Besiktade hojjen för ett tag sen, Kontroll + reg.bes. (25kw)
Klarade kontrollen men inte reg. på dessa punkter:
- Effekt-ljuddämpare (måste va orginal för att stryp-intyg ska gälla)
- Ej E-märkta blinkers
- Baklyse ej tillräckligt synligt
- Ej E-märkt skyltbelysning
Hmm...okej...det fixar vi?
Köpte nya (snyggare
) blinkers, nytt baklyse, flyttade baklyset.
Åkte till Spinnin Wheel i Tumba från Norrköping för att hämta en sunkig orginal-dämpare.
På med rubbet och besikta idag!
Gubben kommer ut, tar mina papper, skriver upp däckdimensionerna (tror ja) ber mig ta en kopp kaffe medan han fixar alla papper och det är klart på typ 10min........ Va fan! De kollade ju inte ens blinkers/baklyse/ljuddämpare!! Behövde inte ens köra in i hallen
Frustrerande, men glad att jag klarade mig i alla fall
PS. Den förra gubben skrev upp för hand vad ja skulle fixa och sen sket han i att skriva upp reg.besiktningen så jag slapp betala för den första gången. DS
Klarade kontrollen men inte reg. på dessa punkter:
- Effekt-ljuddämpare (måste va orginal för att stryp-intyg ska gälla)
- Ej E-märkta blinkers
- Baklyse ej tillräckligt synligt
- Ej E-märkt skyltbelysning
Hmm...okej...det fixar vi?
Köpte nya (snyggare
Åkte till Spinnin Wheel i Tumba från Norrköping för att hämta en sunkig orginal-dämpare.
På med rubbet och besikta idag!
Gubben kommer ut, tar mina papper, skriver upp däckdimensionerna (tror ja) ber mig ta en kopp kaffe medan han fixar alla papper och det är klart på typ 10min........ Va fan! De kollade ju inte ens blinkers/baklyse/ljuddämpare!! Behövde inte ens köra in i hallen
Frustrerande, men glad att jag klarade mig i alla fall
PS. Den förra gubben skrev upp för hand vad ja skulle fixa och sen sket han i att skriva upp reg.besiktningen så jag slapp betala för den första gången. DS
Letar och letar