Tråkig hornet 600

Ecke1

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
Honda Hornet 600
Hej! Tog mc kort förra veckan :) tänkte att en hornet 600 skulle vara en perfekt första hojj. Bra med klös, trevlig väghållning och tuff design. sen skulle den ju vara 25kw(på pappret iallafall) Hämtade hem en skit fin 99:a från tyskland i vintras och utrustade den med ett häftigt slipon.

I början kändes den helt galen vågade knappt varva ut den på de lägre växlarna, nåra dagar senare känns den slö. Funderar på om alla blir så jäkla effektgalna med en gång eller är jag bara en bortskämd snorunge??

Även om man sällan utnyttjar allt, vill man veta att det finns mer att ge.
Några tips som kan göra hojjen lite vassare hade vart guld. är tex en öppnare luftburk och ett öppet filter tillsammans med en riktig inställning värt pengarna. Är det föresten någon skillnad på de äldre cbr 600 motorerna och den som sitter i min hornet, har fått för mig att cbr motorerna varvar lite mer!!

Lägg pengar på att byta till en hoj med mer motor från fabrik. Lönar sig inte att lägga pengar på en sådan. Spar å köp en annan senare.:)

hur är hornet 900.. måste vara grymt mycket bättre bottedrag en 600an.. räcker toppeffekten till?

hur är hornet 900.. måste vara grymt mycket bättre bottedrag en 600an.. räcker toppeffekten till?

Hade en 900 -02:a orginal innan... En 600 05:a med slip-on, mappad o nerkuggad 3 bak nu.. Tycker fan att den nyare 600:an efter modifieringar går bättre, speciellt efter att jag bytte bakdrev. Inga bekymmer att slita upp den på slangen på 3:an..:yoparty
Vet tyvärr inte hur mycket det skiljer på nyare o äldre 600:or, men skillnad e det fan.

Smaken e som baken men mitt råd är att satsa på en nyare 600 istället för en äldre 900.

Du har ju ett bredare och kraftigare register på 900an, visst är det ingen superraket men det tar garanterat ett tag innan man kan bemästra dessa på ett ypperligt vis.
Är faktist själv sugen på ngn mer sportig modell och effektkåt är man ju alltid, men det krävs ju att man kan bromsa och svänga på ett bra sätt innan man dundrar i 300km/h på någon "räser".

Oj, missade visst raden "Även om man sällan utnyttjar allt, vill man veta att det finns mer att ge. "

Last edited:
Det här alla säger om att man inte utnytjar allt... Det gör man inte på en K50 heller i en t-korsning. Men det finns bra många ställen jag låter surgixxern jobba allt vad den har, det har ju med omständigheterna att göra. hk e kul!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back