MMOG-spel som sparkar stjärt!

Till alla!

Jag har nu de senaste timmarna inte gjort någonting för att spara råvaror till en Level 5 ambassad :tummenupp

..och jag har en sissådär 65minuter kvar innan min ambassad nått level 6.

Jag håller däremot med att det nästan är för mycket med tre allianser. Fler än så blir inte hållbart. Det blir bara en massa småskvättar. Hellre två starka och en SKITSTARK allians än en stark och en djäkla massa småttisar som inte skrämmer någon. Ska det dessutom finnas en chans att hålla ordning på alla "uppgraderingar" från en allians till en annan så måste det finnas någon form av begränsning.

Så i mina ögon är en "moderallians" och två "prospect-allianser" ganska lagom.
Bra spelare skickas upp i huvudalliansen, dåliga(väldigt passiva) degraderas eller kickas och ger plats för nya förmågor.

"skatter" hjälper till att uppgradera ambassader och ge plats för fler.

Let the mayhem continue!

Jag är klar för allians.

Kristo, (-52|-151), SH_Kristoville

66 invånare, just nu en prod. på 75/75/75/47 (25% bonus)

Jag har även lite för mycket järn just nu, kanske kan byta mot ngt?

Last edited:
3 allianser blir lagom, då kan vi koordinera attacker osv utan att det blir så rörigt med slag hit & dit.
Dessutom blir risken att nån attackerar en feting allians & pajjar allt mindre.

Sen tar vi in folk i takt med uppgraderingar!

korvis: cool med L6 på ambassaden.

Jag gjorde misstaget i början att inte uppgradera mina fält tillräckligt och får kämpa med det också nu.
Men då du har platser hinner jag uppgradera mina fält först inan jag fixar ambassaden.

korvis: cool med L6 på ambassaden.

Jag gjorde misstaget i början att inte uppgradera mina fält tillräckligt och får kämpa med det också nu.
Men då du har platser hinner jag uppgradera mina fält först inan jag fixar ambassaden.

Nu blir det vete för mig ett tag. 5 platser lediga när ambassaden är klar om en stund.

3 invites ligger ute så det blir först till kvarn...

Tips nu när ni har så många allianser: Forumet som ni har, där ni kan diskutera och allt möjligt... Ni kan lägga den delen på ett separat forum, där alla 3 allianser kan gå in och läsa. Ex TW SSS har tillsammans med SSS ett forum som man kommer till bara man trycker forum. då blir det lätt att samordna attacker och understöd =)

ex, Forum - länkas till www.shprospect.se/forum eller liknande =)

Haha nu har jag hittat mig ett litet offer som jag ska plundra för andra gången ikväll! Ser att det är flr sh'are som varit där å ställt till oreda!

:tummenupp

God kväll!

Nu är min ambassad på Lvl 6 och det finns därmed plats för nya medlemmar. Vi kommer även att omgruppera litegrann så att SH1 kommer att vara den alliansen med dom starkaste medlemmerna (störst byar).

Följande har blivit inbjudna

Moe
Wardain
ac1
Dziobek
BrockLanders
GoffGoff

Jag lämnar över resten av arbetet till BrockLanders och GoffGoff. Dom får hitta nya chefer i dom befintliga allianserna. För att ingen ska behöva stå utan allians har jag inte tagit bort nån från SH1. Har inte riktigt funderat på hur vi ska lösa detta om inte alla är online samtidigt och nu är hjärnan trött så jag försöker inte ens lista ut nån skottsäkert sätt.

tack o god natt

Trupper på väg

Nuppa? Plundring av xxx`s by
[Klubbman] [Spjutman] [Yxman] [Scout] [Paladin] [Germansk Knekt] [Murbräcka] [Katapult] [Stamledare] [Nybyggare] [Hjälte]
Trupper 55 63 11 0 17 0 0 0 0 0 1
Ankomst
om 0:40:55 h vid 01:02:29 klockan

Killen hade ca 2000 av allt i resurser, hoppas på ingen grotta =)

Jag vill gå med i en allians.. Jag ligger på -52 -150 Jag tror jag kan gå med. Eller behöver jag en ambassad oxå? :va

Edit: Såg fel jag hade ju en ambassad.. :D

Kan inte se att jag har fått nån invite, måste jag gå ur gamla alliansen först eller? :va

Följande har blivit inbjudna
...
..
GoffGoff

Jag lämnar över resten av arbetet till BrockLanders och GoffGoff. Dom får hitta nya chefer i dom befintliga allianserna.

Två frågor:
1. Jag har inte sett någon inbjudan, är den skickad?
2. Kan jag som grundare lämna alliansen eller måste den nya chiefen ha en ambassad på samma level först?

Inkommande attack!!!
Jag kommer att bli attackerad, (inte plundad) kl 13.35 idag av en som är lite mer än dubbelt så stor som jag, hur gör man då?

Försvarar man sig eller flyr man med sina gubbar då under attacken? :va

Last edited:

Försvarar man sig eller flyr man med sina gubbar då under attacken? :va

De flesta plundrar bara och jag hade nog nästan hellre skickat iväg mina gubbar en sväng så jag slapp få dem dödade. Värdet på gubbarna överstiger oftast det plundrarna får med sig med råge.

Enkel matte, misstänker man att plundrarna får med sig ca 1000 råvaror totalt och ens soldater är värda 5000 men kommer utplånas om de försöker försvara sig är det bättre att fly än illa fäkta.

De flesta plundrar bara och jag hade nog nästan hellre skickat iväg mina gubbar en sväng så jag slapp få dem dödade. Värdet på gubbarna överstiger oftast det plundrarna får med sig med råge.

Enkel matte, misstänker man att plundrarna får med sig ca 1000 råvaror totalt och ens soldater är värda 5000 men kommer utplånas om de försöker försvara sig är det bättre att fly än illa fäkta.

Är det bara resurserna man förlorar ifall man flyr eller förstörs någonting annat?

Edit: såg att det var kl 22.54 tiden ikväll, han kommer långt bort ifrån...:mad:

Last edited:
Är det bara resurserna man förlorar ifall man flyr eller förstörs någonting annat?

Edit: såg att det var kl 22,54 tiden ikväll, han kommer långt bort ifrån...:mad:

Det är först när folk är väldigt stora och bvörjar ha katapulter som de förstör byggnader vad jag vet. Så länge det bara är infanteri och kavalleri tror jag bara det är resurser som stjäls och soldater som dödas...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon