Nu på nyhetsmorgon!!!

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Från 7:45 nu på morgonen kommer nyhetsmorgon på TV4 visa om VV ovh avrostningskurser :)

Tyvärr kan jag inte se så ni får gärna berätta hur de var här sen :)

Ha en toppen dag!

//Pippi

*springer & slår på tv:n...

Sakligt och lite förvånande att VV verkar att visa så pass mycket förståelse (självkritisk till b la vajrar, dåliga räcken och det uteblivna mc-perspektivet redan i planeringsstadiet) för de faror vi motorcyklister utsätts för i trafiken. Bra att att dom visade avrostningsinslaget, hoppas att det lockar gubbarna & tanterna med gratiskörkort. Lite synd att SMC inte hade med någon talesperson i studion.

Last edited:

Sakligt och lite förvånande att VV verkar att visa så pass mycket förståelse (självkritisk till b la vajrar, dåliga räcken och det uteblivna mc-perspektivet redan i planeringsstadiet) för de faror vi motorcyklister utsätts för i trafiken. Bra att att dom visade avrostningsinslaget, hoppas att det lockar gubbarna & tanterna med gratiskörkort. Lite synd att SMC inte hade med någon talesperson i studion.

Tack så mycket :)

Helt ok inslag, men var det någon som räknade hur många gånger VV snubben sa hur "otrooooligt farligt det är att åka MC"? Han hann nog med åtminstone 3 ggr under de första 5 min :rolleyes:

Bra dock att han tog upp att även bilförare bär ett ansvar då de inte räknar med MC:s i trafiken.

SMC sku ha varit med i soffan i studion. Man ändrade dock på detta under eftermiddagen igår, eftersom att man önskade att visa action och motorcykler.
Jag värderar att man nästan var tvungna att göra sådant, eftersom att inslaget annars hade saknad "TV attention." Eftersom att SMC och VV nu är överens om en realistisk handlingsplan - sitsen är den att SMC har fått alla önsker uppfyllda. Och därmed var underlaget för en tv-sexy debatt i princip borta.

Ibland är det inte som man tror :)

(sen hade Skogö lite fel med statistikken, vilket jag ska kolla..)

Mycket trevligt att TV4 gjorde ett inslag imorse!
Att det var samma antal omkomna såväl 1970 som 2006 känns lite tråkigt att ta upp när man inte jämför med antalet motorcyklar som rullade på våra vägar 1970 jämfört med 2006. Olyckorna har inte ökat så pass mycket som media vill få oss att tro. Inte om man jämför med att motorcyklarna ökar i antal.

Skönt att MC-poliser inte stoppar en om man kör 170 km/h på motorväg.:tummenupp :D

SMC sku ha varit med i soffan i studion. Man ändrade dock på detta under eftermiddagen igår, eftersom att man önskade att visa action och motorcykler.
Jag värderar att man nästan var tvungna att göra sådant, eftersom att inslaget annars hade saknad "TV attention." Eftersom att SMC och VV nu är överens om en realistisk handlingsplan - sitsen är den att SMC har fått alla önsker uppfyllda. Och därmed var underlaget för en tv-sexy debatt i princip borta.

Håller med dig ang. catchy actionsekvens, men jag saknade inte någon het debatt. Snarare en påläst SMC-person i studion som kunde ge tydlig information (faror, problem etc) som motvikt till programledarnas flamsande och (c)-kvinnans nonsens (säkerligen välvilligt men lite dåligt formulerat).
Summa summarum så var det ett mycket bra inslag IMO:tummenupp

Sedan vill jag passa på att ge det nya SMC credit för all satsning inom sporthojsområdet (utökat kursutbud, avancerade sporthojskurser mm), se till att marknadsföra detta riktigt bra så ni fångar in alla färskingar på sporthoj!:yoparty

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back