Rapport och Bilder från Sviestad 24-04-2007

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Till att börja med så ett stort tack till Wille som följde med och knäppte bilder och hjälpte till lite allmänt, samt till Christer på LMS som gjorde det möjligt för mig att träna igår! :tummenupp

Nu till saken...

Måndagen spenderades efter skolan i garaget, ny lack lades och fixade till hojen.
Packade ihop och lastade in hojen så att jag skulle kunna åka direkt från plugget. Bor nästan exakt 24mil från banan och jag slutar i vanliga fall 13.50, så tiden var knapp..Ja okej..knapp om man har en Dodge som fullkomligt häller i sig soppa om man ligger över 95km/h.. Man vill ju inte pröjsa 1500:- i bensinpengar fram och tillbaka.

Nåväl, sitter på uppsatsskrivning och får ett SMS av far som meddellar att LMS har som krav att motorcyklarna ska uppfylla Svemos tekniska reglemente vid träning... Jag hade inte ens najat eller pluggat igen hålen i underkåpan som vi borrat upp, förutom detta var hojen klar.
Eh, lite panik... drar hem så fort som möjligt och lastar ur skiten, najjar och lastar tillbaka hojen i bilen... Är bara liiite stressad, för jag vet att jag måste hämta Wille samt fixa pluggar till underkåpan och tanka!

Kommer iaf iväg och hämtar wille, åker ner till marinbutiken och frågar efter gummipluggar.. Men ikke, de enda pluggarna dom hade var till träbåtar och dom var ungefär 10cm långa och ganska opassade.. :näsblod
DOCK så hade dom gummimattor och epoxylim..

Stressmeck på parkeringen! :yoparty

DSC_4001.jpg

DSC_4004.jpg

Jävlar vad fult....

DSC_4007.jpg

Efter det.. genast iväg för att tanka!

DSC_4010.jpg

Avfärd 13.42 OKQ8 Åkersberga.

DSC_4021.jpg

Ankomst 16.25 Sviestad

DSC_4049.jpg

DSC_4056.jpg

Last edited:
Förarmöte. Det blev två grupper, en vars förare åkte under 1.01 och den andra över detta.. Jag själv hade ingen aning vad jag åkte för tider och valde således den "långsamma"...

DSC_4074.jpg

Motorcykelar...

DSC_4065.jpg

DSC_4068.jpg

DSC_4069.jpg

DSC_4076.jpg

DSC_4083.jpg

DSC_4084.jpg

36:an.. Vill du denna bild och en annan asfin i monsterupplösning så säg bara till så fixar jag det!

DSC_4085.jpg

Last edited:
är det bara jag som inte ser några bilder :va

Beautiful!

DSC_4082.jpg

Nervig?

DSC_4107.jpg

DSC_4111.jpg

DSC_4112.jpg

Moppe(fucko)?

DSC_4126.jpg

DSC_4133.jpg

Den är är inte lite fin då?

DSC_4206.jpg

Efter en sisådär 3 pass så går det riktigt bra känner jag... Frågar wille vad för tider han hade klockat med mobilen... Första passet runt 1.08.. för att sedan ligga konstant på 1.01.50+-0.00.50... :) Det tycker jag är rätt hyffsat för att vara andra gången jag kör tung hoj på rikigt och min första träning!

Kom iaf in efter det tredje passet för att sedan köra direkt ut i snabba gruppen.. Det gick i mitt tycke jättebra och den enda som körde om mig var Swedie, det aset. :pannkyss

swedie.jpg

Förövrigt gaaaanska fin hoj! :tummenupp

Tack för mig, HEEEJ!

Last edited:
Inte jag heller, men det går att kopiera bildens adress och öppna i ett nytt fönster :gnissla

|36:an.. Vill du denna bild och en annan asfin i monsterupplösning så säg bara till så fixar jag det!|

Jag har mejlat dig på din hotmejl nu ;) men har ni inga fler bilder från när vi körde? :tungan

Last edited:
Kul reportage, tack för att du delade med dig. Ung, vacker, okraschad och motiverad. Det är så man vill minnas sig själv. Spara dessa bilder, de kommer att ge dig en varm känsla i magen när du tittar på dem om en sisådär tio/femton år.

Ta det bara lite lugnt i början och undvik att krascha, det kostar bara en massa pengar och gräver hål i självförtroendet. Med tanke på din bergänsade erfarenhet och dina tider så verkar det finnas ett visst mått av talang, vårda den väl. :)

Jag vill bara ge :tummenupp för sifrorna under kutsen, hur bra som helst när man ska försöka se vem som körde om vem eller över gula linjen!

Flera borde göra så!

Fin bil, men bli inte förvånad om du blir av med Dodgemärket fram i ett obevakat ögonblick. :tungan

Våran svarta Dodge sakar märket fram.

. Med tanke på din bergänsade erfarenhet och dina tider så verkar det finnas ett visst mått av talang, vårda den väl. :)[/QUOTE]

Självklart. Han är ju uppväxt i hjältarnas stad, Åkersberga:yoparty
Även om det där med talang inte stämmer in på mig, men vad är det man säger "undantag bekräftar regeln"

Äh, ser skittråkigt ut. Jag gillar att jobba. Det är mycket bättre.
Dessutom tycks min tumme sitta så jävla långt upp att jag aldrig kommer att få ur den. Köpa Aprilia, någon? Den är ganska snygg.

Vaffalls?? Får man verkligen göra det coola Westside-tecknet om man är från Åkersberga? Mycket tveksamt!

Sköna bilder.. :tummenupp

Coolt med bildreportage :tummenupp 1.01 är helt ok för en nybörjare.

Jag vill bara ge :tummenupp för sifrorna under kutsen, hur bra som helst när man ska försöka se vem som körde om vem eller över gula linjen!

Flera borde göra så!

Fin bil, men bli inte förvånad om du blir av med Dodgemärket fram i ett obevakat ögonblick. :tungan

Våran svarta Dodge sakar märket fram.

Bäst att jag tar bort dom genast då! :tungan Skämtåsido..

Vaffalls?? Får man verkligen göra det coola Westside-tecknet om man är från Åkersberga? Mycket tveksamt!

Sköna bilder.. :tummenupp

Tur att jag bor i Skärgårdstad istället för Åkersberga då!!

Jaa, drömbilderna :)

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...