Tjejläger cross/enduro 9-10 sept

ohoj alla crossbrudar!

Idag körde dudett o jag på nynäs crossbana .... dom som många andra har nyligen haft arbetshelg o fixat till banan. Canonfin ! med några bra utmaningar inplanterade.
O ingen mindre än Joanna Blom (sm förare :yoparty ) var där med sin familj. Gör go familj, genomtrevliga.
Vi övade lite starter me johanna ... jätteskoj ...:Rockbanan
Fick mig ett par motorstopp underdagen :arsele ... men dudett .. hur många simtag fick du ta :D .

På onsdag har Högsta lovat att ha smygpremiär på våran tillfixade bana :2cool . Hoppas många av oss här ses där då.
Jo så på lördag har dudett o jag siktat in oss på att prova på crossbanan i norrköping, några fler som vill följa me ... mariii tex. D e nästa anhalt för stockholmscrossen.http://www.asatramk.se/Web/hem/kalender.aspx?Date=2007-04-28

:angel

Last edited:
Hallå!
Jeps vi var duktiga i lekte på Nynäs! Jo om det finns en stor lerpöl på banan..varför inte bada i den? lerinpackning good stuff!:hej

det var skön träning för d blev inge uppdelat dvs man kunde köra som man ville hela dan:tummenupp

på lörda Åsätra ja.. o marika Norrtälje inte norrköping ere.. lite skillnad:D
ligger utanför Åkersberga.. känns som att d behövs köras på banorna innan tävling!:fart (var bara tvungen o använda den)

Sen fick jag veta att stockholmscrossens heat inte e 20min +2 varv utan mer som 15 min sammanlagt.. HURRA!:2cool då kommer man ju typ nästan orka iaf!!

vart har ni alla andra tagit vägen?? prioritera crossen damit!:6surkart

Hallå!

på lörda Åsätra ja.. o marika Norrtälje inte norrköping ere.. lite skillnad:D
ligger utanför Åkersberga.. känns som att d behövs köras på banorna innan tävling!:fart (var bara tvungen o använda den)
Faan .... :huvet jag blandar ihop alla banor hela tiden :va ,.... kanske bäst vi samåker till tävingarna så jag kommer rätt då :bow

Banan heter LUGNET och ligger 7 km norr om Åkersberga. Dom har en Motocrossbana (1640 M), En mycket krävande endurobana (8,9km)

På anläggningen finns en väl fungerande cafeteria som är öppen de tider som banan är öppen.

Vägbeskrivning till Åsätra MK. Åk E 18 mot Norrtälje. Sväng av
mot Åkersberga. Fortsätt förbi Åkersberga mot Furusund, väg
276. Ca 7 km från Åkersberga, på vänster sida finns Åsätra-
banan.
Tränings kostnad 80:- per gång för icke medlem

Last edited:

vart har ni alla andra tagit vägen?? prioritera crossen damit!:6surkart

pjaa.... Jag köpte en trasig hoj :huvet

Vi försökte lista ut vad det var för fel men lyckades inte så veckan innan påsk gav vi upp och lämnade skiten till Micke-Meck... Det tråkiga är att han inte heller hittar vad som är fel... :confused: så den är fortfarande i Östhammar...:gråta
Har lyckats köra med den 2 ggr sedan jag köpte den i februari...:mad:
Jävla skithoj! :4skrika

Men jag ska åka å hämta den iallafall så jag kan ha den till Åland nu i helgen, på den banan kan jag leva med att den måste kickas.. men om jag ska köra i skogen/crossbanan SKA den förbannadejävlaskithelvetesrövelstarten funka om jag så måste sälja skräphojjen och köpa en annan.

/sur-issi

När kommer info om crosslägret?
Jag har en tjejkompis som eventuellt vill hänga på, finns möjligheten och vad skulle det kosta att hyra hoj också Micke?

När kommer info om crosslägret?
Jag har en tjejkompis som eventuellt vill hänga på, finns möjligheten och vad skulle det kosta att hyra hoj också Micke?

de här e den info vi fått hittills

När: 26-27 Maj 2007
Var: Kanikebol banan, Östhammar 6mil öster uppsala.
Logi: I klubbhuset vid Kanikebol banan, medtag det du vill sova på och i...
Pris: Inga uppgifter ännu, men billigt! (förra året kostade det 650 kr ink enklare lunch)
Max: 15 tjejer.
Krav: Egen utrustning och egen hoj, i övrigt inga förkunskaper...
Vad: Träningsläger för tjejer med inriktning på teknik och grunder i cross och enduro...

Ring Micke Meck för övriga frågor 070 - 575 08 57

Jo, jag vet. Det hade ju vart trevligt att veta hur mycket det kostar och vilka tider som gäller...har PMat Micke, väntar på svar.

Igår när jag skulle bygga om Elvis till supermoto inför Ålandslägret upptäckte jag till min stora förvåning och enorma glädje att det helt plötsligt satt ett Akrapovic på min lilla Husaberg.
Min underbara sambo hade köpt ett i smyg och monterat det bara för att överaska mig!!!

Mindraper är världens bästa kille !!! :kiss

/issi

Igår när jag skulle bygga om Elvis till supermoto inför Ålandslägret upptäckte jag till min stora förvåning och enorma glädje att det helt plötsligt satt ett Akrapovic på min lilla Husaberg.
/issi

Ehm ... grattis :confused: :)
men för en annan som inte meckat mer än förgasare, bytt olja o oljefilter, luftfilter, fixat fram o bakdämpare .... o misshandlat ett framdäck :gnissla .... vad betyder det? :va

Ojoj.. skoja att man har armpump idag!
Det bar av till Åsätra idag.. fan så kul bana! d va en "köra fort bana":hojraket mkt raksträckor och skojj! wiie:D sen har jag ställt om massa grejjer på hojen och bytt avgassystem o grejjat me förgasarn.. ni vet när jag gasar så reagerar hojen!! hurra:kär

så nästa helg blir skit kul eftersom vi ska tävla där.. dock har tävlingsnerverna uppkommit.. jag e livrädd:3freak

men det ska nog gå bra! Så imorn ska jag o Marika till Högsta, ni som har möjlighet.. kom dit!:) nu ska jag gå o dö eller nåt:va

ha d gött!:crash

JAOO ...faan vilken nice bana åsätra e ...
kanonställe att köra min första tävling på :yoparty

Bara jag överlever starten så ska d nog gå bra :crash

jupp jupp jupp ...see ya på högsta så fär vi se vem som får äta grus :FU

OJOJOJOJ !!

olyckornas dag igår ...iaf på högsta. :crash :näsblod

Först gjorde en av FMX killarna en halv framåtklota o landa på magen .. me crossen över sig (precis när han skulle FÖRSÖKA köra om mig) ... han tappade andan o kan ha brutit båtbenet.
Varvet senare skulle jag satsa på en omkörning. Men snubben skar av i kurvan o o jag hade för hög fart så jag svängde o la mig på sidan för att inte köra in i honom. Slog i höften på en stenjä... :mad: o hade av kopplingshandtaget. Systeryster o jag har aldrig gått ikull i den hastigheten förut :eek: men vi överlevde d me.
Så var d Dudett ... hon o Baby delade förmodligen en Redbull innan lr nåt ... Babe fick gashäng o stans jäv.. fart på rakan innan Högstas branta 4 meter hopp .. nådde inte kopplingshantaget. Upp i luften över hoppet for Babe o lande på andra sidan i ett lerdike (klarade sig undan stenröset) .... Som tur var (vet ej hur )kom dudett av Babe på toppen av hoppet , så hon klarade sig me lite blåmärken o blotta förskräckelsen. När jag kom fram stod hon bara o skakade av chocken, o tittade förskräckt medans andra släpa upp Babe ur diket. Babe klarade sig oxå.

Utöver oss var d fler som klota igår ... men där känner jag inte till detaljerna.

Men Dudett o Jag ger inte upp, Högsta imorgon igen. Babe har fått åka till farbror doktor för genomgång (Dudett ska få låna pappsens 250 4tact ett tag)Själv ska pyssla om o byta lite delar på systeryster ikväll.
Högsta e öppet 10 - 14.

Tjenare!

