Hej
Jag har åkt uppåt ett antal ggr och ska göra det i juli igen. Vill ni se häftig natur är Norge att föredra. Nackdel är att hastigheten kan bli för låg ibland, med många 60- och 80-sträckor. Man tar sig fortare fram i Sverige.
En mysig mc-väg jag körde i somras var från Särna/Älvros (i Dalarna) väg 311 norrut mot Tännäs/Funäsdalen, sköna kurvor, bra sikt och mycket nedlägg men ändå förhållandevis höga farter (ca 80-110), en härlig väg. Jag gillar också norra Värmland, mycket fin natur och fina vägar. Ska jag långt norrut tar jag gärna väg E6 i Norge, otrolig natur!
Vad har vi mer? Vägen förbi Riksgränsen mellan Kiruna och Narvik är väl rätt exotisk. Där snöade det en gång när jag körde där (med RD350) två v efter midsommar...
Nordkap är en upplevelse, åk dit. I Sveriges norrländska inland är det dock lite glest mellan smultronställena tycker jag, hoppas någon inte håller med o tipsar om fina vägar även där...;-).
Ta med regnställ, varma kläder och glatt humör, det behövs. Myggena däremot är överreklamerade och har aldrig vållat mig några problem. Ha det kul o lycka till!