duktigt sugen på en zx7r. söker lite info om cykeln ifråga

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
tja eller vänligen mött..

however

har blivit duktigt sugen på en ny hoj. Så det blir en försäljning av fightern och inköp av en zx7r 96-98 det är bara det att jag funderar lite.

är dom strypta på någe vänster ?. har sett att det varierat mellan 72 och 90kw på många annonser. är denna strypning svårt att plocka bort ?

växellådan är den bra, dålig eller bara kass ?

hur brukar dom ligga i försäkringsväg ?..

tror inte något få¨r mig att inte köpa en .. men det kan vara bra att veta vad som skall tittas extra noga efter..

tack på förhand

/markus

Hej.

Jag har en ZX7R årsmodell 98. Är min första sporthoj.

I mitt regbeviset står det 61 KW (urpsrunglig effekt 90 KW sänkt genom begränsning i förgasare).
Vad begränsingen är vet jag dock inte. Trottelstopp kanske? Tror inte nån har strypningen kvar ändå??

Växellådan klonkar lite men det ska tydligen vara så vad jag läst.

Försäkringen är en av anledningarna till att jag valde en Ninja. Jag ger 3690:- helår/halvförsäkring med åretruntförsäkring på Folksam. Det tycker jag är hyfsat.

Personliga reflektioner: Jag är 190 cm och man kan behöva stretcha lite innan man sätter sig på för det är lätt att få kramp i benen. Det känns som jag har knäna precis så långt upp det går mot ursparingen i tanken. Är man några centimeter kortare tror jag man sitter lite bekvämare.
Motorkaraktären tycker jag är bra. Det finns hyfsat med kraft även på lägre varv. Över 10000 rpm rör det på sig riktigt bra.
Första tankningen hade min dragit 0,55 l/mil men då har jag kört väldigt försiktigt.

Lycka till med inköpet!

Hej.

Jag har en ZX7R årsmodell 98. Är min första sporthoj.

I mitt regbeviset står det 61 KW (urpsrunglig effekt 90 KW sänkt genom begränsning i förgasare).
Vad begränsingen är vet jag dock inte. Trottelstopp kanske? Tror inte nån har strypningen kvar ändå??

Växellådan klonkar lite men det ska tydligen vara så vad jag läst.

Försäkringen är en av anledningarna till att jag valde en Ninja. Jag ger 3690:- helår/halvförsäkring med åretruntförsäkring på Folksam. Det tycker jag är hyfsat.

Personliga reflektioner: Jag är 190 cm och man kan behöva stretcha lite innan man sätter sig på för det är lätt att få kramp i benen. Det känns som jag har knäna precis så långt upp det går mot ursparingen i tanken. Är man några centimeter kortare tror jag man sitter lite bekvämare.
Motorkaraktären tycker jag är bra. Det finns hyfsat med kraft även på lägre varv. Över 10000 rpm rör det på sig riktigt bra.
Första tankningen hade min dragit 0,55 l/mil men då har jag kört väldigt försiktigt.

Lycka till med inköpet!

jalængden ær nog inga problem då jag ær 170 cm lång :D

men førsækringen dær låter jækligt bra då kænns det genast som att det kan bli en sådan =)

PM:a smallsocks, han funderar på att sälja sin.

Det är nog inte bra och vara för kort heller. Det är ganska extrem körställning med styret lågt och långt fram. Kan nog bli drygt om man är för kort.

Det är nog inte bra och vara för kort heller. Det är ganska extrem körställning med styret lågt och långt fram. Kan nog bli drygt om man är för kort.

nä 170 är en väldigt bra längd på en herre med mina mått.. =) skall nog gå bra..

inte så att jag tangerar 160 i strumper och snöppen utgör dom sista tio till 170:D

inget on mot någon men vad är grejen med att ta en orginalhoj från 80-talet, sätta på R1 arsle, bibehålla damcyckelframgaffeln, 140-bakdäcket och svingen av samma material som ikeas skrivbordslampan ryggskott? Ok att det är kul att bygga och ha en udda hoj men ALLA hojar i dessa byggtrådar sitter på blocket veckan efter i tron om att vara värda pengarna av hojen vars arsle man plockat dit.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back