Nyopererad för magbrock, när kan man köra hoj igen?

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Blev opererad igår för magbråck (d v s farbor doktor har varit långt inne i magen o sytt o lagat). Så just nu käkar jag pain killers och har lite ont i magen :rolleyes:

Någom som har gjort någon liknande operation och vet när man kan köra hoj igen :va ?

Känns det inte lämpligt att fråga läkaren som utförde operationen?

Känns det inte lämpligt att fråga läkaren som utförde operationen?

Har jag gjort men fick svaret "goddag yxskaft" ungefär.

Ahh skit samma kommer sitta på hojen om en vecka senast känns det som nu i alla fall. Dock blir blir väl körningen INTE alá knäskrap :D

Jag hade gjort så att när du slutar med tabletterna så är det bara att köra när det inte gör för djävla ont längre
/Per

Blev opererad igår för magbråck (d v s farbor doktor har varit långt inne i magen o sytt o lagat). Så just nu käkar jag pain killers och har lite ont i magen :rolleyes:

Någom som har gjort någon liknande operation och vet när man kan köra hoj igen :va ?

Va f-n e magbråck för nåt???:confused:

Själv ska jag göra en ljumskbråcksoperation snart.
När jag frågade hur länge man behövde va sjukskriven efter operationen va svaret ganska svävande..

- Normalt e man igång igen efter en vecka, va svaret..
- Beroende på vad man har för sysselsättning, fortsatte han.
- Jobbar som byggnadsarbetare/murare, sa jag.
- Då kan du nog räkna med upp till en månad istället.

Med andra ord tolkar jag det som att jag är onormal!!??:va :D

"The doktor know best.." Men inte alltid att lyssna på..det var inte att rekommendera att köra motorcykel alls tyckte doktorn åt mig förra året då jag pajade mitt knä, men jag lyssnade bara med ena örat och tror han bara menade crossåka...:rolleyes:

det är bara att tuta och köra..........när jag blev lobotomerad i höstas så körde jag hoj 2 dar senare

Jag har en egen fråga.....om man ska hoppa från västerbron bör man göra det i medvind eller motvind. Finns kanske någon som har gjort det och vill därför få lite goda råd :va

Last edited:
det är bara att tuta och köra..........när jag blev lobotomerad i höstas så körde jag hoj 2 dar senare

Jag har en egen fråga.....om man ska hoppa från västerbron bör man göra det i medvind eller motvind. Finns kanske någon som har gjort det och vill därför få lite goda råd :va

Hahaha insane..

En polare gjorde en sådan brock opperation , fast han tävlingscyklar .. Stränga oder om tre veckor innan han fick cykla igen ..
en o en halv vecka ska du vänta ialafl! Ganska mkt som rör sig o utsätts för belastnig o dom regionerna oavset om man gåer el står el sitter ...
Tunga lyft o snedbelastningar va tydligen riktigt farligt oxå!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back