Var är rapport och foto från Brno?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Nä, nu har jag väntat för länge, visserligen såg både Peter och Torkel ganska urlakade när jag träffade dom ikväll, men nu får det vara slut på vilan:arsele

Feed us:tummenupp

Filip Backlund var nog snabbaste svensken med 2.08:6. Båda Linden's på 1000 körde låga 2.09. Filip totalskrotade en K7 första dagen. Sen skrotade Miniin en K6:a näst sista dagen. Steny vann 2st race. Torkel tappade lite ljuddämpare och växelspakar men verkade gilla 125 väldigt bra.

Var ca 32 svenskar detta året där nere. Sol och 18-22 grader varje dag så vädret var perfekt för att köra hoj i.

En av Lüthis fd mekaniker var och jobbade i depån åt en Tysk kille i IDM125. Han var anställd av Honda Europa som racemek och hade blivit omplacerad nu när Lüthi gick till aprilia. Träffade även Karel Abraham som kör 250GP-VM. Han var på en parkering bredvid banan och tränade lite bakhjuls/framhjulskörning på sin Husqvarna 510 motard. Snackade bl.a om Locatellis krasch och om 125jnr mm med honnom. :)

På måndagen så kom det lite andra förare med. Tyckte mig se Franco Battaini där.

En snubbe dök upp på en grymt kittad K7 a'la WSBK-kittad på måndagen. Backlund mfl var och spana in hojen direkt då. Då började killen snacka svenska med oss. Blev rätt förvånade då!! Visade sig vara en Polack som bott 15 år i Sverige och sen flyttat tillbaka dit och körde Polska SBK. :)

Själv meka jag åt Anna och hon skötte sig bra! Hon kom ner på 2.24-tider. Åkte sen hem med Brazze å Henke Olsson och lyckades köra vilse i Berlin på vägen hem. Men vi fick poliseskort till sist så vi hitta ut ur Berlin! Sen var det visst några galningar som var utklädda till Hober och som skulle lifta genom Europa som försökte få lift då med våra bilar. Fast då sov jag å Brazzes mek Mojjen så vi missade Henkes och Brazzes försök att bli av med dom, vilket dom till sist lyckades med. :D

Kommer inte på vad dom andra körde för tider nu och jag kommer säkert komma på en massa annat med senare... Men kul var det där nere iaf!! :)

Last edited:
Höjdpunkter:

- sänkte mig 3 sekunder i racet
- middag med Tjeckiska "dansare"
- sänkte mig ytterligare 5 sekunder i episk GP-duell med Storkel von Gerten
- underhållningen i Telpice
- leta maniskt efter coola GP-attribut som faktiskt inte är unobtainum
- banan som bara är något smalare än Sviestad är lång
- resan hem som innebar 40 timmar vakenhet
- höjdskillnaderna
- varmköra GP-racern till allas förtjusning
- alla coola maskiner i Köenigsklasse (självförklarande namn)
- att ha depåbox och trevligt och kunnigt sällskap i den
- att köra sväng som Miinin uttryckte det

Jag säger bara en sak: 125R = LÖÖÖV! :tuttar :yoparty

Bifogat

• P1050524.JPG
    P1050524.JPG
    63.3 KB · Visningar: 68
  • P1050509.JPG
    P1050509.JPG
    65.5 KB · Visningar: 92
  • P1050521.JPG
    P1050521.JPG
    77.1 KB · Visningar: 70
  • P1050539.JPG
    P1050539.JPG
    75.2 KB · Visningar: 97
  • P1050536.JPG
    P1050536.JPG
    64.7 KB · Visningar: 74
  • P1050525.JPG
    P1050525.JPG
    88.5 KB · Visningar: 129
Last edited:
Nissarna på Poznan kunde inte komma åt SH för att rapportera, men Kristoffer o macke har iaf uppdaterat tror jag.

Gött att det tränas... ska bli kul o se hur rejset går i helgen. Hade varit kul och åka ner och titta. Men lite långt till skåne.

Lite fler bilder
Gissa vad listpriset är för ramen på RS250'n som zweitaktfanatikerna står och dreglar över?

Bifogat

• P1050552.JPG
    P1050552.JPG
    64.5 KB · Visningar: 146
  • P1050571.JPG
    P1050571.JPG
    76.7 KB · Visningar: 152
  • P1050572.JPG
    P1050572.JPG
    52.5 KB · Visningar: 79
  • P1050573.JPG
    P1050573.JPG
    64 KB · Visningar: 91
Vem körde med Burning Blood grejerna?

18-årige Tysken Joshua Sommer kör på en ex BQR Honda RSW som Norman Rank äger. Han ska köra hela EM bl.a. Så han kommer upp till Kga i sommar! Är ett Burning Blood chassie som sagt men han körde rätt standard med motordelar där nere iaf. Sambablås och Vhm toppar var väl det som var inte std. Körde runt 2.11-tider och det var första gg han var på Brno. :)

Ska tydligen komma ytterligare en till ex BQR 250cc i EM som en Amerikan ska köra. Så då blir det 2st sånna att spana in på Kga i sommar!

Det där gr inte ens att motivera på en blåryk!

HRC använder ramar av Moriwaki till sina VM-racers. Dom kostar ca 80.0000 euro/st. Så BBR är för dom lite "fattigare" privatteamen.. :)

Last edited:
Har kladdat ner lite på hemsidan om hur min helg såg ut.Kommer väl lite mer bilder när fotograferna som var där lagt upp det på sina sidor.

Sjukt kul var det iallafall.

HRC använder ramar av Moriwaki till sina VM-racers. Dom kostar ca 80.0000 euro/st. Så BBR är för dom lite "fattigare" privatteamen.. :)
:skrämd även fast du kanske fick lite spasmiska ryck när du tryckte på "0" så är det ju :eek:

Jag tar 2... :ätapiller

Last edited:
Hej
Vi på JRL- RACING har kommit hem idag. Jag lägger upp resultat från Iceman Trophy och Sprintrace på www. jrl-racing.com.
Hanna

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck