Jänke-smakfullt.

Han slog Mick, flera gånger dessutom. Jag har aldrig fattat kritiken med bogserandet, för att bli bogserad måste man ju först kunna köra lika snabbt som han framför.

Det är en jäkla skillnad på att leda ett race och hänga på en annan....

Det är VÄLDIGT få snubbar som bär på den talangen..
Men Mick hade den och så även Rossi bär på den...
Arvtagaren i den meningen är Stoner som har klivit fram i år och visar att det är han som kommer att bli "the man to beat"
Honda och ni andra kan glömma Peddo och Hayden......:arsele

Den "värdige" vinnaren Rossi ledde VM inför sista racet 2006. Från pole position lyckades han slänga bort VM-titeln på egen hand. Fruktansvärt amatörmässigt och klantigt. Ovärdigt.

med det resonemanget(ironi eller inte) var det ju verkligen skickligt av "Världsmästaren" att ta hem bucklan 2006, heeeelt av egen maskin:rolleyes:

med det resonemanget(ironi eller inte) var det ju verkligen skickligt av "Världsmästaren" att ta hem bucklan 2006, heeeelt av egen maskin:rolleyes:
Men du såg loppet? När Nicky satsade och tog sig förbi Rossi? Hayden var om Rossi långt innan han vurpade ut sig eller hur?

Last edited:
Men du såg loppet? När Nicky satsade och tog sig förbi Rossi? Hayden var om Rossi långt innan han vurpade ut sig, eller hur?

Precis. I sista racet tappade Rossi ett gäng platser i början för att sedan vurpa alldeles på egen hand, medan Hayden gjorde en stabil insats och tog hem titeln.

Precis. I sista racet tappade Rossi ett gäng platser i början för att sedan vurpa alldeles på egen hand, medan Hayden gjorde en stabil insats och tog hem titeln.
Men det var säkert inte Rossis fel, det var väl däcken eller hojen eller skit på banan eller något annat som kan förringa Haydens insats.

Jag som trodde monarkier var omodernt, bara i Frankrike som det blåser en Royalistik vind. Vinnare ska väl koras av röstberättigade esteter ;)

Jag undrar om alla som tycker att det bara finns en riktig titel hade vågat säga det till salig Kent Andersson?

Jag undrar om alla som tycker att det bara finns en riktig titel hade vågat säga det till salig Kent Andersson?
Varför inte :va
Jag var inte så gammal att jag följde tävlingarna då, var mer intresserad av Ronnie Petersson. Mitt GP-intresse kom senare. Varför skulle jag inte stå för min åsikt att jag nu upplever 125 som en plantskola för högre klasser? Här på forumet så väl som gentemot en meriterad 125-pilot.
Det är inte många flerfaldiga mästare i 125 eller 250 som inte tagit steget upp när tillfället kom. De som hängde kvar för länge verkar ångra sig bittert.

Beror kanske lite på vad du lägger i begreppet "riktig titel". 125-världsmästare är så klart riktig, men i mina ögon är den mindre värd än 500/990/800-titeln som är högsta divisionen.

Jag tycker bara att folk slänger sig med uttryck som nedvärderar andra titlar än den som nu kallas MotoGP, ofta i en raljant ton. Har svårt att se de personerna stå och raljera över det personligen, nu är det ju inte möjligt, till Kent Andersson. De flesta skulle garanterat uttrycka sig annorlunda då, liksom jag inte skulle kalla Hayden för en tursam sexfingrad bönfarmare. :D

Jag tycker bara att folk slänger sig med uttryck som nedvärderar andra titlar än den som nu kallas MotoGP, ofta i en raljant ton. Har svårt att se de personerna stå och raljera över det personligen, nu är det ju inte möjligt, till Kent Andersson. De flesta skulle garanterat uttrycka sig annorlunda då, liksom jag inte skulle kalla Hayden för en tursam sexfingrad bönfarmare. :D

Instämmer! Varje klass och gren har sin mästare oavsett vilken idrott det än gäller :)

Är en mästare på 100 m häck mindre värd än en på 10 000 m hinder?

SSK vann Allsvenskan i år, och Skellefteå Kvalserien, är det lika mycket värt som Modos SM-guld?

Tycker resonemanget haltar.

SSK vann Allsvenskan i år, och Skellefteå Kvalserien, är det lika mycket värt som Modos SM-guld?

Det är ju samma sport med samma förutsättningar, dessutom en lagsport!

Du blandar väl inte 125 cc, 250 cc och MotoGP i samma race för att tävla om EN titel?

Ja, ovan resonemang haltar då det inte är samma sorts titlar.
En VM-titel är en VM-titel oavsett klass. Sen kan en viss vm-titel vara mer önskvärd än en annan.
Men man blir inte svensk mästare vare sig i kvalserien eller allsvenskan.
Blir man bara världsmästare om man vinner tungvikten i boxning? Den har iofs klart mest prestige, men man blir lika mycket världsmästare i weltervikt..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...