Akra vs Arrow??

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Tja,
1, Vilket är bäst av Akra och Arrow

2, Hut mycket extra pulver ger ett effektslip-on på en
Ktm 525:a??

3, jag har fått ett erbjudande att köpa ett Arrow, sprillans nytt för 2 papp, men har siktat in mig på Akra, är det stor skillnad på dessa två??
Eller ska jag slå till på Arrow??

Have it nice...

Tja,
1, Vilket är bäst av Akra och Arrow

2, Hut mycket extra pulver ger ett effektslip-on på en
Ktm 525:a??

3, jag har fått ett erbjudande att köpa ett Arrow, sprillans nytt för 2 papp, men har siktat in mig på Akra, är det stor skillnad på dessa två??
Eller ska jag slå till på Arrow??

Have it nice...

skilnaden på ett akra och ett arrow har jag ingen aning om...

det jag vet är att det blir en jävla skilnad, oavsett vilket av dom två du väljer, gämfört med original. både på ljudet och effekten.

Arrows för 2 papp låter ju jäkligt bra pris.
Jag kör själv med det på hondan & är nöjd. Effektmässigt är det bra & nypackad klarar man 96db kravet med marginal. Enda nackdelen är att man får packa om det relativt ofta. Men det är varken speciellt jobbigt, tar tid eller kostar många kronor.

ja taco eller tacopaj?

men får du ett helsystem för 2 lopper så har du väl inte mycket att fundera på

Jag är nöjt med mitt Arrows, för 2papp.
Akrat kostade ju bortåt 7-8k...

Ljudmässigt så ligger det rätt högt på min, men jag har inte mätt med mätare.

Bara sliponet går ju bara på runt 4 papp, det är helsystemet som går på 7-8k. Har ingen som helst erfarenhet av arrow förutom att det är inte lika fett som akra, utseendemässigt dårå. Det beror väl lite på hur stor plånbok du har, jag hade lagt det dubbla för att få ett akra istället. Eller rättare sagt, det var så jag gjorde:P

Jag är övertygad om att Akra lever lite på sitt namn, och att det inte är någon märkbar skillnad mellan de två märkena.
Arrows är ju inte direkt det lilla märket som ingen tävlar med eller så... (det var i alla fall så jag ressonerade när jag valde bort överprisade Akra, till förmån för billigare Arrows, i titan :tungan )

Sedan att Akra är fetare vid korvmojen, det går ju inte att argumentera emot. :hihi

hmm, ahh... Akra e grymmare, men är det nån skillnad i effekt på dessa två??
Behäver man mappa om hojjen när man bytt slipon??

Mappa om, du menar bestycka om förgasaren?
Vanligtvis, ja. Men jag kan inte KTM så bra...

Slip-on överhuvudtager är mer en ljud, lite vikt och en bling grej. Är man ute efter effekt så är det ett helsystem du ska ha.

T.ex på XR'n ger ett slip-on nästan ingen extra kraft jämfört med orginal HRC insatsen, men det väger hälften så mkt och bullrar mindre.

Du kommer aldrig i h-e att märka någon skillnad på effekten från ett Akra resp Arrows slipon. Båda är grymt bra produkter och kan du få loss ett Arrows för 2K så TA DET !! Lägg pengarna du sparar på en bänkning i stället så du får allt optimalt inställt.

Jag har så hiiiimla svårt att se vad det är som gör att det är så coolt att slösa pengar; varför alla till varje pris måste åka Akra. Akra är bra men Akra är inte alltid bäst. Och räknar man pris/prestanda så hamnar Akra en bit ner på listan.

Även om du fått loss ett Akra slipon till samma pris som Arrows så hade svaret varit.... Ta vilket som. Båda är bra.

.

Mappa om, du menar bestycka om förgasaren?
Vanligtvis, ja. Men jag kan inte KTM så bra...

Slip-on överhuvudtager är mer en ljud, lite vikt och en bling grej. Är man ute efter effekt så är det ett helsystem du ska ha.

T.ex på XR'n ger ett slip-on nästan ingen extra kraft jämfört med orginal HRC insatsen, men det väger hälften så mkt och bullrar mindre.

skilnaden effektmässigt på ett helsystem o ett slipon till en 525 e inte stor. knapt märkbar. i alla fall på 05 o framåt (har bara testat på en 05 o en 07).

o vanligtvis måste man bestycka om förgasaren. beror lite på hur fett den går nu :rolleyes:

Man kanske ska satsa på ett arrow då?
Det kanske är värt att lägga pengar på en bänkning också?

kanske en dum fråga, men hur vet man vilket munstycke som är rätt??

jadu.... det får man prova sej fram till. tror du kan montera ett 187 eller 185. lågfart går o köra på samma.

EDIT: Grannarna gillar inte när man ska prova ut munstycken osv... blir många fullgas repor i kvarteret.

Last edited:
Har akra på hojjen, enbart pga av att jag fick med det när jag köpte den.

Hade jag varit du, hade jag tagit arrow för 2k såvida du inte är miljonär/mångmiljonär o nåra tusen hit lr dit inte gör nått.

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn