Regga om?

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
FZ1-N 2008
Tänkte bara höra om någon vet hur man går till väga när man vill regga ner bågen till 25 kw. Pris?

du får strypa den sen registreringsbesiktiga den. strypsatser brukar väl ligga mellan 1000-2000 kr och en reg.bes. tror jag kostar 500.

på bilprovningen.. men det är inte alla bilprovningar som reg.besiktigar motorcyklar så ring och hör först eller kolla deras hemsida: bilprovningen.se

Byt nick!

Om du är fartgalen så skall du inte strypa hojen!

:mad:

tror inte 25kW-reggning sänker försäkringen.. eller är jag helt ute och cyklar?

Har en 25kw reggad 636 -03 nu som är i stort sett gratis att försäkra. Men tänkte köpa ny båge o regga ner.

Försäkringsbolagen går på ursprungseffekt, med andra ord tjänar du inte en spänn på din plan, snarare förlorar då strypsats (~1500) och regbes (600) inte är gratis.

Edit: Förutom Bilsport & MC, de har en 25kW-försäkring men de vill inte försäkra sporthojar, och om du tvingar dem vill de ha multimum för det.

Last edited:
Tänkte bara höra om någon vet hur man går till väga när man vill regga ner bågen till 25 kw. Pris?

Har nyligen sålt min mellan-hoj, men har forskat i samma grej;

- Stryp hojen hos en verkstad, du får ett intyg från fabriken på strypsatsen och ett från verkstaden på att det är klokt gjort. (Satsen till min hoj skulle kostat 3000kr (!) Du kan skaffa en begagnad sats, men se till att få med intyget, annars är den världelös!)

- Ring sedan Bilprovningen och kolla vem du kontaktar för registreringsbesiktning vid "din" station. Reg-bes kostar 600 kr. Ta med intygen till besiktningen. Du får papper på att det är klart; tuta kör. Telnr för bokning av reg-bes: 0771-600 500

- Sista steget är att längta till du får tunga kortet eller göra som resten av världen och plocka ur satsen. :hihi ...glöm inte att sätta i den igen när det blir dags för den vanliga bes... :gnissla

Good luck! :hej

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back