ER6-tråden

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
norra delen av huvudstan
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
Hmm kanske är blind men var sjutton är dina bak blinkers?

I övrigt snyggt! :tummenupp



Tack & bock. är väldigt nöjd själv. Blinkersen är i samma lampa som baklyset. halva lampan blinkar åt det håll man blinkar. :tummenupp
Sen har jag ju tagit bort "hantagen" också på kutsen.... Jag tyckte aldrig att jag använde dom :) men när jag skulle ställa upp hojjen på depåstödet kom jag på NÄR jag använde hantagen senast :D

jag gillar den "rena" looken:D har en bild till på den i mitt "garage".
baklyset köptes på: http://www.nilssonsmc.se/ bra trevliga killar. och framför allt snabba som attan på att leverera. jag hade det på posten dagen efter jag beställt.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Hmm kanske är blind men var sjutton är dina bak blinkers?

I övrigt snyggt! :tummenupp



Tack & bock. är väldigt nöjd själv. Blinkersen är i samma lampa som baklyset. halva lampan blinkar åt det håll man blinkar. :tummenupp
Sen har jag ju tagit bort "hantagen" också på kutsen.... Jag tyckte aldrig att jag använde dom :) men när jag skulle ställa upp hojjen på depåstödet kom jag på NÄR jag använde hantagen senast :D

jag gillar den "rena" looken:D har en bild till på den i mitt "garage".
baklyset köptes på: http://www.nilssonsmc.se/ bra trevliga killar. och framför allt snabba som attan på att leverera. jag hade det på posten dagen efter jag beställt.


synd bara att det är så jobbigt att byta tillbaka när man ska till att besiktiga :tungan
 

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
norra delen av huvudstan
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08



synd bara att det är så jobbigt att byta tillbaka när man ska till att besiktiga :tungan


JAJA... :rolleyes: men det är ju rätt kul att "hänga" och "fippla o dona" i garaget också.
Man får väl förbereda sej i god tid. Besiktningen e ju om 4 år :)

Jag e mer orolig för att jag vill byta hoj och då måste jag ju göra det tidigare.
Men jag tror att det är lätt att få tillbaka det till orginal. det var ju rätt lätt att få det det "hottade" :D läget....
Jag har en duktig man som hjälper mej lite :)
 

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Ort
Köping
Hoj
ER6n 06
Någon mer än jag som har problem med oljeläckage? För andra gången på typ 200 mil har moppen börja trycka ur sig olja vid vattenpumpen. Självklart blir detta fixat på garantin, men det är en smula irreterande...
Enligt verkstan är min "bara" en av två ER6or med detta problem de hört talas om...
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*



JAJA... :rolleyes: men det är ju rätt kul att "hänga" och "fippla o dona" i garaget också.
Man får väl förbereda sej i god tid. Besiktningen e ju om 4 år :)

Jag e mer orolig för att jag vill byta hoj och då måste jag ju göra det tidigare.
Men jag tror att det är lätt att få tillbaka det till orginal. det var ju rätt lätt att få det det "hottade" :D läget....
Jag har en duktig man som hjälper mej lite :)

Snygg hoj....men en sak fattas ju.....var är slip-onet ?:hihi
 

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
norra delen av huvudstan
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08


Snygg hoj....men en sak fattas ju.....var är slip-onet ?:hihi


hmmmmm Jäkla tjatande...:D min man säger samma sak :)
En sak i taget..... Måste ju åka lite ibland också :tungan
Jag e just nu lite spänd inför min FÖRSTA BANKÖRNING, jag ska ut o leka med alla andra tuffingar på Gelleråsen. Läskigt, pirrigt osv.... men känner jag mej själv rätt så sitter det slip-on där nån gång i sommar. vad gör man inte för grupptrycket :D

Har du nåt bra tips? prisvärt såklart. påverkar det "bullernivån" mycket? Jag ska köra på Nürburgring i sommar på semestern, och jag vill ju inte riskera att bli stoppad pga för ljudnivå...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
påverkar det "bullernivån" mycket? Jag ska köra på Nürburgring i sommar på semestern, och jag vill ju inte riskera att bli stoppad pga för ljudnivå...

Det blir inget problem om du inte rycker insatsen som finns i flera slipon, t ex LeoVince som jag har. Ta det lugnt med gasen när du ska ut på ringen så klarar du dig nog.

Ha det kul med ER6:an på ringen i sommar, jag ska dit med min i år igen. :)
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*



hmmmmm Jäkla tjatande...:D min man säger samma sak :)
En sak i taget..... Måste ju åka lite ibland också :tungan
Jag e just nu lite spänd inför min FÖRSTA BANKÖRNING, jag ska ut o leka med alla andra tuffingar på Gelleråsen. Läskigt, pirrigt osv.... men känner jag mej själv rätt så sitter det slip-on där nån gång i sommar. vad gör man inte för grupptrycket :D

Har du nåt bra tips? prisvärt såklart. påverkar det "bullernivån" mycket? Jag ska köra på Nürburgring i sommar på semestern, och jag vill ju inte riskera att bli stoppad pga för ljudnivå...

Japp, skit i att rycka db-killern bara så låter det lagomt manligt...eller i ditt fall "kvinnligt" :yoparty Du kommer tycka att du fått en helt ny hoj
 

swegoof

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
Knivsta
Hoj
Suzuki GS750 Chopper
Hej på er alla!

Mitt första inlägg, och jag använder den för att fråga...
Hur tar man bort db-killern ur Leo-Vince burken? Måste man slipa bort nitarna och nita om, eller?

En annan fråga...
Då jag inom mindre en 1 månad ska ner till "La España" med hojjen... så undrar jag om ni har tips om olika GPS:er? Den ska vara "väder"tålig!

Kör hårt, men försiktigt!
/Swedish Goof
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Hej på er alla!

Mitt första inlägg, och jag använder den för att fråga...
Hur tar man bort db-killern ur Leo-Vince burken? Måste man slipa bort nitarna och nita om, eller?

En annan fråga...
Då jag inom mindre en 1 månad ska ner till "La España" med hojjen... så undrar jag om ni har tips om olika GPS:er? Den ska vara "väder"tålig!

Kör hårt, men försiktigt!
/Swedish Goof

Jag har kommit så långt som att ta bort "skruv-hatten" på översidan. Tog en bågfil och sågade ett jack i den så att jag kom ned och fick fäste med en vanlig skruvmejsel. Sen så var det bara att skruva bort den. Efter det så är det "bara" att ta en polygrip. ta satts, hålla i hojjen och slita utav satan. Obs har inte gjort det själv för jag tycker den låter lagomt nu, men jag är halvvägs eftersom jag kör den utan skruv men inte ryckt ur pluggen. :tummenupp
 

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
norra delen av huvudstan
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08


Japp, skit i att rycka db-killern bara så låter det lagomt manligt...eller i ditt fall "kvinnligt" :yoparty Du kommer tycka att du fått en helt ny hoj


Jobbigt, jobbigt, jobbigt...
va billigt och enkelt det hade varit och köpa skor :tuttar istället för MC och tillbehör
Ja som den shopoholic man e :D så får jag väl lov att skaffa Leo-Vice. :huvet
Tur att man vet vad pengarna ska gå till hela tiden... man behöver aldrig tveka :gnissla
Tack för tipsen
 

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Tja allihopa!

Är det nån som vet nåt ställe som säljer den"förhöjda sadeln" till ett vettigt pris?

Kollade på kawasaki orginal och den går ju fan på 2600:- Känns mkt!
Men jag tror att den sadeln skulle vara skön!

Nån som har den tjockare sadeln som kan uttala sig???

Mvh Henrik
 

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Det är Berglund som kör Er6n:yoparty

Citerar från http://www.mattitepsa.se/index.php?case=news#news-1779

2007-04-03-01:20 Kawa tour on the roll.
Kawa tour on the roll.



"I söndags körde kawa touren igång. Första stoppet var hos Funbike i Västerås.



Helgen började med lite skön träning på lördagen i Västerås med Robin. På kvällen blev det garage fest som avverkades med Coca Cola och dart för min del för att va på topp till söndagen.

Körde showerna med två hojar. Min stunthoj och kompletterade det hela med en Er-6:a. Riktigt hög busfaktor på den! Helt original förutom styret som är bytt till ett cross styre."




Så det så! :arsele
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top