Läser den här tråden lite då och då.... Tänker varje gång: varför startar dom inte två nya trådar? En för crosslägret och en för crosstjejskitsnack? :7peta :)

Vi ses väl på nån bana nånstans, ha det alla! :hej

(ps. nope, ska inte med på Mickes läger...)

ja du.. kan man fråga sig.. men d bara flyter på denna tråd!:fyllisar

o nu händer det grejjer vettni! jag ska gå över till 4-takt.. min lilla babe e ju hos fabror doktorn.. eftersom han gick lite sönder.. så jag vart tvungen o köra på farsans wrf(obs enduro)250 idag.. låter nada så jag va sååå besviken o gillade det itne.. efter ett tag så ba jo men fan d va ju inte så illa o när jag körde marikas systeryster så märkte jag att hell yeah jag ska ha 4-takt!

såå på torsda ska jag gå o checka in.. kx250f -07!!! äntligen ska jag få mig en kawa igen.. heeelt underbart!

ha d gött gott folk!:yoparty :kär

men nu blire så att jag ska få låna en beggad hoj av olle!!(MC sport) en yz250f -05 för o tävla me på lörda hurra! spännande bara eftersom jag ska hämta den på freda o sen tävla lörda haha:va men d ska nog gå fint:):gnissla nervös.. ja lite hehe.. men yeah va skojj d ska bli:):tuttar

hej hopp gummi....!:)

Jaha .. då har man varit me om sin första tävling då. :brynad
Dudett o jag som är obotliga optimister :banana anmälde oss i B klassen. Men på träningen innan kval upptäcker vi att åsätrabanan som vi tränat på helgen innan INTE var densamma. Den var rejält vattnad, lerig o snorhal. Själv tänkte jag då ... :va e detta d sista jag ska göra i livet ??
Men efter moget övervägande me Dudett :fattartil bestämde vi oss för att be om att bli förflyttade ner till klass C .....
C klassen innehöll 3 kval. Dudett, jag o 4 andra tjejer gick till C final.
Jag låg som andretjej till fjärde varvet, oflyt i en sandkurva, frambromsen tvärnöp o jag gick ikull. Även fast jag var snabb upp igen så hann 2 tjejer precis förbi :gnissla och även om jag var lite snabbare än dom så var jag inte kaxig nog att trycka mig förbi. :huvet
Dudett fick en sämre start o hamnade bakom hon me ..... en 60 kg kämpe me en cross som var inställd för en förare på 90 panner. Inte heller hon var kaxig nog att trycka till för att komma om så efter några varvs omkörningsförsök så tog armarna slut ....
Vi slutade som 5 och 7 i C klassen tjej om jag förstått d rätt.
Nu kan vi bara bli bättre lr hur Dudett ?? :rock Skam den som ger sig
Vi får lära oss lite knep som :sissy o kanske :fart

See ya at Nynäs

:cdevil

Last edited:
Ja nu kan det verkligen bara gå bättre.. haha vilken katastrof d va för mig.. men jag e fanimej optimistisk ändå:):cpparty
Tänkte köpa mig en kawa.. men d blev inte riktigt så efter att jag provkört den.. inte min grej tyvärr:(:gråta
SÅ jag satt ett dygn o försökte välja mellan en yamaha eller en honda.. d va verkligen pest eller kolera, aftonbladet eller expressen, tomato o en gång till samma där.. osv osv

Ringde tillslut Olle på MC sport som ska beställa hojen till mig.. o då sägen han "om du vill ha en yamma(en vit tom!!) så kan du hämta den idag.. dvs då vann yamman där.. hann dock inte idag.. men imorn ska min nya kärlek hämtas.. hur glad e man inte för d?:Bugar

så jag kommer väl skriva ett inlägg i extas snart hehe.. måste sova nu fan så d blir imorgon snart:2cool
btw kul o springa på dig Issi på sjätte tunnan.. Loke e sjukt grym!!:1pajas

later mates:FU

Jaha tjejer !
D snart helg igen :banana ....
Som d ser ut ska Dudett o jag ska köra Högstabanan på lördagen o Nynäsbanan på söndagen :yoparty .
Några fler entusiaster som hakar :hoppa
Käka middagar, kratta löv o pilla navelludd kan man göra när man blir gammal :arsele

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...