Mekhjälp cbr 929, ocentrerade skivor i oken

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Hej!
Har upptäckt att skivorna inte är centrerade i oken. Oken sitter ju stumt monterade i gjuten aluminium, inget som borde röra på sig mao. Det verkar alltså som om framhjulet är förskjutet i sidled med ca1,5-2 mm. Är det möjligt? Att toleranserna skulle vara så dåliga från fabrik har jag svårt att tänka mig!
Som det är nu så ligger oken bara bråkdelen av en millimeter ifrån skivan på ena sida, och med god marginal ifrån på andra.
Går det över huvud taget att montera framhjulet fel, så att det blir förskjutet i sidled??
Tänkte meka och kika lite på det imorgon så tips är varmt välkomna!

Mvh / Stefan

Hej!
Har upptäckt att skivorna inte är centrerade i oken. Oken sitter ju stumt monterade i gjuten aluminium, inget som borde röra på sig mao. Det verkar alltså som om framhjulet är förskjutet i sidled med ca1,5-2 mm. Är det möjligt? Att toleranserna skulle vara så dåliga från fabrik har jag svårt att tänka mig!
Som det är nu så ligger oken bara bråkdelen av en millimeter ifrån skivan på ena sida, och med god marginal ifrån på andra.
Går det över huvud taget att montera framhjulet fel, så att det blir förskjutet i sidled??
Tänkte meka och kika lite på det imorgon så tips är varmt välkomna!

Mvh / Stefan

Vet ej hur det är på bladen men på R1 98-01 så blir det fel med distanserna om man vänder hjulet åt fel håll ,värt att prova annars så kanske distanserna sitter fel :tummenupp

Vet ej hur det är på bladen men på R1 98-01 så blir det fel med distanserna om man vänder hjulet åt fel håll ,värt att prova annars så kanske distanserna sitter fel :tummenupp

Ja, det var en tanke jag med hade.
Men tyvärr verkar distanserna sitta på rätt sida och hjulet åt rätt håll. Enligt vad jag har hört ska distansen med kragen sitta på höger sida, vilket man kan se redan nu att den gör, utan att ha skruvat bort hjulet. Men jag får väl se om det blir någon klarhet i det imorgon när jag tar av hjulet.

Kolla och fundera inte så mycket..... kör istället det e inget fel på dina skivor,ok,etc garanterat att det är så på alla hojjar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg