Drevning r1?

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Full throttle 800
Tänkte byta drivpaket på hojen så jag e sugen på ta 1kugg mindre fram gör det mycke skillnad ? Vad kör ni med?

Har precis köpt en 929 fighter med 1 kugg mindre i fram, tycker den känns rejält mycket rappare än den 954 fighter jag hade för ett par år sedan. Ska dock dreva upp den 2 kugg bak också, så den blir ännu roligare :D

Har precis köpt en 929 fighter med 1 kugg mindre i fram, tycker den känns rejält mycket rappare än den 954 fighter jag hade för ett par år sedan. Ska dock dreva upp den 2 kugg bak också, så den blir ännu roligare :D

de lät sköjj:yoparty blir nog å testa 1kugg ner fram så får man väl se om man behöver mer eftersom R1:an går ju gött orginal :)

jag har ett nytt drev som ligger hemma och väntar på mig :)

det rekomenderas tydligen att byta till större drev bak istället, det ska tydligen slita mer på kedjan med ett mindre drev fram...

jag har ett nytt drev som ligger hemma och väntar på mig :)

det rekomenderas tydligen att byta till större drev bak istället, det ska tydligen slita mer på kedjan med ett mindre drev fram...

1kugg upp då:va elr ska man ta 2 :confused: Det känns som det borde hända mer om ändrar 1 fram än 1 bak:va elr är jag helt ute å cyklar nu kanske:gnissla

1kugg upp då:va elr ska man ta 2 :confused: Det känns som det borde hända mer om ändrar 1 fram än 1 bak:va elr är jag helt ute å cyklar nu kanske:gnissla

Det beror ju på vad du har för drev på nu...
Säg att du tex har:
16/41, då motsvarar 1 kugg fram 2,5625 kugg bak...
16/42, då motsvarar 1 kugg fram 2,625 kugg bak...

osv.

Last edited:
Det beror ju på vad du har för drev på nu...
Säg att du tex har 16/41 på nu så motsvarar 1 kugg fram 2,5625 kugg bak...

okej...Jag har 16/43, så om jag sätter på ett 46 så blir det ungfär samma som om jag hade 1 ner mindre fram, om jag fattat rätt:)

okej...Jag har 16/43, så om jag sätter på ett 46 så blir det ungfär samma som om jag hade 1 ner mindre fram, om jag fattat rätt:)
Precis...:tummenupp

Går man upp tre kugg bak brukar man få gå upp i längd på kedjan då den inte räcker... :huvet
Ett kugg ner när du har 16 fram brukar inte vara något problem, avseende ökat slitage, och då räcker även standardkedjans längd till...

Jag körde ett kugg mindre fram på min 99a. Blev mycket roligare då faktiskt. Lite rappare men ändå smidigare att hålla ner på något sätt då effekten på lägre växlar tar slut rätt fort.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger