MMOG-spel som sparkar stjärt!

Hmm, jag hade tydligen redan byggt en ambassad igår när jag var full eller nåt.

Nåväl, marknadsplats kommer! Min noobperiod gick just ut, de där extra 25% sved att bli av med.

Edit; silo påbörjad.

Kan man se om man håller på att bli anfallen eller nåt?

Ja... Det står Attack på framsidan.

Hmm, jaja, vi får väl hoppas att rövarbanden håller sig på mattan ett tag till. Jag har SH_sottunga i närheten, han ser kompetent och farlig ut, jag får skrika på hjälp om det går åt helvete.

Edit;

Stolt SH 3 medlem. Nu kör vi över dem!

Last edited:
Du kan inte se om du "håller på" att bli anfallen utan du ser det först då anfallet är genomfört. Då ser du vem som anföll och hur mycket du förlorade i form av råvaror och manskap. Du ser även hur mycket anfallaren förlorade.

OM du har en scout/spejare kan du dock upptäcka att någon scoutar dig och det är en bra varningssignal.

Nja.. Attack:en jag har på min framsida som säger att om 8h kommer jag att bli peckad då?

Å klickar jag på den så står det:

Inkommande trupper

Romalix Plundring av SH_Biturbo?s by

Trupper ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Ankomst om 7:50:02 Std. vid 15:14:50 klockan (Dvs 22:15 svensk tid)

Nja.. Attack:en jag har på min framsida som säger att om 8h kommer jag att bli peckad då?

Å klickar jag på den så står det:

Inkommande trupper

Romalix Plundring av SH_Biturbo?s by

Trupper ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Ankomst om 7:50:02 Std. vid 15:14:50 klockan (Dvs 22:15 svensk tid)

Åfan, det måste jag helt ha missat. eller så har alla anfallit mig medan jag sovit eller något för jag har aldrig sett dem... jag är kanske helt ute och cyklar.

Jag har en stackars granne som bara har några få invånare, han verkar ha lämnat sin by vind för våg eller nåt. 3 gubbar, sedan är den bara att plundra och bränna?

Vad mycket folk ni andra har. Känns så onödigt. Kostar ju bara pengar. Men jag undrar dock hur ni får så mycket folk?

Uppgraderingar av byggnader samt fält eller? För jag uppgraderar fälten men bygger inte byggnader typ mer än militära saker som akademi och vapenkammare och sådant.

Vad mycket folk ni andra har. Känns så onödigt. Kostar ju bara pengar. Men jag undrar dock hur ni får så mycket folk?

Uppgraderingar av byggnader samt fält eller? För jag uppgraderar fälten men bygger inte byggnader typ mer än militära saker som akademi och vapenkammare och sådant.

Du får folk när du uppgraderar eller bygger. Om du kollar på kostnaden för en byggnad så ser du även vetekostnaden i drift därefter. Det är den högraste symbolen i "prislistan" Oftast 1 eller max 2 brukar det stå..... detta motsvarar en person om det inte handlar om trupper för de räknas inte som invånare även om de självfallet konsumerar vete.

Du får folk när du uppgraderar eller bygger. Om du kollar på kostnaden för en byggnad så ser du även vetekostnaden i drift därefter. Det är den högraste symbolen i "prislistan" Oftast 1 eller max 2 brukar det stå..... detta motsvarar en person om det inte handlar om trupper för de räknas inte som invånare även om de självfallet konsumerar vete.

Jo det vet jag. Jag formulerade mig lite dumt men ni som har 123 invånare t.ex har ni fått så mycket mest genom fält eller byggnader?

Nu e jag med också!

SH_duckies damm

Om ni skjuter på mig eller bränner ner min by blir jag ledsen... :gråta

Nu e jag med också!

SH_duckies damm

Om ni skjuter på mig eller bränner ner min by blir jag ledsen... :gråta

Självklart inte! Vi ska krama dig och ge dig diamanter! :pannkyss

Se nu till att bygga en ambassad så du kan joina alliansen och lägg sedan alla resurser på att uppgradera dina råvarufält i början...! Byggnader å annat junk kan man ta itu med lite senare när man börjar ha en produktion värd namnet.

Självklart inte! Vi ska krama dig och ge dig diamanter! :pannkyss

Se nu till att bygga en ambassad så du kan joina alliansen och lägg sedan alla resurser på att uppgradera dina råvarufält i början...! Byggnader å annat junk kan man ta itu med lite senare när man börjar ha en produktion värd namnet.

Ambassad är väl korkat nu? Bättre att fokusera på att växa...

Mera råvaror till folket!

Ambassad är väl korkat nu?
Mera råvaror till folket!

Njae.. bygger hon ambassad så kan hon joina alliansen och då är hon mindre utsatt för plundringståg. Kostnaden för en ambassad är liten i förhållande till den mängd resurser som jag blivit av med de tolv gånger jag blivit plundrad.

Helt sjukt säger jag bara!!
Hahaha, hur många är vi nu egentligen!? 30-40 st??

Kul som fan iaf!

/Micke som loosade 3 soldater :tugga)

Hmm.. De Förluster man har vid anfall, är de döda eller tillfångatagna?

Kan man få tillbaka dem vid en Normal attack eller?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon