Diamantsvarvade fälgar och ZX9R delar?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Är sugen på en ZX9R igen och tänkte höra mig för vart man hittar mkt roligt till dom här i Sverige (ruta, hugger, undertail, blinkers)? Hojen på bilden har polerade fälgbanor, antagligen "diamantsvarvade fälgar" och det skulle jag också vilja veta mer om, vem gör det och vad kostar det? Det är en 02 på bilden men jag är inne på en 03:a :D

Bifogat

• kawagreen.JPG
    kawagreen.JPG
    121.5 KB · Visningar: 226
Är sugen på en ZX9R igen och tänkte höra mig för vart man hittar mkt roligt till dom här i Sverige (ruta, hugger, undertail, blinkers)? Hojen på bilden har polerade fälgbanor, antagligen "diamantsvarvade fälgar" och det skulle jag också vilja veta mer om, vem gör det och vad kostar det? Det är en 02 på bilden men jag är inne på en 03:a :D

www.s-racing.se www.bikersneed.se + sidorna du har till vänster på denna sida.
polering vet jag mindre om.

För att underlätta lite kan jag också tipsa om Performance Motorcycleparts (UK) om du inte skulle hitta det du söker i Sverige. De har ett enormt sortiment...

Okej, tackar för tipsen! Men hur ligger det till med den här fälgsvarvningen då? Ingen som är insatt eller vet vart man ska vända sig?

Kollade en del på de svenska sidorna och S-Racing har ju en hel del. Man kan lätt bränna 10 lök om det är så! =)

Färborttagningsmedel och därefter Autosol därefter är dina fälgar så blanka du vill/orkar.
Diamantsvarvning låter som ett ord någon handlare uppfunnit för att få mer betalt för sitt arbete. Diamantvertyg använder man inte till aluminium.

Ok vi kan släppa det med diamanterna =), ringde Intera och dom svarvar tydligen bort färgen, slipar med fem grovlekar och polerar? Man kan även få "högglanspolering" o i tankte på prisskillnaden ska det gläsa utav bara he.. för att motivera den!

Saken är den att om man skulle göra detta skulle man till en början få lacka om nav och ekrar till kawagrön och sen ta bort det man inte vill ha... Såvida det blir bra kan man ju greja själv men det tar nog en stund.

Är det bra kvalite på S-Racings grejer? Tänkte köpa undertail och hugger till zx9r -03, köpt en nu... Fick med ett par blinkers som sitter slimmade mot kåpan fram, kanske bör ses som livsfarligt o en uppenbar grej att få böter för? Sen måste man ju fixa till det med skyldhållaren och alla lysen för den. S-Racing har ju en hel del kul, någon som har koll på om deras kolfiberdetaljer är bra? Är det glasfiber med ett lager kolfiber eller är det riktiga grejer???

Ok vi kan släppa det med diamanterna =), ringde Intera och dom svarvar tydligen bort färgen, slipar med fem grovlekar och polerar? Man kan även få "högglanspolering" o i tankte på prisskillnaden ska det gläsa utav bara he.. för att motivera den!

Saken är den att om man skulle göra detta skulle man till en början få lacka om nav och ekrar till kawagrön och sen ta bort det man inte vill ha... Såvida det blir bra kan man ju greja själv men det tar nog en stund.

Skulle nog rekomendera att polera först och sen lacka. Kan inte vara lätt att polera så du får en snygg kant mot det gröna.

Sry om jag påpekar det uppenbara. :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back