GSX-R [volym] och GSX[volym]-R

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Tänkte ställa en fråga av ren okunskap:
En kompis till mig bor i Norge och letar förstahoj. Han fick reda på att han inte får lov att försäkra en gsx-r 600, men däremot går det bra att försäkra gsx 600 r och gsx 600 f.
Vad är skillnaden mellan gsx-r 600 och gsx 600 r? Är det ena en fabriksstrypt version av samma cykel, eller var det bara försäkringsagenten som var inkompetent?

Vem sa det? :va Alla Suzukis R-hojar, utom Busan heter ju GSX-R[volym]. Låter väldigt underligt! Och R och F är ju inte samma hoj för fem öre...

Nej, det var det jag också tyckte - jag menar: Jag har inga problem att förstå att ett försäkringsbolag inte vill att en som precis skaffat lappen skaffar en gixxer som förstahoj, men jag har liksom aldrig hört talas om att det skulle finnas någon "snäll" version av gixxer, och tycker det är lite skumt att tillåta en stavning av gsxr och inte en annan... :-)
F-modellen bara jag nämnde för att återskapa min känsla av förvåning, för precis som du säger är det milsvid skillnad på gixxer och gsx600f.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back