Vill någon byta tank med mig?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Tjenare,

Jag har en -04 625 SXC med nioliters tanken. Jag kör bara grusturer med den och nio liter är i minsta laget för mig.
Finns det någon med en KTM LC4 som har en tolv eller artonliterstank som vill ha en smalare och smidigare hoj och därför vill byta med mig?
Vid tankbyte så måste även kylarvingar och sadel bytas. Mina delar är original svart/orange med fina dekaler, jag skulle vilja påstå i nyskick, hojen har gått 240 mil.

Jag bor ett par mil söder om Laxå.

Bifogat

• KTM 625.JPG
    KTM 625.JPG
    133.9 KB · Visningar: 85
Har en fin sadel å tank till 640, alltså 12liters tanken. Ähh du har PM! :tummenupp

Last edited:
jag skulle kunna byta med dig om det passar min hoj !! min har gått 400 mil
och är svart

Bifogat

• DSC00453_edited.JPG
    DSC00453_edited.JPG
    126.1 KB · Visningar: 69
För att få sadeln att passa med tanken så behöver du byta den o för att sadeln ska passa med bakramen så behövs även den bytas.

Lite knepigt förklarat, men du kanske förstår?
Både 9 och 12 liters tank används på nya och "gamla" modellen av LC4.Alltså finns passande dyna att få tag på till alla varianter.Utan att behöva byta bakram.

Både 9 och 12 liters tank används på nya och "gamla" modellen av LC4.Alltså finns passande dyna att få tag på till alla varianter.Utan att behöva byta bakram.

Ja men dynorna skiljer ju från "gamla" till nya modellen på ktm.
Hade dom varit samma årsmodell så hade det ju gått.

Ja men dynorna skiljer ju från "gamla" till nya modellen på ktm.
Hade dom varit samma årsmodell så hade det ju gått.
Du får fundera ett tag till på mitt tidigare inlägg.Jag orkar inte lägga fram det mer pedagogiskt....

Mina tankar går till dom som tycker detta är rörande att man kan tänka på tankar å snacka om att tänka på tankar när det bara är en tank å sadel som ska bytas.

Om det finns någon mer som vill byta sin 9 liters tank mot en 12 liters från en 640 -05 så hör av er till mig. Kan även byta sadel om det är en som passar 05-06 modellerna.

Så var den saken fixad, jag och Jonasson bytte grejer i dag på eftermiddagen.

En snabb provmontering visade att allt passar så nu ska bara ventilerna ställas och sen ska det provåkas.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda