MotoGP Istanbul 22/4 -O7

• Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date
När senast vann någon ett 500/MotoGP-race med sådan marginal så tidigt i sin karriär? Biaggi på Suzuka -98 är det senaste exemplet jag kan komma på.

Tyckte inte det såg ut som att Pedrosa orsakade kraschen. Någon som har en bild där man ser början på förloppet?

Hur/var på sista varvet lyckades Hopkins ta sig förbi Hayden?

När senast vann någon ett 500/MotoGP-race med sådan marginal så tidigt i sin karriär? Biaggi på Suzuka -98 är det senaste exemplet jag kan komma på.

Tyckte inte det såg ut som att Pedrosa orsakade kraschen. Någon som har en bild där man ser början på förloppet?

Hur/var på sista varvet lyckades Hopkins ta sig förbi Hayden?

Casey Stoner är en makalös talang, Daniel Pedrosa får jobba om han ska hänga med gamle rivalen i 125/250. Det hade onekligen varit häftigt med en ny förare från Down Under som visar pastaätarna och tjurfäktarna hur man kör hoj på riktigt. Synd man inte får samma elaka vibbar från honom som av Wayne Gardner eller Mick Doohan, det är mer Daryl Beattie över Stoner.

Casey Stoner är en makalös talang, Daniel Pedrosa får jobba om han ska hänga med gamle rivalen i 125/250. Det hade onekligen varit häftigt med en ny förare från Down Under som visar pastaätarna och tjurfäktarna hur man kör hoj på riktigt. Synd man inte får samma elaka vibbar från honom som av Wayne Gardner eller Mick Doohan, det är mer Daryl Beattie över Stoner.

Det kommer nog med åren, vi får nog allt se en ny Biaggi som kommer ge sig på en ny Rossi snart.

Om Rossin blir Stoner och Biaggin kanske slutar på antingen Hayden eller Pedofil vet jag inte ännu. Men snart kan dem väl inte stå i stallet och skylla på att stoner har nybörjartur i alla fall :rolleyes:

Toni Elias pondus när han tog sig förbi Rossi var imponerande, och uppkörningen genom fältet:tummenupp

Ingen som sett nån bild på Rossi´s bakdäck från racet? hade varit kul att skåda:näsblod

Rossi beskyllde Elias för att köra farligt. Vad tycker ni om det? Jag tycker Elias körde som han brukar, stenhårt och utan att vika en tum i närkamperna, han har faktiskt börjat slå an en sträng hos mig den lille spanjoren. Han påminner lite om en ung Max Biaggi, det kanske passar sig väl att påminna herr Rossi "Det är roadracing, inte klassisk balett".

Tyckte många körde vilt idag. Rossi fegade ju inte heller för att vika in framför Elias. Lite trashtalk från Rossi skulle jag säga det är.

Elias körde vilt, men Rossi vek inte av direkt heller. Som ovanstående talare säger. Så är det racing och inte balett. Dock är det ju dumt om folk dör / skadas pga en snikomkörning.

Jag tävlar dock inte så jag vet ju inte hur det är i hetluften

Rossi beskyllde Elias för att köra farligt. Vad tycker ni om det? Jag tycker Elias körde som han brukar, stenhårt och utan att vika en tum i närkamperna, han har faktiskt börjat slå an en sträng hos mig den lille spanjoren. Han påminner lite om en ung Max Biaggi, det kanske passar sig väl att påminna herr Rossi "Det är roadracing, inte klassisk balett".
Löjligt att Rossi, som kör riktigt tufft själv, gnäller över detta.

Max Biaggi ska dock inte ens nämnas i kategorin tuff körning.

Håller med, rossi var inte nådig att stänga folk idag.

Fastest Lap:
Lap 21 Chris VERMEULEN 1'54.026

Lite imponerande efter att ha varit nere för räkning:yoparty

Fastest Lap:
Lap 21 Chris VERMEULEN 1'54.026

..att jämnföra med förra årets på 1.52.877 av toni Elias.

Hojarna är alltså ~1.1 sekund långsammare i år?

Eftersom jag kört hoj 17 timmar (och då menar jag ren körtid) denna helgen ( :yoparty ) och därför missat rejset, vart kan jag ladda ner detta direkct? Pirate bay och Torrentz.com ger nada, zippo, squat.

Med tanke på hur Rossi stängde/knuffade Sete i sista böj i Spanien för 2 (?) år sedan så är väl Elias körning ingenting. Hoppas Rossi fattar att han själv bara förlorar om han gnäller över det. Blotta tanken på att han skulle börja fåna sig som Sete, då han haltade för att han hade ont i armbågen, skulle ju tvinga mig att sälja bort all Rossi merchendise.

Grattis Stoner, klart välförtjänt. Synd bara att Pedrosa varken fick kvala fritt eller visa i racet vad han kan. Kul också att Capirex kunde prestera igen. Och hur körde Elias! Mannen som kan backa in en GP-hoj i böjarna. Mmmmmmm. Har varit lite trög i MotoGP hittills men sedan andra halvan av säsongen 06 så har det hänt nåt. Gillar hur han hänger ut från hojen också, ser ut att gå så j***a fort.

..att jämnföra med förra årets på 1.52.877 av toni Elias.

Hojarna är alltså ~1.1 sekund långsammare i år?

Enligt kommentatorerna på eurosport berodde det en viss del på banan. Att det regnat innan hade tagit bort en del av greppet.

Last edited:
Visst är Elias mer offensiv än de flesta, men han kör knappast mer farligt än vad Rossi själv gör. Det behövs fler förare som Elias!

Att Rossi har några invändningar mot Elias kan ha att göra med att Elias t,o,m bett Rossi om ursäkt när var lite närgången vid ett tidigare tillfälle och visst lovat att inte göra om det, men hur Elias körning i dag stod sej mot Rossis egen kan ju förstås diskuteras.

Rossis bakdäck kunde man se vid ett par tillfällen från hjulhuskamera och högersidan var inte vacker, men det var nog ingen annans heller, det fick säkert bra med stryk när han skulle köra upp sej efter avåkningen.

Att Stoner hade det lungt i toppen, jo han slapp ju trafiken men kameran hamnade på honom och (jag tror) Capirossi(?) efter racet där han frågar Stoner om inte han hade problem med greppet, Stoner svara "jo för tusan, det for ju både hit och dit" (eller något liknande), så att hans "resa" var speciellt lugn kan man nog inte säga.

d visar sig några race in på säsongen att Stoner gynnars av bytet till Bridgestone o att han e den raket i stora klassen som jag o många med mig anade under 2006.. :tummenupp

Vad Yamaha/Michelin pysslar med undrar Valentino!!

Valentino:We are very disappointed today because we had high expectations for this race, but instead we had some unexpected problems with the tyre and it's been a disaster for us. Yesterday and this morning the same race tyre felt good but unfortunately today something happened to it after some laps and I couldn't fulfil the potential we had here.
We don't know the reason yet for the problem but now Michelin are trying to understand what happened.

Frustrationen kommer krypande i d teamet om man inte hittar rätt till nästa race.. !!

Nicky kör bra idag...Sen e d ju kul att just Nicky visar upp sig som första Michelin förare i samandraget :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...