Synkhjälp R1-98

Jan Isaksson

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Triumph T595 -97, Husqvarna TE610SM, Honda VF750C -82
Hej, jag har letat men inte hittat var man ska koppla in vacuum-klockorna. Känner mig rätt korkad men jag fattar inte vilken skruv bilden i handboken föreställer. Ser ut som dräneringsskruven eller pilotskruven. Var fan kopplar man in eländet.
Hälsningar Jan

Hej, jag har letat men inte hittat var man ska koppla in vacuum-klockorna. Känner mig rätt korkad men jag fattar inte vilken skruv bilden i handboken föreställer. Ser ut som dräneringsskruven eller pilotskruven. Var fan kopplar man in eländet.
Hälsningar Jan
Håller med, bilden är rätt skum.
Hur som helst, nedanför insugsgummina, in i insugskanalerna, sitter det (M5?) insexskruv som du måste ta bort och skruva in slangpåsticken.

synkhjälp R1-98

Håller med, bilden är rätt skum.
Hur som helst, nedanför insugsgummina, in i insugskanalerna, sitter det (M5?) insexskruv som du måste ta bort och skruva in slangpåsticken.
Tusen tack för hjälpen. Jan

Jag gav upp för stunden och använde öronen i stället. Lyssna med ett rör på förgasarna en och en och jämföra tonen funkar också sägs det. Jag undrar om du har ett tips på nipplar eller nåt liknande som man kan sätta dit permanent så att det bara är att lyfta tanken och koppla på klockorna.
Hälsningar Jan

Jag gav upp för stunden och använde öronen i stället. Lyssna med ett rör på förgasarna en och en och jämföra tonen funkar också sägs det. Jag undrar om du har ett tips på nipplar eller nåt liknande som man kan sätta dit permanent så att det bara är att lyfta tanken och koppla på klockorna.
Hälsningar Jan
Hehe, tänkte nästan tipsa om "lyssnametoden", jag gjorde likadant sist och checkade efter med klockor senare och det stämde faktiskt väldigt bra.

Jag gjorde nipplar av genomborrade skruvar med en mutter och kopparbricka, sedan kopplade jag på slangstumpar som jag pluggade till med skruv efteråt, inte så jätte seriöst men det fungerade.

Du ska dock inte behöva synka så väldigt ofta att det behöver permanentas, jag synkade en gång och checkade 2ggr på 4000mil med min gamla R1a :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg