FAAAAN! (Sommarjobb)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjenare.

Fick just ett negativt besked om sommarjobb som brandman här i malmö.

Det svider, vad som svider ännu mera är hur det gick till:

Vi var rätt många som klarade testerna, och 4 som klarade intervjuerna. Det fanns 3 tjänster.

Jag blev utvald till en av tjänsterna, och en av oss 4 blev placerade i reserven, om nån inte kunde ta en tjänst.

I torsdags ringde de runt till alla oss 3, men de kom inte fram till mig, så de ringde reserven direkt istället. Jag missade jobbet antagligen på grund av att jag pratade i telefonen just då med mina föräldrar.

Hur fan kan det gå till så att man missar ett jobb bara för att det tutar upptaget i telefonen? :huvet :confused:

JAG ÄR SÅ JÄVLA LESS JUST NU! Det här sommarjobbet var för bra för att vara sant, jävligt bra erfarenhet och mitt drömjobb! :näsblod

Nu måste jag hitta ett jobb för sommaren. Dessutom går mitt lägenhetskontrakt ut sista juni, så jag måste hitta lägenhet också.

SKIIIIIIIIIIIT!

Surt som fan men så dags, år 2007, har väl alla samtal väntar eller vad det kallas? Alltså att man hör när det ringer när man pratar och man trycker då på en knappt och tar emot nästa samtal?
Jaja, skitsamma nu är det ju kört ändå.

2912359 Surt som fan men så dags, år 2007, har väl alla samtal väntar eller vad det kallas? Alltså att man hör när det ringer när man pratar och man trycker då på en knappt och tar emot nästa samtal?
Uppenbarligen inte alla :huvet

låter riktigt tråkigt...lite märkligt att dom inte försökte igen utan tog en reserv direkt...låter som maximal otur!

går du på skolan i revinge?

Surt som fan men så dags, år 2007, har väl alla samtal väntar eller vad det kallas? Alltså att man hör när det ringer när man pratar och man trycker då på en knappt och tar emot nästa samtal?

Nä, orka koppla in liksom.
Då får man verkligen aldrig vara ifred, inte ens när man redan pratar med någon annan. :mad:

F-that.

2912651 låter riktigt tråkigt...lite märkligt att dom inte försökte igen utan tog en reserv direkt...låter som maximal otur!

går du på skolan i revinge?
Stämmer fint det, men just nu har jag varit ute på praktik sen i julas.

Börjar komma över första chocken lite. Fick veta det genom att en polare gratulerade mig till jobbet, och sen gjorde mitt humör en helomvändning när jag ringde upp personalansvarige på rSyd.

fan heller! aldrig!

jag en polare jag ringde och snackade med ganska mycket förr i tiden (bodde på olika orter)

och varje gång det ringde någon annan till honom (eller ja, hans flickväns väninnor som ringde konstant) var han tvungen att ta det samtalet (och därmed plockade flickvännen telefonen och blockerade den i XX antal minuter/timmar...)

KLART SOM FAN ATT MAN SKA KUNNA VARA UPPTAGEN I 5 MINUTER!
(hmm... det här inlägget får mig fan att känna mig som 65...)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg