Inhängnat område i Lund, Malmö trakten

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Fireblade -00
Nån som känner till något inhängnat område eller liknande i Lund eller Malmö området där man kan träna lite krypkörning och dylikt???

Kanske nån snäll själ som har ett outnyttjat område som man kan få hyra för en rimlig kostnad???

Har nämligen en polare jag tänkte köra lite med, men jag har inte haft kortet tillräckligt länge, så jag kan inte vara handledare.

Nån som känner till något inhängnat område eller liknande i Lund eller Malmö området där man kan träna lite krypkörning och dylikt???

Kanske nån snäll själ som har ett outnyttjat område som man kan få hyra för en rimlig kostnad???

Har nämligen en polare jag tänkte köra lite med, men jag har inte haft kortet tillräckligt länge, så jag kan inte vara handledare.

Äh, ska du bara öva krypkörning och sånt kan du göra det både på Kemicentrums parkering (längs med Getingevägen) eller vid Klostergården där körskolorna övar (nedersta hörnet av parkeringen). Vid Klostergården finns det dessutom konbanan utmärkt i asfalten. :tummenupp

Så länge man inte stör någon annan så är det inga problem. Övade själv utan handledare vid kemicentrum i nån månad eftersom jag bodde precis där utan problem. Det gäller ju att öva när det inte är fullt av bilar där bara (dvs icke kontorstid).

Har dessutom kört gocart på kemicentrum vid ett flertal tillfällen när jag var 14-16 år på helgerna. Det var roligast precis efter vintern när det låg massa grus kvar på parkeringen och man kunde ställa upp härligt i svängarna :D :D En gång kom polisen precis när vi skulle åka därifrån. Dom frågade om det var vi som hade kört gocart på parkeringen när vi satt i bilen med carten på takräcket. Farsan gör en konstpaus och säger sen "ja, det är det... men vi ska sälja den, vi behövde bara provköra den" :rolleyes: Polisen släppte oss för den gången :tummenupp

Räddningsskolans parkering i Revinge är bra.
Där finns det så man kan köra mellan parkeringarna, göra åttor, bromsa, krypköra, osv
Det brukar inte vara någon där på helgerna

Vid Klostergården finns det dessutom konbanan utmärkt i asfalten. :tummenupp

Precis. Tränade själv all min krypkörning och fartbanor där.
men har man otur så kommer man dit när körskolan är där, dä är det bara att vänta. för dem spärrar av hela högersidan och har den. Men annars e det perfekt!
ALLA banor som kan komma på uppkörningen finns uppmärkta där.
Krypkörningarna i det sunkiga hörnet mittemot kontainern, och båda högfartsbanorna är uppmarkerade framför kontainern.

Men ska ni vara lite seriösa får ni ta med egna koner/vattenflaskor/vad som helst som kan markera svängarna. För körskolans är fastkedjade. Lycka till!

Tja,

Jag satte mig på min gamla GSXR750 1985 utan att ens kört en hoj innan , körde typ 2 km till Ikea i malmö och parkeringen där . Jag hade dock 2 "handledare" med mig .

Men där var hur bra som helst att köra balansövningar och bromsteknik och krypkörning .

Det finns en väg bakom McDonalds i Staffanstorp , som är rak och lång, och det kommer aldrig trafik där . Där körde vi på trafikskolan (Lundgrens i Lund) i hög hastighet , då att lära sig bromsa i 50 , 70 och 90 .

Nu vet inte jag vad som kan hända om du kör ut med din polare utan att ha tillstånd till det så var försiktigt :) :tummenupp

Bra tips, men inget inhängnat område

Det är bra tips på ställen, inte särskilt troligt att snuten kommer dit.
Men man vet ju aldrig!!!! och det är ju skittråkigt om kompisen åker dit för olovlig körning om man inte är på inhängat område.

Är området som trafikskolorna tränar på vid klostergården inhängnat????

Det är bra tips på ställen, inte särskilt troligt att snuten kommer dit.
Men man vet ju aldrig!!!! och det är ju skittråkigt om kompisen åker dit för olovlig körning om man inte är på inhängat område.

Är området som trafikskolorna tränar på vid klostergården inhängnat????

Tror inte polisen är så hård med det där faktiskt. Det är ju bättre man övar på ett avskilt område än ute på gatorna som många andra gör... Dessutom är sannolikheten att polisen bemödar sig åka dit minimal (ffa kemicentrum). Så länge man inte gör så mycket väsen av sig dvs höga hastigheter, höd ljudvolym eller annars odrägligt beteende.

HannesH:

Har dom de nya körprovsgrejerna utmärkta på klostergårdens parkering nu eller är det bara de gamla?

Äh, ska du bara öva krypkörning och sånt kan du göra det både på Kemicentrums parkering (längs med Getingevägen) eller vid Klostergården där körskolorna övar (nedersta hörnet av parkeringen). Vid Klostergården finns det dessutom konbanan utmärkt i asfalten. :tummenupp

Så länge man inte stör någon annan så är det inga problem. Övade själv utan handledare vid kemicentrum i nån månad eftersom jag bodde precis där utan problem. Det gäller ju att öva när det inte är fullt av bilar där bara (dvs icke kontorstid).

Var i Klostergården finns denna parkering?

Var i Klostergården finns denna parkering?

Precis utanför ishallen/klostergårdens fotbollsplaner. Om man kör vänster i rondellen efter polhemskolan när man kör mot värpinge och sedan svänger höger på avfarten efter rödljusen kommer du köra längs med den parkeringen.
GPS:
Lat: N 55º 41' 40.74"
Long: E 13º 10' 59.77"

Eller här på en karta

Jag hade dragit ner till oljehamnen (strippen) finns inte direkt några snutar där ner än, dock inget inhängnat, men där finns gott om företag med stora parkeringar där man kan prova!

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back