929-tråden

Nå'n som kan ge ett snabbt svar på vilken effekt det är på framblinkerslamporna orginal?
Har bytt till minibliknkers som blinkar väldigt ihärdigt så jag måste dit med lämpligt motstånd.
 
Nå'n som kan ge ett snabbt svar på vilken effekt det är på framblinkerslamporna orginal?
Har bytt till minibliknkers som blinkar väldigt ihärdigt så jag måste dit med lämpligt motstånd.

Enligt rep.bok står det

Front turn signal/running light 12V-32/3cp (23/8W) x 2
Rear turn signal 12V-21W x 2

Vet i o f s inte vad som menas med running light i sammmanhanget :confused:
 
Hmm... letar som sagt efter en 929 men grabar... ni som har lite koll.. Fick höra innan att 954 är som att köra en tourer.. Förra säsongen körde jag en R1 vilket betyder att jag hade väldigt böjda knän.. oskönt säger vissa. lite fräckare säger jag :) men är det stoooooor skillnad på körställningen på en 929 från 00,01 än på en r1 98 ??? nån som kan hjälpa mig lite?
 
Hmm... letar som sagt efter en 929 men grabar... ni som har lite koll.. Fick höra innan att 954 är som att köra en tourer.. Förra säsongen körde jag en R1 vilket betyder att jag hade väldigt böjda knän.. oskönt säger vissa. lite fräckare säger jag :) men är det stoooooor skillnad på körställningen på en 929 från 00,01 än på en r1 98 ??? nån som kan hjälpa mig lite?

Det är väldigt överdrivet tycker jag, 954 är kanon och även bättre att busa med. Det väl pinnarna som kanske sitter lite lågt men.
 
Bakhjulet förmodar jag.....jag åkte o köpte en hylsa på Biltema så man har..stod oxå med alla möjliga hylsor utom 32.an..grannen hade välsorterad låda så man fick låna:tummenupp

Jo, bakhjulet var det... Tog dryga halvtimmen att hitta, psykbrytet var NÄRA!!
Men nu sitter det nytt drivpaket på, så jag är glad i alla fall!
 
Hmm... letar som sagt efter en 929 men grabar... ni som har lite koll.. Fick höra innan att 954 är som att köra en tourer.. Förra säsongen körde jag en R1 vilket betyder att jag hade väldigt böjda knän.. oskönt säger vissa. lite fräckare säger jag :) men är det stoooooor skillnad på körställningen på en 929 från 00,01 än på en r1 98 ??? nån som kan hjälpa mig lite?

Kolla in Mjölnarens signaturbild här ovanför, rätt illustrativt vad det gäller benböj!
Om han har lust att berätta hur lång och ståtlig han är har du ju så mycket kött på knäna man kan få utan att provsitta själv!

Föresten, är det någon som vet var man kan hitta en schyst ensitts-cuts med fungerande lås och hjälmhängare? (Givetvis till för att fästa på ordinarie gångjärn också)

MVH /Stefan
 
Last edited:
PANIK!

Nån som har plockar isär framlyset/går det?
Är det mycket jobb att plocka bort det så jag har det löst i handen så att säga?

Skulle byta positionslampa idag..
Och den där jäkla gummigrejen gick ju knappt att få in igen..
Vilket medförde att den lilla lampan numera bor i hela lamphuset..:huvet
ÄR det bara ta en ny lampa och leva med det över sommaren och göra det till ett vinterprojekt?

Nån som klantat sig likandant???? Tips?
 
Är det någon som har koll på om hjulen från en 954 passar till en 929 -00?
 
PANIK!

Nån som har plockar isär framlyset/går det?
Är det mycket jobb att plocka bort det så jag har det löst i handen så att säga?

Skulle byta positionslampa idag..
Och den där jäkla gummigrejen gick ju knappt att få in igen..
Vilket medförde att den lilla lampan numera bor i hela lamphuset..:huvet
ÄR det bara ta en ny lampa och leva med det över sommaren och göra det till ett vinterprojekt?

Nån som klantat sig likandant???? Tips?

dammsugare+tunn slang tejpa ihop och sug ur den lilla lampan
 
bara en liten fråga har en 00- helt orginal ingen drevninge ller liknande, bara bolton. är det fler en jag som inte får upp hojen i tvåan utan kopplinga asså genom att dra upp den på gasen? undrar bara. här borde det ju vara någon som vet. förmodligen bara jag om är kass.
 
bara en liten fråga har en 00- helt orginal ingen drevninge ller liknande, bara bolton. är det fler en jag som inte får upp hojen i tvåan utan kopplinga asså genom att dra upp den på gasen? undrar bara. här borde det ju vara någon som vet. förmodligen bara jag om är kass.

På låga varv/låg hastighet går det inte för mig, min är skitslö på låga varv. Men uppåt... ptja, höga varv o högre hastighet är det inga problem.

(ouch vilket luddigt svar :))
 
På låga varv/låg hastighet går det inte för mig, min är skitslö på låga varv. Men uppåt... ptja, höga varv o högre hastighet är det inga problem.

(ouch vilket luddigt svar :))

hahah nja liiiite luddigt var det, men det blir väl ut o öva mer då, men tack iaf för ett svar :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top