MotoGP Istanbul 22/4 -O7

  • Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date
Hur ska man förstå detta...? :va
Butter släppte en för liten lucka till Hopper på sitt sista kvalvarv, kom ifatt Hopper men klarade inte av att ta sig förbi. Utan den missen från Butter hade han haft pole i dag.

OJ har tagit på sig skulden för kraschen på första varvet. Enligt han själv bromsade han för sent och stötte ihop med Edwards (han verkade i intervjun inte vara medveten om att han touchade Butter först).

Imponerande av Vermeulen att lyfta av hojen från Butters hoj (tror jag det var
) fortsätta loppet med skadad styrände och bakram, sluta drygt sju sekunder efter Rossi och sätta loppets snabbaste varv på näst sista varvet.

Elias är svår att ogilla, ser så skön ut när han är på rätt humör och inte drar sig för att trycka till Rossi (som körde rätt hårt mot Hopper och inte borde gnälla).

Stoner går från klarhet till klarhet och Ducatis GP7 imponerar. Stoner får stå som favorit i Kina.
 

We don't know the reason yet for the problem but now Michelin are trying to understand what happened.

Frustrationen kommer krypande i d teamet om man inte hittar rätt till nästa race.. !!

Nicky kör bra idag...Sen e d ju kul att just Nicky visar upp sig som första Michelin förare i samandraget :tummenupp

Kan inte det här vara en grej med nya däckreglementet också?
16 bakdäck/helg är inte särskilt många på den nivån, särskilt om vädret är växlande.
 
Årets Rookie, Guintoli är väldigt konsistent i sitt poängplockande. :tummenupp
tre lopp, tre femtonde platser
 
Kan inte det här vara en grej med nya däckreglementet också?
16 bakdäck/helg är inte särskilt många på den nivån, särskilt om vädret är växlande.

Visst e d så samt att Michelin fått ta över Bridgestones problem från förr!! O jag tror att just d teamet (Yamaha) e extra känsliga för överaskningar likt idag detta e bilder vi minns från ifjol med däck på Valentinos cykel som inte håller ett helt race..Hoppas att dom hittar rätt o att d inte ödelägger nått för Michelin förarna på sikt.!!
 
2902632 Man vill inte upprepa fadäser som under 2006 o reparerar man d inte snyggt till nästa race kommer svetten att kännas mer än önskvärt under d välstrukna Team Yamaha/Michelin skjortorna ...
Det är inte första gången du skriver att Yamahateamet skulle bli nervösare, mer stressade eller mer frustreade än de andra om ditten eller datten händer. Jag skulle vilja påstå att det är precis tvärtom. De om några har bevisat vid massvis av tillfällen att en motgång inte fäller dem utan att de kommer tillbaka starkare än innan.
 
Det är inte första gången du skriver att Yamahateamet skulle bli nervösare, mer stressade eller mer frustreade än de andra om ditten eller datten händer. Jag skulle vilja påstå att det är precis tvärtom. De om några har bevisat vid massvis av tillfällen att en motgång inte fäller dem utan att de kommer tillbaka starkare än innan.

D var väl i silly tråden inför 2007..! d e väl inget konstigt med att Yamaha efter 2006 skulle va extra känsliga för överaskningar som idag!! Men om ditt resonemang e realitet så e ju allt lugnt o alla i Team Yamaha/Michelin sover gott i natt ... :tummenupp
 
2902674 D var väl i silly tråden inför 2007..! d e väl inget konstigt med att Yamaha efter 2006 skulle va extra känsliga för överaskningar som idag!! Men om ditt resonemang e realitet så e ju allt lugnt o alla i Team Yamaha/Michelin sover gott i natt ... :tummenupp
Klart de inte sover lugnt i natt eftersom de analyserar vad som gick fel. Men att gå från det till att de skulle vara extra känsliga och bli frusterade om de "inte hittar rätt till nästa race!!!" är ju en jävla skillnad.
Tror för övrigt att de som sover sämst är Michelins tekniker.
 
missade dagens race. nån som vet placeringarna:confused:

1. Stoner :tummenupp

Sju sekunder senare....
2. Elias

Därefter
3. Capirossi
4. Barros

Om du undrar var Rossi blev av, så hade han bl.a problem med fästet & slutade på 10 plats. Peddo i krasch m. fl
 
Last edited:
Casey Stoner är en makalös talang, Daniel Pedrosa får jobba om han ska hänga med gamle rivalen i 125/250. Det hade onekligen varit häftigt med en ny förare från Down Under som visar pastaätarna och tjurfäktarna hur man kör hoj på riktigt. Synd man inte får samma elaka vibbar från honom som av Wayne Gardner eller Mick Doohan, det är mer Daryl Beattie över Stoner.
Detta är inte riktat mot dig Chris Ash utan bara en reflektion.

Förra året talade alla (med några få undantag) om Pedrosa som det stora framtidslöftet. Rossis värdiga efterträdare. Vädigt få tyckte Stoner var en man för framtiden, talangfull, visst, men aldeles för kraschbenägen. Crazy Stoner...
Sen kom bytet jag hoppades på och önskade innerligt. Stoner värvas till Ducatiteamet och får Capirex som mentor. Nu är det Stoner som är framtiden och Peddot får kämpa. Det är snabba kast ibland. :)
 
Riktigt roligt att se Barros köra om CapiT-Rex (han har humor Loris, se ryggen på hans skinnställ) på sista varvet när Loris hoj började vobbla, Loris ombromsning i nästa kurva var en riktig rysare. Kul att de flesta i startfältet numera har goda chanser att hävda sig i rejsen. På så sätt var det bra Illmor vilar sig ett tag.

/Mackan
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top