC som helst. att det lagras i boxen och pillar man på något så kommer det upp felmedelanden ??
 
När jag kopplar ur min varvräknare går hojen som vanligt på ettans växel, tvåan och uppåt går den som att den inte får bensin eller fel luft osv. När man kopplar in den igen så fungerar det perfekt. Hur löser vi detta då jag bygger en streetfighter av hojen?

CBR 600F 98

/Mikke
 
Ifall att det har undgått någon, så har jag nu en CBR600RR från 04. Jag kommer snart att spruta ur mig frågor så - var beredda!



ps, jag är coolare än ghostrider
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top