Omregistering

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hej. Har ett problem med min RD. Den ligger på 12kw i papprena, så jag måste regga om den till 11kw.

Har pratat med vägverket och bilprovningen. Vägverket säger att jag ska snacka med bilprovningen, och det har jag gjort. 5 gånger för att vara exakt, alla säger olika vad som gäller vid strypning.
En säger "Vi behöver bara bänkpappret, du behöver inte bänka hos något företag som bilprovningen godkänt, en annan säger samma sak fast att jag behöver bänka hos ett GODKÄNT företag".

Sen när det gäller strypningen, aldrig att hojen har 12kw nu. Men även om hojen har 11kw, så måste det sitta en strypning i, säger en Bilprovningsman, och en annan säger "om det ligger redan på 11kw, så behöver du ju inte strypa den".

Problemet är att man kan inte köpa några strypningar till min, och jag tycker det verkar som man inte får göra egna, eller hur är det?

Kan någon som har strypt en hoj till mindre kw antal säga hur det egentligen ligger till?

Hej. Har ett problem med min RD. Den ligger på 12kw i papprena, så jag måste regga om den till 11kw.

Har pratat med vägverket och bilprovningen. Vägverket säger att jag ska snacka med bilprovningen, och det har jag gjort. 5 gånger för att vara exakt, alla säger olika vad som gäller vid strypning.
En säger "Vi behöver bara bänkpappret, du behöver inte bänka hos något företag som bilprovningen godkänt, en annan säger samma sak fast att jag behöver bänka hos ett GODKÄNT företag".

Sen när det gäller strypningen, aldrig att hojen har 12kw nu. Men även om hojen har 11kw, så måste det sitta en strypning i, säger en Bilprovningsman, och en annan säger "om det ligger redan på 11kw, så behöver du ju inte strypa den".

Problemet är att man kan inte köpa några strypningar till min, och jag tycker det verkar som man inte får göra egna, eller hur är det?

Kan någon som har strypt en hoj till mindre kw antal säga hur det egentligen ligger till?

Om hojen är på 11kw, behöver det inte sitta en strypning i, nej. Strypningen är ju till för att hojen ska ha just 11kw.

Egen borde du kunna göra, och sedan skriva ett monteringsintyg om att du har monterat strypningarna. Dom kollar inte var strypsats el. liknande kommer ifrån. Sedan behöver du bara bänka hojen på en riktig verkstad, ta Honda/Yamaha eller något så vet du att det är godkända grejer, och ta med bänkpappret samt monteringsintyget + 600spänn till Bilprovningen, så ordnar det sig.

Om hojen är på 11kw, behöver det inte sitta en strypning i, nej. Strypningen är ju till för att hojen ska ha just 11kw.

Egen borde du kunna göra, och sedan skriva ett monteringsintyg om att du har monterat strypningarna. Dom kollar inte var strypsats el. liknande kommer ifrån. Sedan behöver du bara bänka hojen på en riktig verkstad, ta Honda/Yamaha eller något så vet du att det är godkända grejer, och ta med bänkpappret samt monteringsintyget + 600spänn till Bilprovningen, så ordnar det sig.

finns trådar om skit hojjen innan sök

Ringde och snackade med en Bilprovningsingenjör, han läste i regel boken att det måste sitta en strypning i, för att kunna mindre effekt på pappret.

Det som jag hade tänkt göra är att svarva till 2 aluminium bitar (2 förgasare) och använda dom som trottelstop, sen bänka den hos Motospeed i Västerås, har snackat med killen där, han skulle skriva ett intyg att strypningarna satt, sen omregbesiktning i Västerås, den 15:e Maj :mad:
Motospeed var godkänt av bilprovningen.

finns trådar om skit hojjen innan sök

Bara för att du missköter eller har en skit RD så behöver inte jag ha det right?

Och nu snackar jag om den 2 cylindriga hojen, inte den vätskeskylda en cylindriga.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back