Hoj tips för ngn som är 156cm?

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Har en Tjej på jobbet som är sugen på o ta kort (mellan).
Jag funderade på typ Kawa ER 5 eller liknande men vad finns det för andra alternativ?
Blir ju kanske lite begränsat men det borde ju finnas ngt sjyst annars vad finns det för möjligtheter annars o "sänka" en hoj?

// Jocke

Jag har själv problemet att min tjej är så stor, att vanliga hojar nästan försvinner under henne..

Bifogat

• Suzuki R Carro.jpg
    Suzuki R Carro.jpg
    111.5 KB · Visningar: 202
Du har ju även kawa gpz 500s, S-racing har sänk satser till dom flesta hojar.

Låg Hoj

Titta i säljes annons på GBG forumet eller sök på Blocket

Honda hornet.

Tjejen är inte så mycket längre så den funkar nog bra.

Sänkt 25KW Är den du söker, Bara att komma å prova.

Eller Pm:a

Janne

Både GPZ500 och SV650 är låga.
Jag är själv 167 cm och når ner till backen med hela foten på båda dessa cyklar utan sänkning.

Jag har samma "problem" m min sambo.
Eller rättare sagt, hon vill ha en hoj som hon når ner på gott & väl m hela fotsulan. Hon e´ ca 163cm.
Så den absolut bästa hon testat (& tro mig, hon har provsuttit Många mc) är Suzuki GS 500. Finns både som kåplös (E) och m. helkåpa (F).
Lycka till. :tummenupp

Btw så finns det även sänkningssats till denna hoj, kostar ca en tusing extra & sänker ca 25mm har jag för mig.

Titta i säljes annons på GBG forumet eller sök på Blocket

Honda hornet.

Tjejen är inte så mycket längre så den funkar nog bra.

Sänkt 25KW Är den du söker, Bara att komma å prova.

Eller Pm:a

Janne

Skall tipsa henne om den..
kåpan får man ju plocka bort men annars e ju hornet nice skit bra om den e sänkt =P
Skall ta detta me kollegan :tummenupp

Jag har samma "problem" m min sambo.
Eller rättare sagt, hon vill ha en hoj som hon når ner på gott & väl m hela fotsulan. Hon e´ ca 163cm.
Så den absolut bästa hon testat (& tro mig, hon har provsuttit Många mc) är Suzuki GS 500. Finns både som kåplös (E) och m. helkåpa (F).
Lycka till. :tummenupp

Btw så finns det även sänkningssats till denna hoj, kostar ca en tusing extra & sänker ca 25mm har jag för mig.

Jag är 163,5 cm och når ner med hela fötterna på min CBR 600 F -96. Men på mammas -98 får jag ner tåspetsarna... :va
(orginalutförande)

Vad gäller övriga hojar:
S-racing och MC-kompaniet har en himla massa sänkningssatser, och det är bara att kontakta dem för de kan få tag i mera än vad som finns på hemsidan! :tummenupp

Annars är GS500 och ER-5 rätt låga från början tycker jag...
På jobbet har vi dessutom sänkt en BMW F800S cirka 6-7 centimeter, så jag gick från att balansera den på tåspetsarna till att sitta med hela fötterna i... :tuttar Fördelen med BMW är att det finns låg sadel också, förutom allt annat man kan göra för att sänka dem! :tummenupp

GS 500 är låg från början. Är själv rätt kort och når ner med hela foten och böjda ben :)

Min är 25kw och till salu för övrigt :D

Buellarna är rätt låga + att det finns ytterligare en lägre model XB12Sgc tror jag att den heter

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger