Kamera fäste på tank?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
"GSXR1100R" på forumet säljer kamerafästen till tank, men tänkte det kanske inte är så svårt att göra själv..själv är jag urusel på tillverkningsdelen, men jag kan nog fixa spillbitar aluminiumplåt, så kanske någon kan stå för design och hjälp med att tillverka ett par sty? Eller :confused: har någon en som ligger o skräpar?
Har någon något annat bra "patent" för att filma från hoj.

Gazoline har ju en lite äldre Sony Handycam DCR-TRV510E som han inte är så rädd om..så kanske den kan hoppa mellan några "tankar" under en bandag? Och lite härlig film kan sparas:)
Redigera film och spara har ju Gazoline och frugan hans redan visat att de kan:tummenupp

GSXR1100BÄNKAD säljer plåtbitarna billigt. Inte värt besväret att fixa själv om du inte ska göra _många_

Annars funkar det fint att silvertejpa kameran på tanken.

"GSXR1100R" på forumet säljer kamerafästen till tank, men tänkte det kanske inte är så svårt att göra själv..själv är jag urusel på tillverkningsdelen, men jag kan nog fixa spillbitar aluminiumplåt, så kanske någon kan stå för design och hjälp med att tillverka ett par sty? Eller :confused: har någon en som ligger o skräpar?
Har någon något annat bra "patent" för att filma från hoj.

Gazoline har ju en lite äldre Sony Handycam DCR-TRV510E som han inte är så rädd om..så kanske den kan hoppa mellan några "tankar" under en bandag? Och lite härlig film kan sparas:)
Redigera film och spara har ju Gazoline och frugan hans redan visat att de kan:tummenupp

finns det nån möjlighet att låna den kameran nästa onsdag?
ska till gelleråsen och köra lite och polaren har tankfäste men hans kamera är pajj..:huvet
skulle vara skitroligt att filma lite grann.:yoparty

finns det nån möjlighet att låna den kameran nästa onsdag?
ska till gelleråsen och köra lite och polaren har tankfäste men hans kamera är pajj..:huvet
skulle vara skitroligt att filma lite grann.:yoparty

Jag har talat lite för 3:e person...även om han har en kamera som han inte är så rädd om så kanske han inte lånar ut den till någon alls..--:va Du får PM.a honom.

Last edited:
Jag har talat lite för 3:e person...även om han har en kamerqa som han inte är så rädd om så kanske han inte lånar ut den till någon annan--:va Du får PM.a honom.

hehe..nä givetvis är det så. får dra iväg ett pm om inte polare hinner fixa sin.

Kamerafäste är inte svårt att tillverka, men GSXR1100R har haft fason på tillverklingen länge - dvs, han håller hög finish och hög kvalisort.
Den dagen jag behöver ett tillverkar jag själv.

Så här kan man göra om man har ett stycke aluminium, en fräs och ett par timmar över:D

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    69.6 KB · Visningar: 48
Så här kan man göra om man har ett stycke aluminium, en fräs och ett par timmar över:D

TAck för tippsen alla! Det behöver ju inte se ut så märkvärdigt, huvudsak är att man fixar ett bra fäste i och runt tanklocket, samt att Kameran är ordentligt fastsurrad i adaptern, leve mångfalden och kreativiteteten:)

Last edited:
*/ ?>
Back