vad ska jag göra?

vitablixten_kil

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ktm
lämnade in min hoj på ktm för att fixa ett "elfel"
efter två dagar ringer de och säger att generatorn är trasig.de beställer en ny, efter tre veckor ringer de att generatorn har kommit(under tiden har min kära lc4 varit i deras ägo)
två dagar senare ringer de och säger att generatorn är bytt,men hojen fungerar inte. mekanikern säger att pga de saknar utrustning för att kontrollera vad det egentliga felet är så får jag köpa grejer så de kan testa sig fram(cdibox osv)..
kan man alltid förvänta sig sådan service av ktm?
någon med tips vad jag ska få göra?

Nja var verkligen generatorn fel på? Om inte så tycker de ska stå för kostnaden.Sällan verkstäder som inte har någon utrustning orkar felsöka utan byter delar och prövar!

Låter inte rimligt att du ska stå för delar som verkstaden behöver för att felsöka!

skönt att höra att jag inte är den enda som tycker det är oskäligt att jag ska stå för kostnaden.
fan vad less jag är,jag vill ut och gasa nu...

lämnade in min hoj på ktm för att fixa ett "elfel"
efter två dagar ringer de och säger att generatorn är trasig.de beställer en ny, efter tre veckor ringer de att generatorn har kommit(under tiden har min kära lc4 varit i deras ägo)
två dagar senare ringer de och säger att generatorn är bytt,men hojen fungerar inte. mekanikern säger att pga de saknar utrustning för att kontrollera vad det egentliga felet är så får jag köpa grejer så de kan testa sig fram(cdibox osv)..
kan man alltid förvänta sig sådan service av ktm?
någon med tips vad jag ska få göra?

Var bland det dummaste jag hört att du ska behöva betala för deras felsökningsverktyg/utrustning!! Det är ungefär som om man går till en bilverkstad och behöver få avgassystemet utbytt för där är hål och så säger de att eftersom deras lift gått sönder så får du bekosta en ny annars kan dem inte komma åt att byta på ett bra sätt!!!:va

Du kan ju kontra med att du varit tvungen att köpa en ny hoj för den andra har stått på verkstad så länge men då kanske dem kan bekosta den????:arsele

Kan du inte ringa och höra med lite olika ktm försäljare/reparatörer i norrland? Vet iof inte hur glest det är mellan dom :S

Stå på dig. Inte fan ska du betala någon utrustning o du ska inte heller betala den delen de bytte ut om de inte kan visa att det var fel på den. Blir less när man hör om sånna "kvackare"!

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda