25kw intyg

Jag 25kw-regade min R6a 11 April och Bilprovningen kräver ett monteringsintyg, det är dock inga problem att utfärda detta intyg själv.

Min skrivare strulade strax innan besiktningen så jag handskrev mitt intyg lite snabbt på en bit papper och det var inga problem.

Jag använde satsen som MC-Kompaniet säljer där ett TÜV-intyg medföljer.
 
mycket förvirrande tråd detta, då jag letar info om 25KW strypning till systers Hånda..
 
köpte strypning till min suzza för några veckor sen och klämde dit. frågade ändå när jag hämtade den om verkstaden behövde skriva under intyget. De sa: nej, det går likabra att göra det själv.
 
Okej. Men jag menar om polisen stannar dig och be om att få kolla på intyget, duger det med din egna signatur eller krävs det signatur från en verkstad?


besiktningen behållde mitt intyg så jag tror inte att polisen ber dig om att få kolla på det.. du kan ju be dem prova den, dom lär ju märka om där bara e 25kw
 
hör med www.mckompaniet.se de har till de flesta mycke dyrt men de e pappert och inte brickorna som du betalar för pappert är ett TÜV-intyg som skrives på av den som monterat brickorna.

om cykeln är reggad på 25KW från tidigare ägare, räcker de då att sätta i strypningen själv? för tidigare ägare har tagit ur strypningen pån dock har jag bett farsan ringa VV å kolla om den är 25KW reggad eller ej, men jag tror inte förra ägaren besikta om cykeln efter borttagande av styrpning.
 
om cykeln är reggad på 25KW från tidigare ägare, räcker de då att sätta i strypningen själv? för tidigare ägare har tagit ur strypningen pån dock har jag bett farsan ringa VV å kolla om den är 25KW reggad eller ej, men jag tror inte förra ägaren besikta om cykeln efter borttagande av styrpning.

då är den mellanklassad.. kolla reg.beviset..?
 
kolla på vv.se du kan söka uppgifter om annat fordon om du inte har behörighetskoden tillhands ska står 25kw

kompå de efter att jag skrev senaste inlägget :)

tyvär ser de ut som att de är till å besikta om den med strypning, då de står 74kw på vv.se
 
Okej, för att reda ut pappersproblematiken lite. Juridiskt sätt är ett papper lika mycket värt vare sig det är det finaste utskrivna diplomet eller om du har skrivit med fingerfärg bakpå en flottig pizzakartong. Det är vad som står på pappret som är det viktiga.

De papper du behöver är ett intyg som intygar att strypbrickorna ger den avsedda effektsänknigen. Det kan du inte skriva själv eftersom du om du läser den här tråden förmodligen inte har tillverkat din egen strypsats och har verifierat i bänk att den stämmer.

Du behöver även ett intyg som visar att strypningen är monterad korrekt. Det skrivs av den som monterat helt enkelt. Kanske du, kanske verkstaden eller din polares syrra om hon monterat skiten.

Sedan registreringbesiktigar du hojen. (Bara strypningspapper räcker ingen vart.)

Vad jag vet så behöver man bara registreringsbevis med sig vid färd om man drar släp...
 

Sedan registreringbesiktigar du hojen. (Bara strypningspapper räcker ingen vart.)

de har jag också förstått... jag hoppades dock att syrrans hoj fortfarande var reggad med 25kw så det bara var att hänga dit strypningen.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top