So long Stockholm

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jaha, då blev årets första onsdagstur även den sista i Stockholm för min del...kom på rull sent så det blev till att åka mol allena men det var ok ändå, nästan lite passande i all vemodighet.

Imorgon (läs idag) går flyttlasset till Göteborg för nya öden och äventyr. Vete fan hur jag ska klara mig utan Sveavägen, macken i Gottröra, Bulten, Boge, Tyresörakan, Skogis mm + alla goa gubbar och gummor man fått förmånen att lära känna och åka med. Men men, det går väl att hitta dårar av samma kaliber som här uppe...:D

Ha det så bra allihop, kör med insidan och ha en skön sommar! :tummenupp

/marcus aka fazerfun
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jaha, då blev årets första onsdagstur även den sista i Stockholm för min del...kom på rull sent så det blev till att åka mol allena men det var ok ändå, nästan lite passande i all vemodighet.

Imorgon (läs idag) går flyttlasset till Göteborg för nya öden och äventyr. Vete fan hur jag ska klara mig utan Sveavägen, macken i Gottröra, Bulten, Boge, Tyresörakan, Skogis mm + alla goa gubbar och gummor man fått förmånen att lära känna och åka med. Men men, det går väl att hitta dårar av samma kaliber som här uppe...:D

Ha det så bra allihop, kör med insidan och ha en skön sommar! :tummenupp

/marcus aka fazerfun

Misströsta ej broder. Finns en hel del kul vägar där nere också.

Förslag på tur:
Börja vid Kungälv. Kör upp västra av Göta Älv sidan mot Lilla Edet. Fortsätt förbi Lilla Edet mot Trollhättan. I Trollhättan svänger du västerut mot Öresjö. Fortsätter du den vägen så finns det ett par möjligheter att ta sig förbi Uddevalla. (Här får du använda fantasin lite). Se till att såsmåningom hamna på länsväg [161] mot Lysekil. Sväng in på vägen mot Orust [160]. När du kommer till Henån, Sväng mot Ellös. Vid Ellös kör mot Mollösund. Stanna för ett fikastopp. Kör tillbaka och sväng höger mot Varekil. Sväng höger ut på [160] Kör över Bron till Tjörn. Fortsätt på [160] över Tjörnbron. Från Stenungsund, leta rätt på gammla E6 söderut mot Göteborg. Jag har lite sämre koll på hur den går söder om Stenungsund.

Det här är en tur på c.a. 20 mil med mycket kul väg med väldigt trevlig utsikt bitvis. Rita upp den på en karta så att du får lite känsla för vad jag gaggar om.:)

Om du vill ha fler förslag så skall jag nog komma på något mera:tummenupp
 
Last edited:

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR

Ha det så bra allihop, kör med insidan och ha en skön sommar! :tummenupp

/marcus aka fazerfun

Du kommer säkert att få det bra därnere. Jag hoppas att du hittar lite goa vägar åt "Spettan", det är hon värd:).


Ha det så bra och på återseende:hej

/Fille
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Jaha, då blev årets första onsdagstur även den sista i Stockholm för min del...kom på rull sent så det blev till att åka mol allena men det var ok ändå, nästan lite passande i all vemodighet.

Imorgon (läs idag) går flyttlasset till Göteborg för nya öden och äventyr. Vete fan hur jag ska klara mig utan Sveavägen, macken i Gottröra, Bulten, Boge, Tyresörakan, Skogis mm + alla goa gubbar och gummor man fått förmånen att lära känna och åka med. Men men, det går väl att hitta dårar av samma kaliber som här uppe...:D

Ha det så bra allihop, kör med insidan och ha en skön sommar! :tummenupp

/marcus aka fazerfun

Ey... Se till att kolla in götet. Arne_Duck o jag har lovat att ta en sväng ned i sommar o hälsa på Clueless. Vi kan behöva lotsning och visning av bra vägar o fikaställen :tummenupp :D
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jaha, då blev årets första onsdagstur även den sista i Stockholm för min del...kom på rull sent så det blev till att åka mol allena men det var ok ändå, nästan lite passande i all vemodighet.

Imorgon (läs idag) går flyttlasset till Göteborg för nya öden och äventyr. Vete fan hur jag ska klara mig utan Sveavägen, macken i Gottröra, Bulten, Boge, Tyresörakan, Skogis mm + alla goa gubbar och gummor man fått förmånen att lära känna och åka med. Men men, det går väl att hitta dårar av samma kaliber som här uppe...:D

Ha det så bra allihop, kör med insidan och ha en skön sommar! :tummenupp

/marcus aka fazerfun

Marcus!!

Ha det gott i Götet!

Du får väl ta lång helg nån gång och komma upp och åka lite med oss..
(JA!)
Vi får göra detsamma och ta oss ner till Götet nångång.. :D
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Ha det så bra därnere nu Mackan! Ni kommer väl ändå up och hälsar på oss ibland? Och det borde väl komma en inflyttningsfest snart? ;)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Misströsta ej broder. Finns en hel del kul vägar där nere också.

Förslag på tur:
Börja vid Kungälv. Kör upp västra av Göta Älv sidan mot Lilla Edet. Fortsätt förbi Lilla Edet mot Trollhättan. I Trollhättan svänger du västerut mot Öresjö. Fortsätter du den vägen så finns det ett par möjligheter att ta sig förbi Uddevalla. (Här får du använda fantasin lite). Se till att såsmåningom hamna på länsväg [161] mot Lysekil. Sväng in på vägen mot Orust [160]. När du kommer till Henån, Sväng mot Ellös. Vid Ellös kör mot Mollösund. Stanna för ett fikastopp. Kör tillbaka och sväng höger mot Varekil. Sväng höger ut på [160] Kör över Bron till Tjörn. Fortsätt på [160] över Tjörnbron. Från Stenungsund, leta rätt på gammla E6 söderut mot Göteborg. Jag har lite sämre koll på hur den går söder om Stenungsund.

Det här är en tur på c.a. 20 mil med mycket kul väg med väldigt trevlig utsikt bitvis. Rita upp den på en karta så att du får lite känsla för vad jag gaggar om.:)

Om du vill ha fler förslag så skall jag nog komma på något mera:tummenupp

Tack för tipset Ragge...faktum är att jag tillfälligt bor efter just vägen från Kungälv till lilla Edet...den är faktiskt inte så dum men beläggningen är lite så och så och en jävla massa vilt. Ska bomba den med Spettan så snart jag kan.:tummenupp

Du kommer säkert att få det bra därnere. Jag hoppas att du hittar lite goa vägar åt "Spettan", det är hon värd:).


Ha det så bra och på återseende:hej

/Fille

Tack Fille....landade precis på västkusten efter en överjävligt ångestladdad o hektiskt dag...det här är en större grej än jag trodde men det sjunker väl in vad det lider. Tankade fö på Shell vid landvetter o då kom det in två gsxr 750 piloter med SH-tröjor på...såg inte nicken men det kändes rätt betryggande.

Sköt om dig :tummenupp :hej

Ha det bra grabben och glöm ej oss i Tokholm.:yoparty

Tack kompis! Kommer att sova med Skitsnack-tröjan och drömma om när Blåskägg slangar på Tyresörakan....:D
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ey... Se till att kolla in götet. Arne_Duck o jag har lovat att ta en sväng ned i sommar o hälsa på Clueless. Vi kan behöva lotsning och visning av bra vägar o fikaställen :tummenupp :D

Will do...välkomna ned o bli göörstekta...:yoparty :D

Marcus!!

Ha det gott i Götet!

Du får väl ta lång helg nån gång och komma upp och åka lite med oss..
(JA!)
Vi får göra detsamma och ta oss ner till Götet nångång.. :D

Tack mannen. Det lovar jag...jag har faktiskt planer på att ha en Stockholmshoj stående just in case..kollar just nu på den tüska marknaden för att se om man kan göra sig ett klipp...en VFR 400R kanske?

Ni är hjärtligt välkomna ned! :)

Ha det så bra därnere nu Mackan! Ni kommer väl ändå up och hälsar på oss ibland? Och det borde väl komma en inflyttningsfest snart? ;)

Tack tjejen....jadå, det kommer jag inte att kunna låta bli...nästa helg faktiskt :tummenupp :tummenupp . Å inflyttningsfest sure...om du åker hoj hit :tungan
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tack för tipset Ragge...faktum är att jag tillfälligt bor efter just vägen från Kungälv till lilla Edet...den är faktiskt inte så dum men beläggningen är lite så och så och en jävla massa vilt. Ska bomba den med Spettan så snart jag kan.:tummenupp

Sträckan mellan L Edet och Thn är den bättre delen av vägen. Om sotlagret blir för tjockt i ljuddämparen, så kan du prova östra sidan av älven norr om L Edet. Där har du ett par rejäla rakor att kurera hoj och själ på. Håll ett öga efter farbror blå där bara. De sträckorna har alltid varit populära övervakningsobjekt.
 

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S
Ha det så jättebra och lycka till med flytten!!
Vem vet, det kanske blir nån tur till Götet vart det lider.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sträckan mellan L Edet och Thn är den bättre delen av vägen. Om sotlagret blir för tjockt i ljuddämparen, så kan du prova östra sidan av älven norr om L Edet. Där har du ett par rejäla rakor att kurera hoj och själ på. Håll ett öga efter farbror blå där bara. De sträckorna har alltid varit populära övervakningsobjekt.

Sot..????? :D

Ha det så jättebra och lycka till med flytten!!
Vem vet, det kanske blir nån tur till Götet vart det lider.

Detsamma och tack!! Allt är urlastat idag, det blev en del lådor kan jag meddela...nu ska vi bara hitta ett eget hus, nu hyr vi bara (precis längs den väg som inte ligger långt efter Boge...räknade till 40 hojar (sport alltså) under dagen...rätt kul faktiskt) så det blir lite provisoriskt.

jamen gör så vetja...vidga vyerna :tummenupp :D
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jaha, då blev årets första onsdagstur även den sista i Stockholm för min del...kom på rull sent så det blev till att åka mol allena men det var ok ändå, nästan lite passande i all vemodighet.

Imorgon (läs idag) går flyttlasset till Göteborg för nya öden och äventyr. Vete fan hur jag ska klara mig utan Sveavägen, macken i Gottröra, Bulten, Boge, Tyresörakan, Skogis mm + alla goa gubbar och gummor man fått förmånen att lära känna och åka med. Men men, det går väl att hitta dårar av samma kaliber som här uppe...:D

Ha det så bra allihop, kör med insidan och ha en skön sommar! :tummenupp

/marcus aka fazerfun


En stor förlust för oss :( En stor vinst för GBG.
Lycka till med vad du nu ska hitta på.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top