BMW vs Honda

Rockskane

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Busa
Ska köpa ny hoj.
Väljer mellan BMW K1200S och Honda Super Blackbird.

Kan inte bestämma mig. Vilken ska jag välja?? :confused:

hmm har inte provat nån men börjar inte hondan att bli lite gammal?

hur är försäkringarna? är inte bmw märkesförsäkring riktigt billig?

...Blackbird...Får mest för pengarna dvs om du hittar någon ny -06 som dumpas iväg för -99000:tummenupp

Jag betalar 5150kr/år Hel märkesförsäkring på IF

Autobahnätare.. ska toura till italien till sommaren med birden:D

Last edited:
En Honda blir aldrig gammal,bara mognare.......
Visst K 1200 S är en kanonfin cykel,men Hondas kvalitetsnivå når ingen upp till.

Fakta.

Last edited:
köper du en ny så köp nåt nytt tex zzr1400 eller bmw´n

ska du ha en blackbird så köp en beggad lågmilare för halva priset och ha samma hoj ändå...

Den nya är ju oxå beggad efter 1mil och det är då bara en gammal blackbird fast med beteckningen 2007...

hmm har inte provat nån men börjar inte hondan att bli lite gammal?

hur är försäkringarna? är inte bmw märkesförsäkring riktigt billig?

Det är ingen större skillnad på försäkringarna. BMW kostar 7850/år och Hondan 10050/år hel/hel hos if.

Får släppa Busan nu pga ändringarna i försäkringen som planeras av regeringen. Räknar med att få betala minst 30 papp för den efter 2009.

köper du en ny så köp nåt nytt tex zzr1400 eller bmw´n

ska du ha en blackbird så köp en beggad lågmilare för halva priset och ha samma hoj ändå...

Den nya är ju oxå beggad efter 1mil och det är då bara en gammal blackbird fast med beteckningen 2007...

Hade gärna köpt ZZR:en. Har provkört den och den är underbar. Men den liksom min Busa är svindyra att försäkra. Det är därför jag planerar byte. Jag kör mycket Autobahn i Tyskland, så en ren sporthoj är inget alternativ.

Last edited:
Det är ingen större skillnad på försäkringarna. BMW kostar 7850/år och Hondan 10050/år hel/hel hos if.

Får släppa Busan nu pga ändringarna i försäkringen som planeras av regeringen. Räknar med att få betala minst 30 papp för den efter 2009.

25% är "ingen skillnad"? :crash

Skulle också köra på BMW'n. Grym kvalité och har bara hört gott om den hojen. Tjöööp!

Hade gärna köpt ZZR:en. Har provkört den och den är underbar. Men den liksom min Busa är svindyra att försäkra. Det är därför jag planerar byte. Jag kör mycket Autobahn i Tyskland, så en ren sporthoj är inget alternativ.

Hur vet du att du kommer få pröjsa minst 30 papp efter 2009 ??
Vet du ngt ingen annan vet ??

Provköra både. Att välja hoj är väldigt personlig.

Trotts detta så har jag bara bra ord om min K12S! ESA är verkligen ingen "gimmick" utan är väldigt bra att ha på vägarna runt om Stockholm.

Vill du veta mer eller om du har specifika frågor kan du skicka ett pm så svarar jag så gott jag kan :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back