Utdelning från försäkringsbolag...

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Muhahah! Fick nedanstående brev från mitt försäkringsbolag igår.

Dear Policyholder:

The State Farm Mutual Bord of Directors has authorized a dividend. Your dividend check is attached. It represents a return of part of your premium for the policy referenced above.

When financial results are better than expected and business conditions permit, we are pleased to return part of your premium. We enjoy these positive results because of our policyholders attention to safety and our careful management of your premium dollars.

----

Med brevet kom en check med återbetalning av 15% av min premie. :banana

Förstår inte varför det aldrig hände när jag var kund hos länsförsäkringar... :rolleyes:

Dear Policyholder:

The State Farm Mutual Bord of Directors has authorized a dividend. Your dividend check is attached. It represents a return of part of your premium for the policy referenced above.

When financial results are better than expected and business conditions permit, we are pleased to return part of your premium. We enjoy these positive results because of our policyholders attention to safety and our careful management of your premium dollars.

----

Förstår inte varför det aldrig hände när jag var kund hos länsförsäkringar... :rolleyes:

va soft att som inte bara behöll cashen :va

Dear Policyholder:

----

Haha, jag har faktiskt fått tillbaks pengar från länsförsäkringar.. :D

Vad kostar det att försäkra hoj i staterna? Blir bara mer och mer sugen på att flytta dit..

Fifan, ett försäkringsbolag som gladeligen skickar tillbaka överskott från sina premier och tackar hjärtligt för att försäkringstagarna sköter sig.
Jag har svårt att tänka mig liknande företeelser i svenska försäkringsbolag...
:tummenupp

Fifan, ett försäkringsbolag som gladeligen skickar tillbaka överskott från sina premier och tackar hjärtligt för att försäkringstagarna sköter sig.
Jag har svårt att tänka mig liknande företeelser i svenska försäkringsbolag...
:tummenupp

Jag fick tillbaka mer än 10% av inbetald premie från Länsförsäkringar i veckan.

Vad kostar det att försäkra hoj i staterna? Blir bara mer och mer sugen på att flytta dit..

Det här gällde min bilförsäkring. Hojen kostar runt 1900kr för hel/hel. Brukar ställa av den på vintern så det landar runt 1500kr per år. :tungan

Av vilken anledning ska kanske tilläggas?

Återbäring.

Q: Vad är återbäring?

A: Återbäringens grund är god ekonomi. Ett överskott uppstår till följd av dina och andra omsorgsfulla kunders låga skadekostnader och en gynnsam kapitalavkastning. Det innebär pengar tillbaka till dig som kund och delägare!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back