Depåstöd till Yamaha FZ1

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Hoj
hojlös.. :(
Behöver lite hjälp och råd ang. depåstöd..

Har ett depåstöd med plattor som funkade fint till Horneten jag hade tidigare men inte alls på FZ1:an.
Svingen har väl likheter med äldre R1:an, hur gör ni som har såna ?

Det finns gängade hål i svingen, antar att de är till för att montera bobbiner i. Såg att Greven hade bobbiner och klykor som ser ut att passa till mitt.

Sånt här ser det ut

Bifogat

• rwu.jpg
    rwu.jpg
    39.2 KB · Visningar: 247
Går det inte att pilla in plattorna under svingen istället..? Du behöver väl inte fästa stödets plattor på bobbins eller nåt. Annars kan du ju bara skruva i skruvar i hålen och köra med plattorna, så gjorde jag på min gamla Mille, behövde inga klykor eller nåt till stödet.

Har ett liknande stöd till min retta, kör med bobbiner och klykor, funkar klockrent :) ... Bara att skaffa :tummenupp !

Robban

Går det inte att pilla in plattorna under svingen istället..? Du behöver väl inte fästa stödets plattor på bobbins eller nåt. Annars kan du ju bara skruva i skruvar i hålen och köra med plattorna, så gjorde jag på min gamla Mille, behövde inga klykor eller nåt till stödet.

Det går kanske, kändes vingligt och osäkert. Vill ju inte välta pärlan
Vanliga skruv och plattor funkar säkert men snyggt är det ju inte.

Har ett liknande stöd till min retta, kör med bobbiner och klykor, funkar klockrent :) ... Bara att skaffa :tummenupp !

Robban

Då får det bli så.. :tummenupp

Tack för snabba svar !

Last edited:
Har samma stöd men med klykor och bobbins i aluminium som medföljde stödet. Har för mig det kostade ca 1700 för både fram och bak.

Lite OT..

Är du nöjd med din FZ1:a? Den har gott om kraft i motorn men en försäkringskostnad till bråkdelen av en R1:as.

/D.

Har samma stöd men med klykor och bobbins i aluminium som medföljde stödet. Har för mig det kostade ca 1700 för både fram och bak.

Lite OT..

Är du nöjd med din FZ1:a? Den har gott om kraft i motorn men en försäkringskostnad till bråkdelen av en R1:as.

/D.

har ju redan ett depåstöd så jag tänkte att jag skulle kunna bygga om det jag har så det passar

Beträffande FZ1:an så har jag bara kört 25 mil än men såhär långt är jag kanonnöjd :tummenupp
Stor skillnad mot Hornet 600:an jag hade innan även om jag inte gasat fullt än.
Vesäntligt bättre bromsar och fjädring också.

Mycket gött ljud med Arrow sliponet.

Hade nog köpt en R1:a om det hade gått att försäkra den för mig, så stor skillnad är det ju inte på nypriserna

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back