henrixo
Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
- Gick med
- 26 Nov 2005
- Hoj
- Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
Ska försöka beskriva mitt problem så utförligt som möjligt. Har en gsxr 750w -94. Det sitter ett slipon av okänd art på den samt ett kn insatsfilter. Har ju haft isär hojen under vinter å då åkte förgasarna isär av bara farten.
Den hade ej orginalstorlek på munstyckena så jag gissar på att det blivit ändrat när man satte på sliponet o filtret. Men jag har för mig att det ska sitta två större munstycken på förgasarna i mitten, rätta mig om jag har fel. Nu satt det istället på varannan, såklart så antar jag utan ngn som helst kunskap att det ska vara två större i de två i mitten så jag flyttar ju givetvis om dem.
Nu går den lite oroligt o bluddrigt på tomgång samt
att den smäller när jag slår av på gasen, annars drar den som den ska hela vägen. Men den var ej såhär innan nedplockningen. Tips och order om vidare action tas vänligt emot....
Såhär blev den förresten efter omlackning...
Den hade ej orginalstorlek på munstyckena så jag gissar på att det blivit ändrat när man satte på sliponet o filtret. Men jag har för mig att det ska sitta två större munstycken på förgasarna i mitten, rätta mig om jag har fel. Nu satt det istället på varannan, såklart så antar jag utan ngn som helst kunskap att det ska vara två större i de två i mitten så jag flyttar ju givetvis om dem.
Nu går den lite oroligt o bluddrigt på tomgång samt
att den smäller när jag slår av på gasen, annars drar den som den ska hela vägen. Men den var ej såhär innan nedplockningen. Tips och order om vidare action tas vänligt emot....
Såhär blev den förresten efter omlackning...