Ducati vill ha Toseland, igen.

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Då var det dags igen för Ducati att försöka locka över Toseland till MotoGP. Förra året tackade han nej till en styrning hos D'Antin, enligt rykten på inrådan av Barros som sen tog platsen själv efter ett halvdant år i WSBK.

http://www.eurosport.com/motorcycling/season/2007/sport_sto1175358.shtml

Om inte Capirex rycker upp sig borde nog Ducatis bossarna ta sig en funderar på om inte Toseland skulle vara en bra ersättare.

Det har väl ryktats om att det är C-Rex sista säsong ändå så med lite flyt får vi se Toseland på en GP7:a nästa säsong. Det vore tufft faktiskt, Stoner och Toseland, vilket team! :yoparty

Ducati verkar i första hand vilja skola in Toseland i sitt satellitteam, D'Antin, men han får ju köra en GP7 även där.

jag hoppas tosland håller sig kvar hos honda kanske teama med mellandri :tungan

Last edited:
Läste i senaste engelska BIKE att Toseland bestämt sig för att hålla sig till Honda, eftersom de lovat honom en styrning i MotoGP på RCV:n om han tar hem WSBK-titeln. Så så länge han leder serien lär han nog inte ändra på sig.

Läste i senaste engelska BIKE att Toseland bestämt sig för att hålla sig till Honda, eftersom de lovat honom en styrning i MotoGP på RCV:n om han tar hem WSBK-titeln. Så så länge han leder serien lär han nog inte ändra på sig.

Fast i dagsläget är det ju bättre att sitta på en Ducati än på en Honda i MotoGP.

Capirossi gör förmodligen sin sista säsong, det syns tydligt att han inte är hungrig längre. Normalt sett skulle han vara konstant i topp om Ducati hade den bästa hojen.

Men vem kan klandra honom efter 17 säsonger i VM.....

Capirossi gör förmodligen sin sista säsong, det syns tydligt att han inte är hungrig längre. Normalt sett skulle han vara konstant i topp om Ducati hade den bästa hojen.

Jag? Tycker det är sunkigt att ta en pensionärs-säsong och toura. Han skulle han tänkt på att han hellre ville vara hemma med Ingrid innan han skrev på. Nu när han har det serverat så är han inte hungrig.

Jag? Tycker det är sunkigt att ta en pensionärs-säsong och toura. Han skulle han tänkt på att han hellre ville vara hemma med Ingrid innan han skrev på. Nu när han har det serverat så är han inte hungrig.

Tänk om han sa till teamet att han ville sluta, de ber honom köra en säsong till för att skola in Stoner och assistera med hojsetup.
Lite som att Edwards är kvar hos Yamaha fast han inte får de där riktiga resultaten.

Vem kan klandra honom då han byter blöjor hela nätterna? :rolleyes:

Det kan också vara så att Capirex inte riktigt förstod vad ett barn innebär. Vad jag känner till är det hans första och hur förbered man än är står man där som ett fån på BB och har svårt att förstå att det faktiskt var en liten människa som kom ut.

Som jag skrivit tidigare tror jag att Capirex gör sin sista säsong och om det blir så vore Toseland en bra ersättare.

Angående löftena från Honda så sa de ungefär samma sak till Vermeulen 2005 men det rann ut i sanden. I dagsläget vore det, precis som CA nämner, bättre att skriva på för Ducati än för Honda.

Tja, jag vet ju själv hur det är på blåbärsnivå, helt plötsligt vaknar man upp en dag och inser att man inte är sugen längre, varför skulle inte Capirossi kunna fungera på samma sätt, speciellt som han precis blivit farsa och börjar komma till åren?

Jag tror faktiskt inte han tänkte att "nu ska jag åka omkring och toura i mitten av fältet en säsong" Hade han inte försökt hade han knappast haft en pallplats vid det här laget, så dåligt är inte motståndet i MotoGP.

Det är bara en besvikelse för mig som åskådare att inte se honom kämpa. Tänk Assen på NSRen när de andra körde RCV t.ex. Den inställningen nu när materialet är fältets bästa. Då hade han inte blivit frånåkt att förra årets tvåa i rookieligan. Trodde att personer som nått 'den' nivån inte trappade ned så lätt.

Han har nog råd med ett antal blöjbytare, tror inte nattsömnen är problemet...

Det är bara en besvikelse för mig som åskådare att inte se honom kämpa. Tänk Assen på NSRen när de andra körde RCV t.ex. Den inställningen nu när materialet är fältets bästa. Då hade han inte blivit frånåkt att förra årets tvåa i rookieligan. Trodde att personer som nått 'den' nivån inte trappade ned så lätt.

Han har nog råd med ett antal blöjbytare, tror inte nattsömnen är problemet...

Sen är ju allt detta bara spekulationer, vem vet, han kanske kämpar som bara den men kommer inte överens med den nya hojen och dess inställningar. Nicky Hayden ser ju betydligt blekare ut och han är tio år yngre och barnlös.

Assen på NSR var Barros hjälterace.

Visst var det spekulation ifrån min sida. Läktarkillen som tyckt att Loris kämpat och presterat på sämre material men nu verkar Ducatin überlägsen och hittills har han varit blek jämfört med sin team-kamrat.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...