Regskylthållare med motor

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Någon som har sett någon som byggt en anordning för att via något reglage kunna gömma/visa regskylten?

Min plan är att ta några dagar i sommar och bygga mig en rackare, bara för skojs skull. Om jag lyckas postar jag resultaten här (när jag lyckas) :tummenupp

Kan du posta bild på hur du har gjort?

Har ingen kamera...... Men den styrs av en servo från något radiostyrt med en 7805 spänningsregulator som skickar ut 5 volt till servon och en strömbrytare som sitter inom räckhåll... Servon sitter fast på sidan av bakramen med en rostfri svetselektrod ner till ett vinkeljärn som sitter fast i nrplåtshållaren.... Inte lätt att förklara.. :va

Last edited:
Har ingen kamera...... Men den styrs av en servo från något radiostyrt med en 7805 spänningsregulator som skickar ut 5 volt till servon och en strömbrytare som sitter inom räckhåll... Servon sitter fast på sidan av bakramen med en rostfri svetselektrod ner till ett vinkeljärn som sitter fast i nrplåtshållaren.... Inte lätt att förklara.. :va

intressant! tog det lång tid att bygga?

Jag har inte byggt det själv, men det kan inte ha tagit lång tid att snickra ihop det! Köpte hojen av min polare (Kamikaze) och det är han som hade fixat det när han hade den..... Han har haft det på några av sina hojar! Glömde att skriva att det sitter små gångjärn överst på nrplåten som är framflyttad så att den kan fällas upp bakåt in mot undertailen. Den syns inte alls när den är uppfälld! Jag har en rostfri plåt som sitter skruvad i bakramen som undertail där gångjärnen är fastsvetsade.

köp en 12 elmotor för o öppna backluckor el universal från biltema, finns nåt för centrallås..

Jag har inte byggt det själv, men det kan inte ha tagit lång tid att snickra ihop det! Köpte hojen av min polare (Kamikaze) och det är han som hade fixat det när han hade den..... Han har haft det på några av sina hojar! Glömde att skriva att det sitter små gångjärn överst på nrplåten som är framflyttad så att den kan fällas upp bakåt in mot undertailen. Den syns inte alls när den är uppfälld! Jag har en rostfri plåt som sitter skruvad i bakramen som undertail där gångjärnen är fastsvetsade.

Fan va fräckt. du skulle fixat en liten filmsnutt så man fick se det hela i action! :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg