Gatlaglig Gokart, kul ?

• Thread starter Thread starter Be
  • Start date Start date
köp en :tummenupp verkar vara kul på bana, bara du inte kör som alla muppar som köper fyrhjulingar o kör som idioter på vägarna och tror dom är osårbara :rolleyes:

köp en :tummenupp verkar vara kul på bana, bara du inte kör som alla muppar som köper fyrhjulingar o kör som idioter på vägarna och tror dom är osårbara :rolleyes:

Jo, det är ju inget att köra till jobbet med direkt, men frågan är om dom är kul att köra ? motorn verkar ju inte sådär jättebrutal kanske, men finns det företag som har stort utbud av trimdelar till dessa motorer ?

Tror inte det är någon höjdare om du tänker köra på gatan.. Noll fjädring och små hjul, köp ett klippkort hos kiropraktorn..
Dessutom känns det knappast tryggt att "glida" runt i "lådbil" bland lastbilar osv..

Vikt: 95kg
Effekt: 8 HK Mikuni förgasare
Cylindervolym: 95,6cm3

-Nej, som att åka gräsklippare med hög drevning.

Edit: Skulle jag gissa.

är de inte 2 takt de där?
isf går de nog o få ur massa mer kräm..
börja med avstämd pipa samt annan förgasare..
sen kan man ju gå in på motorn o fixa garanterat,, men de får du läsa nån bok om om du inte kan. :tummenupp

250 fyrtakts motor och lite mer redigt byggd med lite större gokartdäck skulle va skoj men en såndär skitgrej vet jag inte

Skulle aldrig sätta mig i en sån!
Fan bilar missar en i "dödavinkeln" fast man kör pickup/skåpbil till och med...tänk hur lätt det skall vara när du sitter i den där:skrämd

Dock är det förbannat kul att köra på bana! Jag och 8 polare köte oss var sin 1 år gammal hyrcart i höstas för att köra med på sjön. Det var otroligt kul trots att det inte var värstingmaskiner...
Det blir lite folkraceliknande körning nu när vi kör på asfalt:D

är de inte 2 takt de där?
isf går de nog o få ur massa mer kräm..
börja med avstämd pipa samt annan förgasare..
sen kan man ju gå in på motorn o fixa garanterat,, men de får du läsa nån bok om om du inte kan. :tummenupp

Någon som kan rekomendera någon bra bok, hemsida eller liknande ?

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu